نمونه موردی کمپین‌های تبلیغاتی ایسام در مدیااد

نمونه کمپین تبلیغات همسان (بومی)

معرفی ایسام

ایسام یک پلتفرم خدمات خرید، فروش (Marketplace) و مزایده آنلاین است که بر اساس الگویی بر گرفته از سایت eBayاین امکان را برای فروشندگان به وجود می آورد که فروشگاه خود را راه اندازی کنند.در ایسام شما میتوانید کالای نو و دست دوم خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید ، یکی از روش های فروشی که ایسام را از سایر پلتفرم ها متمایز کرده است، امکان فروش محصولات به صورت مزایده ای است که مشتری را  با درگیر کردن در مسابقه‌ی قیمت گذاری تشویق به خرید میکند.

اهداف ایسام در همکاری با مدیااد

یکی از مهم‌ترین شروط موفقیت پلتفرم‌‌های فروش آنلاین، دستیابی به جامعه هدف در فضای آنلاین، ایجاد اعتماد و آگاهی از برند و دریافت ترافیک مرتبط و با کیفیت است. ایسام برای دستیابی به دو جامعه فروشندگان محصول و خریداران ، در ابتدا نیازمند به ایجاد اعتماد و آگاهی به برند ایسام بود.

دومین هدف ایسام از همکاری با مدیااد ، ایجاد قیف فروش(Sales Funnel) با استفاده از تبلیغات همسان بود. اگر بخواهیم تعریف ساده ای از این مفهوم مهم بازاریابی داشته باشیم، قیف فروش به معنای مسیری است که یک فرد غریبه را وارد کسب و کار خود می‌کنیم و با روش های مناسب او را به خریدار نهایی تبدیل می‌کنیم. در قیف فروش همه چیز از یک lead  یا همان سرنخ شروع میشود. مرحله lead همان کاربرانی هستند که از سایت بازدید میکنند و احتمالا میتوانند وارد مرحله بعدی قیف فروش یعنی مرحله Prospects (مشتریان بالقوه) می‌شوند. در این مرحله بازدیدکنندگان به افراد علاقمند به محصول یا خدمات تبدیل می‌شوند که احتمال خریدار بودن در آنها افزایش پیدا می‌کند.در مرحله آخر این قیف یعنی مرحلهCustomers(مشتری)، این مشتریان بالقوه  به خریدارانی واقعی تبدیل خواهند شد که امکان دارد بارها خرید خود را تکرار کنند.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه موردی کمپین‌های تبلیغاتی کارنامه در مدیااد

نحوه برگزاری و چالش‌های کمپین تبلیغاتی ایسام

مرحله اول قیف فروش LEAD (سرنخ) :

در ابتدا ، کمپینی با هدف آگاهی از برند ایسام اجرا شد . در این مرحله با بازدید از سایت ایسام و آشنا شدن به خدمات آن ، وارد مرحله اول قیف فروش یعنی مرحله lead شدند. در این کمپین با نمایش تبلیغات بر روی سایت‌های خبری پربازدید ، ورودی‌های باکیفیتی وارد سایت ایسام شدند. در این مرحله ایسام علاوه بر معرفی خود به عنوان یک پلتفرم خرید و فروش آنلاین، با آنالیز دسته‌بندی‌های پربازدید توسط کاربران، متوجه سلیقه مشتریان در کانال‌های تبلیغاتی مدیااد شد.

مرحله دوم قیف فروش Prospects (مشتریان بالقوه):

در مرحله دوم اجرای کمپین، ایسام با توجه به قیف فروش خود کمپینی جهت جذب کاربر فروشنده و خریدار نیاز داشت. در این مرحله تیم کمپین مدیااد با توجه به مخاطبین هدف مجموعه ،ایجاد دو کمپین همسان خریدار و فروشنده را پیشنهاد دادند. تیم کمپین مدیااد با توجه به وضعیت همه گیر شدن ویروس کرونا و تعطیل شدن اکثریت کسب و کارهای سنتی ، محتواهایی را بدین مضمون برای ایسام ایجاد کردند. در حین انجام مرحله دوم قیف فروش یعنی جذب Prospects (مشتریان بالقوه)، از طرف تیم کمپین پیشنهادی مبنی برای اضافه کردن کد ریتارگتینگ مدیااد به سایت ایسام برای ردیابی (tracking) بازدیدکنندگان سایت ارائه شد. این پیشنهاد به منظور استفاده از کاربران برای مراحل بعدی قیف فروش بود.

مرحله سوم قیف فروش Customers(مشتری):

در مرحله سوم مهمترین شاخص‌ کلیدی عملکرد (kpi) مجموعه ایجاد فروش از طریق تبیلغات همسان بود. در این مرحله با توجه به سلایق مشتری در کانال‌های تبلیغاتی مدیااد، دسته محصولاتی برای تبلیغات همسان انتخاب شد. در این مرحله اولین چالشی که پیش آمد، نرخ تبدیل پایین مشتریان در تبلیغات همسان بود. بدین منظور تیم کمپین مدیااد پس از بررسی پیشنهاد ایجاد قیمت کلیک به ازای هر ناشر (bid per publisher) را پیشنهاد داد. در این روش قیمت کلیک برای ناشرینی که نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سایرین دارند، عدد بالاتری قرارداده می‌شود تا شانس نمایش تبلیغات در این سایت ها بیشتر شود.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه موردی کمپین‌های تبلیغات جاب‌ ویژن در مدیااد

در مرحله بعدی قیف فروش ایسام نیاز داشت تا کاربرانی که حالا دیگر با پلتفرم آشنا هستند و یا قبلا خرید کرده بودند را شناسایی کند و با دادن پیشنهادی مناسب آنها را به چرخه فروش وارد کند.در این مرحله تیم کمپین پیشنهاد ایجاد کمپین ریتارگتینگ محصول را مطرح کرد . در ریتارگتینگ محصول شما میتوانید محصولات یا دسته محصولاتی که کاربران قبلا آنها را مشاهده کرده‌اند را مجددا به آنها نمایش دهید. این روش نرخ خرید کاربران را تا ۴برابر نسبت به تبلیغات همسان معمولی افزایش می‌دهد.

نتایج کمپین‌ تبلیغات همسان ایسام در مدیااد

در نتیجه تایید برنامه‌های پیشنهادی مدیااد توسط تیم بازاریابی ایسام و پیاده‌سازی کمپین‌های همسان و ریتارگتینگ محصول و انجام بهینه‌سازی‌های لازم به روی محتوای تبلیغاتی و سایت‌های نمایش‌دهنده، موفق شدیم شاخص‌های کلیدی مد نظر تیم بازاریابی ایسام را به مقدار قابل توجه افزایش داده که گزارشی از آن را در زیر میبینید:

افزایش ۱۸۰ درصدی در شاخص نرخ تبدیل (Conversion Rate) سفارش محصول از ایسام

افزایش ۱۷درصدی در شاخص میانگین زمان سپری شده توسط هر کاربر ( Session Duration)

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید