مفهوم تبلیغات و اهمیت آن بر رشد کسب و کار

تبلیغات دیجیتال

در این مقاله از بلاگ مدیااد به معنی و مفهوم تبلیغات پرداخته ایم و از آنجایی که تبلیغات به هر روشی اهمیت خاص خود را دارد از توضیح اهمیت و انواع آن در این مقاله غافل نشده ایم و باتوجه به همه گیر شدن دنیای مجازی تفاوت تبلیغات در حوزه آنلاین و آفلاین مورد هم بررسی قرار گرفته شده است.

تبلیغات (Advertising) چیست ؟

تبلیغات را میتوان اینگونه تعریف کرد :

یک ارتباط موثر برای رساندن یک پیام خاص به تعدادی زیادی مخاطب

این روش برقراری ارتباط با مخاطبین روز به روز در حال تغییر میباشد که در ادامه مقاله به بررسی انواع تبلیغات، اهداف و اهمیت آن در افزایش فروش و اگاهی از برند می پردازیم:
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر روشهای زندگی نوع آشنایی مصرف کنندگان با یک سرویس یا محصول دائما در حال تغییر و تحول می‌باشد با این وجود اکثر روشهای تبلیغاتی بسته به نوع نیاز جایگاه خود را برای شناساندن محصول و سرویس مورد نظر حفظ کرده اند که بهتر است انواع تبلیغات با توجه به نوع کسب و کار شما مشخص شود تا نتیجه بهتری حاصل شود در ادامه مقاله از اهمیت و اهداف آن صحبت شده است و در آخر به معرفی تبلیغات میپردازیم.

تعریف تبلیغات

اهمیت تبلیغات در توسعه کسب و کارها

با توجه به تعریف تبلیغات و اهداف توضیح داده شده آن داشتن یک تبلیغ مناسب برای افزایش فروش در کسب و کارها و افزایش آگاهی از برند برای نشان دادن برتری به رقبا بسیار لازم می باشد و در روند بهبود کسب و کارها سودمند خواهد بود.

۳ هدف از اجرای تبلیغات

هدف از تبلیغات را میتوان به دسته های زیر تقسیم کرد:

  1. برای ایجاد اگاهی از برند و در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم در رابطه با ان برند و یا محصول و سرویس خاص
  2. دعوت افراد و ترغیب آنها به خرید و اشنایی با برند کسب و کار شما
  3. ایجاد یاداوری در ذهن مخاطب و تثبیت جایگاه برند

معرفی ۶ نوع از تبلیغات

تبلیغات محیطی

یکی از روشهای تبلیغات به روش سنتی و قدیمی تبلیغات محیطی نام دارد که در این نوع از تبلیغات به دلیل استفاده از علایم فیزیکی رایج در محیط اطراف تاثیر به سزایی در ایجاد ارتباط با مخاطب دارد این نوع تبلیغات به دلیل  سراسری بودن و عمومی بودن نقش موثری در ذهن مصرف کننده باقی میذارد. از انواع این تبلیغات محیطی میتوان به تبلیغات بیلبوردی – تبلیغات برروی وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوسها ومترو و  … میتوان اشاره داشت.

تبلیغات تلویزیونی

تلویزیون یکی از قدیمی ترین ابزار های ارتباط با مخاطبین می باشد که تبلیغات در آن از رایجترین نوع تبلیغات از قدیم تا اکنون می باشد، این نوع رسانه با استفاده از رنگ و تصویر ذهن مخاطب رو راحت تر با تبلیغات مورد نظر درگیر خواهد کرد و میزان اثر بخشی را افزایش میدهد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  انتخاب هوشمندانه جایگاه تبلیغاتی برای درآمد بیشتر!

تبلیغات رادیویی

همانظور که برخی افراد تبلیغات تلویزیونی و بصری را ترجیح میدهند خیلی ها هم برای تبلیغات رادیویی هزینه میکنند دلیل ان هم ممکن است این باشد که به دلیل مشغله های دنیای امروز خیلی های زمان زیادی برای دیدن برنامه های تلویزیونی را نداشته باشند و میتوانند این نوع تبلیغات را در مسیر رفتن به منزل یا محل کار از طریق گوشی همراه و یا رادیوی وسیله نقلیه بشنوند.

تبلیغات مجلات و روزنامه

هنوز هم افرادی هستند که صبح ها مجلات و روزنامه های روز را دنبال میکنند.این نوع تبلیغات برخلاف سنتی بودن آنها ولی همچنان تاثیر خود را در ذهن مخاطب میگذارند و مخاطبان محلی خود را دارا می باشد.

تبلیغات مجله

تبلیغات کاتالوگی و بروشوری

با توجه به متفاوت بودن تعریف کاتالوگ و بروشور،ولی جنس تبلیغات در آنها یکسان میباشد و میتوان جز تبلیغات قابل دسترس بودن شمرد.این نوع مدل تبلیغات به دلیل سایز کم و کوچک بودن فرمتشان،ارتباط ظولانی تری با مخاطب برقرار میکند.

 

تبلیغات چریکی یا گوریلا مارکتینگ

واژه چریک به معنای عملیات ناگهانی می باشد که میتوان ربط آن را با تبلیغات اینگونه بیان کرد که در زمان بسیار کوتاهی تاثیر خودش را در ذهن مخاطب میگذارد.تبلیغات چریکی با رعایت اصول جذب مخاطب با بهتر شناختن مشتریان نیاز آنها را سریع برطرف خواهد کرد.

معرفی تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین

با توجه به گسترده بودن دنیای مجازی و همه گیر شدن آن،تبلیغات آنلاین مخاطبان سراسری و زیادتری نسبت به روشهای دیگر تبلیغات دارد،روشهای مختلفی برای اجرای این نوع تبلیغات وجود دارد اعم از تبلیغات کلیکی، تبلیغات شبکه های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات بنری، سئو و…

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نقش A/B test در کمپین‌های تبلیغاتی

 

انتخاب بین تبلیغات آنلاین و آفلاین،(تفاوت این نوع تبلیغات در چیست؟)

با توجه به توضیحی که در رابطه با انواع تبلیغات دادیم،حال هر کسی که راغب به اجرای تبلیغات میباشد به این فکر میکند که تبلیغات انلاین بهتر است یا تبلیغات افلاین؟ بیشتر موارد بالا در حوزه تبلیغات آفلاین هستید همانطور که مشخص است  این نوع تبلیغات روش توزیع و انتشار محتوایشان متفاوت هست و از انجایی که از روشهایی مانند تبلیغات تلویزیون،رادیو و … استفاده میشود در مقابل تبلیغات آنلاین هیچ نوع ابزاری برای اندازه گیری برای بهبود تبلیغ ندارند.مزیت تبلیغات انلاین میتوان به موارد زیر اشاره داشت :

  1. داشتن مخاطبین هدف به تعداد زیاد
  2. قابل اندازه گیری بودن نتایج آن
  3. قابلیت انتشار توسط افراد
  4. راحتی در تولید و انتشار تبلیغات
  5. هزینه کمتر نسبت به تبلیغات سنتی با بازدهی قابل توجه

و کلی مزیتهای دیگر که بیشتر کسب و کارهای آنلاین را به سمت تبلیغات آنلاین (‌دیجیتال مارکتینگ)‌ را سوق میدهد.

جمع بندی مفهوم تبلیغات و انواع آن :در نهایت میتوان گفت استفاده از هرگونه روشهای تبلیغاتی به نوبه خود موثر واقع هستند ولی امروزه با توجه به مشغله های افراد و کسب و کارها ممکن است افراد زمان کافی برای اجرای تبلیغات را به تنهایی  نداشته باشند بدین منظور شرکتهای معتبر تبلیغاتی آماده خدمت دهی میباشند دارند. اگز شما هم به دنبال توسعه کسب و کار و افرایش فروش کسب و کارتان هستید میتوانید در زمینه اجرای انواع تبلیغات از شبکه تبلیغاتی مدیااد مشاوره و راهنمایی بگیرید.

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید