مدیاکست: الزامات اولیه اجرای کمپین‌های تبلیغات کلیکی

پادکست مدیاکست

الزامات اولیه اجرای کمپین‌های تبلیغات کلیکی

انواع تبلیغات کلیکی و کاربردهای آن

کمپین‌های کلیکی به دو دسته تقسیم می شوند:

کمپین های تبلیغات بنری و تبلیغات همسان

تبلیغات بنری همان تصاویری هستند که معمولاً در حاشیه وبسایت‌ها و معمولاً به صورت متحرک قرار می گیرند، اگر قصد شما از تبلیغات برندینگ است می‌توانند برای شما گزینه مناسبی باشند .

تبلیغات همسان معمولاً شبیه محتوای خود وب سایت‌ها هستند و تشکیل شده از یک تصویر ۶۰۰ در ۴۰۰ پیکسل به علاوه نهایتاً ۱۰ کلمه.این تبلیغات برای فروش کالا ارائه خدمات یا جذب لید می‌توانند گزینه بسیار مناسبی باشند .

نکات ابتدایی شروع کمپین‌های کلیکی

جدا از اینکه شما کدام یک از این تبلیغات را استفاده می کنید بهتر هست که کمپین تان را به دو کمپین موبایل و دسکتاپ تفکیک کنید .این کار دو دلیل دارد دلیل اول آنالیز دیتا و دلیل دوم قیمت گذاری است .

در مسئله آنالیز دیتا گاهاً به این موضوع بر می خوریم که تبلیغی که برای کاربران موبایل جذاب است برای کاربران دسکتاپ جذاب نیست و یا بالعکس .

اگر شما کمپین را جدا نکنید این موضوع را نمی‌توانید آنالیز کنید و مسئله بعدی قیمت گذاری است. معمولاً قیمت کلیک موبایل می تواند تا نصف قیمت کلیک دسکتاپ باشد، اگر شما دو کمپین را از هم جدا کنید می توانید با همان بودجه تبلیغاتی کمپین بهینه تری را داشته باشید .

الگوریتم نمایش تبلیغات کلیکی

شاید برای شما سوال پیش بیاید که شرکت های تبلیغاتی چگونه تصمیم می گیرند کدام تبلیغ را در کجا نمایش دهند و به چه میزان نمایش دهند این موضوع بر روی اکثر ادنتورک ها با موضوعی با عنوان بیدینگ حل شده است.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه موردی کمپین‌های تبلیغاتی ایسام در مدیااد

بیدینگ یعنی قیمت کلیک شما ضربدر CTR نشان دهنده میزان قدرت شما برای گرفتن آن جایگاه تبلیغاتی است .

پس شما برای اینکه بتوانید نمایش بیشتری دریافت کنید یا باید قیمت کلیک‌تان را افزایش دهید یا یا محتوای جذاب‌تری بزنید که CTR بهتری داشته باشد .

نکات آنالیز کمپین‌های کلیکی

قبل از شروع هر کمپین تبلیغاتی از هر نوعی باید به فکر این باشیم که آنالیز دیتا و بهینه سازی کمپین مان را چگونه می توانیم انجام دهیم .در رابطه با تبلیغات کلیکی شما به دو آمار احتیاج دارید.

آمار اول را ما از طریق پنل مدیا در اختیارتان قرار میدهیم و آمار دوم را شما می توانید در پنل آنالیتیکس‌تان مشاهده کنید.

اگر روی سایتتان گوگل آنالیتیکس ندارید اصلاً نگران نباشید، با آموزش هایی که ما بر روی بلاگ مدیااد داریم ظرف چند دقیقه می‌توانید آنالیتیکس را روی وب سایت تان ست نمایید و utm کمپین را ما به صورت اتوماتیک و در بهینه ترین حالت ممکن روی کمپین شما ست می کنیم.

شاید به این فکر بیفتید که UTM  را به صورت دستی روی لندینگ تان ست کنید ما پیشنهاد می کنیم که این کار را انجام ندهید چون می‌تواند با UTM ای که از سمت کمپین شما می آید، تداخل پیدا کند و دیتا را به درستی نتوانید ببینید.

این اتفاق تداخل اطلاعات ممکن است زمانی که شما از کوتاه کننده های لینک مانند بیتلی استفاده می کنید اتفاق بیافتد. پس بهتر است از لینک مستقیم وبسایت تان استفاده کنید تا از این موضوع جلوگیری کنید .

ممکن است شما تصمیم داشته باشید برای کانال یوتیوب یا کانال تلگرام یا هر سایت فیلتر دیگری تبلیغ کنید.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  آزاردهنده ترین نوع تبلیغات دیجیتال در دنیا

بنابر دلایل مختلفی متاسفانه این کار را نمی توانیم انجام دهیم که مهمترین آن این است که کاربری تبلیغ شما را می بیند، روی آن کلیک می کند اما فیلتر شکنش روشن نیست .

اتفاقی که می‌افتد این است که شما هزینه کلیک را پرداخت کرده اید اما کاربری را دریافت نکرده‌اید.پس بهتر است برای این نوع تبلیغات از روشهای خودشان استفاده کنید.

اگر انتقاد یا پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید و اگر برای اجرای کمپین های تبلیغاتی تان نیاز به کمک دارید حتما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پنل مدیااد

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید