نمونه موردی کمپین‌های تبلیغات جاب‌ ویژن در مدیااد

نمونه کمپین تبلیغات همسان (بومی)

معرفی برند جاب ویژن

جاب‌ویژن یکی از بزرگترین و معتبرترین پلتفرم‌های جذب و استخدام‌ نیروی متخصص در کشور است. این پلتفرم، به پشتوانه برگزاری ادوار مختلف نمایشگاه کار در دانشگاه صنعتی شریف و نیز بوستان گفتگو در سال ۹۵ وارد این حوزه شد و امروز پس از گذشت بیش از ۳ سال، بواسطه همراهی بیش از ۵۰۰ هزار کارجو و نزدیک به ۶۰۰۰ سازمان معتبر و خوشنام، به یکی از مهمترین پایگاههای جذب نیروی انسانی تبدیل شده است.

 

اهداف جاب ویژن از همکاری با مدیااد

تبلیغات کلیکی جاب ویژن در مدیااد

تولید سرنخ (Lead Generation) یکی از مفاهیم اصلی بازاریابی دیجیتال بوده و بسیاری از کسب و کارها با استفاده از برنامه‌های تولید لید یا سرنخ مشتریان بالقوه خود را جذب کرده و سپس با استفاده از برنامه‌های حفظ و بازگشت (Retention) به اهداف کسب و کار خود و سودآوری می‌رسند.

همان‌طور که در معرفی به آن اشاره شد، جاب ویژن با جذب افراد جویای شغل و ایجاد ارتباط بین این افراد و شرکت‌ها برای هر دو دسته افراد جویای شغل و شرکت‌ها ارزش آفرینی کرده و به نوعی پل ارتباطی این دو دسته است. هدف جاب ویژن از همکاری با مدیااد، جذب افراد جویای شغل است. برای اطمینان از جذب موثر این افراد، جاب ویژن با طراحی صفحه فرود مخصوص افراد جویای مشاغل، اطلاعات این افراد را در قالب فرم‌های ثبت نام از آن‌ها دریافت کرده و به این ترتیب با استفاده از تبلیغات به هدف خود یعنی جذب افراد جویای شغل (جذب سرنخ) می‌رسد.

 

نحوه برگزاری و چالش‌های کمپین تبلیغاتی جاب ویژن

کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن جاب ویژن در مدیااد

در آغاز همکاری مدیااد و جاب ویژن، کمپین‌های برند جاب ویژن به صورت همسان اجرا شدند. با توجه به ماهیت تبلیغات همسان، یادگیری الگوریتم‌های مدیااد صرفا بر اساس نرخ کلیک و قیمت کلیک است. چالش اولیه‌ای که ما در نتیجه راه‌اندازی کمپین‌های همسان کلیکی با آن مواجه شدیم، قیمت بالای جذب سرنخ (Lead) بود. اگر قیمت سرنخ (Lead) اولیه‌ای که جاب ویژن از مدیااد دریافت می‌کرد را عدد فرضی ۱۰هزارتومان درنظر بگیریم. با توجه به محاسبات انجام شده توسط تیم بازاریابی جاب ویژن، عدد فرضی ۱۰هزار تومان عدد بالایی برای جذب سرنخ جدید بود و دریافت ترافیک تبلیغاتی به صورت همسان کلیکی برای جاب ویژن توجیه اقتصادی نداشت.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  انواع فرمت های تبلیغاتی در پلتفرم مدیااد

بنابراین تیم بازاریابی جاب ویژن از ما درخواست کردند که برنامه‌های تبلیغاتی جایگزین تبلیغات کلیکی (PPC) را پیشنهاد بدهیم که مطابق با آن برنامه بتوان هزینه جذب سرنخ جدید را کاهش داد. نکته حائز اهمیت دیگری که وجود داشت، تعداد رزومه های ارسالی توسط کارجویان در سایت جاب ویژن بود. به عبارت دیگر، در کنار کاهش قیمت سرنخ نیاز بود که تعداد سرنخ‌های ارسالی روزانه را هم مدیریت کنیم تا بتوانیم تعداد سرنخ‌ مورد نیاز تیم بازاریابی جاب‌ویژن در طول روز را با هزینه مناسب محقق کنیم.

 

آغاز کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA) جاب ‌ویژن در مدیااد

با توجه شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) و همچنین قابلیت‌های مدیااد در ارائه کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA) با هزینه دقیق به ازای هر سرنخ، اجرای کمپین‌های پرداخت به ازای هر اکشن (CPA) توسط همکاران ما در واحد اکانت به واحد بازاریابی پیشنهاد شد.

در کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA) تبلیغ‌دهندگان می‌توانند به ازای انجام اکشن مورد نظر خود (به عنوان مثال ثبت نام کاربر، ثبت شماره تلفن، دانلود فایل و غیره) قیمت ثابتی را تعیین کنند و تنها پس از انجام هر اکشن بابت آن اکشن هزینه پرداخت کرده و به ازای نمایش و کلیک‌هایی که منجر به اکشن نمی‌شوند هیچ هزینه‌ای پرداخت نکنند.

با توجه به اطمینان خاطری که از طرف تیم کمپین مدیااد به تیم بازاریابی جاب ویژن در خصوص ثابت بودن هزینه انجام شده به ازای هر سرنخ و افزایش حجم سرنخ ها داده شده، پیشنهاد اجرای کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA) توسط تیم بازاریابی جاب ویژن مورد پذیرش قرار گرفت.

همانطور که قبل‌تر گفتیم هدف جاب ویژن از همکاری با مدیااد جذب کارجویان (سرنخ) است و در نتیجه کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن برند جاب‌ویژن بر اساس جذب سرنخ و با استفاده از روش پرداخت به ازای هر کارجوی ثبت نام شده (سرنخ) برنامه‌ریزی و به سرعت اجرا شدند.

 

نتیجه همکاری جاب ویژن با شبکه تبلیغاتی مدیااد

نتیجه همکاری تبلیغات پرداخت به ازای اکشن جاب ویژن در مدیااد

در نتیجه تغییر برنامه‌های همکاری جاب ویژن و مدیااد از کمپین‌های کلیکی (PPC) به کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA)، همکاران ما  کمپین‌های اکشنی جاب ویژن را اجرا و تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی جاب ویژن را به فعالیت‌های هوشمند و عملکرد محور (Performance Based) در مدیااد تبدیل کردند. نمودار بالا، رشد ترافیک دریافتی جاب‌ویژن از شبکه هوشمند تبلیغاتی مدیااد و همچنین، روند کاهشی هزینه جذب لید در طی ۳ ماه نشان داده شده است.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  تبلیغات عملکردی چیست؟ به همراه مثال‌های کاربردی

بهبود هزینه جذب سرنخ : در نتیجه فعالیت‌های فوق موفق شدیم هزینه تمام شده جذب هر سرنخ را برای برند جاب ویژن در مدیااد ۵۰% کاهش داده و از عدد فرضی ۱۰هزارتومان به عدد فرضی ۵هزارتومان برسانیم.

افزایش ترافیک و سرنخ : با توجه به هوشمند بودن الگوریتم‌های کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA) مدیااد، این کمپین‌ها در طول زمان با توجه به داده‌های مربوط به ترافیک کمپین یادگیری (Learn) کرده و بر اساس این یادگیری مرتبط‌ترین ترافیک را که بهینه‌ترین هزینه به ازای هر اکشن (CPA) را برای کمپین‌ها در بر خواهد داشت به کمپین مورد نظر تخصیص می‌دهند. در نتیجه یادگیری (Learn) چند روزه کمپین توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی مدیااد، مرتبط‌ترین کانال‌های ترافیکی به جاب‌ویژن اختصاص داده شدند و در طی بازه سه ماهه شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی کلیک و سرنخ‌های ارسالی از طرف مدیااد برای جاب ویژن بودیم.

نظر شما درباره تبلیغات همسان و پرداخت به ازای اکشن (CPA) و اثربخشی آن‌ها چیست؟ آیا تا به حال تجربه استفاده از آن‌ها را داشته‌اید؟ در مورد همکاری مدیااد و جاب ویژن چه نظری دارید؟ به عنوان یک بازاریاب، با استفاده از چه روش‌های دیگری می‌تواند هزینه جذب لید جاب ویژن را کاهش داده و تعداد لید دریافتی را افزایش داد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

چکیده‌ی مقاله
تبلیغات جاب ویژن در مدیااد - بررسی موردی تبلیغات جاب ویژن در شبکه تبلیغاتی مدیااد
نام مقاله
تبلیغات جاب ویژن در مدیااد - بررسی موردی تبلیغات جاب ویژن در شبکه تبلیغاتی مدیااد
چکیده
در آغاز همکاری مدیااد و جاب ویژن، کمپین‌های برند جاب ویژن به صورت همسان اجرا شدند. با توجه به ماهیت تبلیغات همسان، یادگیری الگوریتم‌های مدیااد صرفا بر اساس نرخ کلیک و قیمت کلیک است. چالش اولیه‌ای که ما در نتیجه راه‌اندازی کمپین‌های همسان کلیکی با آن مواجه شدیم، قیمت بالای جذب سرنخ (Lead) بود.
نویسنده
ناشر
مدیااد
لوگوی ناشر

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

    بدون نظر نظر دهید

نظر دهید