انتخاب هوشمندانه جایگاه تبلیغاتی برای درآمد بیشتر!

مطالب آموزشی و اخبار مرتبط با ناشران (صاحبان وبسایت)

در این مقاله سعی دارم تا بهترین جایگاه های تبلیغاتی را که می توان به کمک آن درآمد بهتر و پایدارتری کسب کرد را خدمت شما معرفی کنم.

طبیعتا این موضوع کاملا روشن است که تعریف جایگاه تبلیغاتی برای هر سایت متفاوت است و این تفاوت بسته به محتوای خود سایت، نحوه قرارگیری باکس های سایت و عوامل این چنینی دیگر می باشد.

اما موضوعی که می توان به آن استناد کرد این است که عمدتا سایت ها موارد مشترک زیادی با هم دارند و با توجه به این موارد مشترک می توان الگویی تعریف کرد که در اکثر سایت ها جواب دهد.

۳ دسته کلی صفحات سایت

اگر بخواهیم صفحات سایت را به طور کلی به سه بخش تقسیم کنیم ؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صفحه اصلی سایت
  2. سر دسته ها
  3. صفحات داخلی

میزان بازدید کنندگان هر کدام از این سه دسته در هر سایتی متفاوت است ؛ برای مثال صفحات اصلی عمدتا بازدیدکنندگان زیادی ندارند و تعداد بیشتر بازدیدکنندگان مربوط به صفحات داخلی می باشد در نتیجه میبایست عمده جایگاه های تبلیغاتی را برای بیشتر دیده شدن و در نهایت کسب درآمد بیشتر در صفحات داخلی معطوف کرد.

لازم به ذکر است همانطور که پیشتر اشاره کردم هر سایت با سایت دیگر تفاوت دارد و سایت هایی با بازدیدکننده تقریبا برابر در صفحه اصلی و صفحه داخلی نیز رویت شده اند !

نکته مهم دیگری که میبایست برای قرار دادن جایگاه تبلیغاتی مناسب در نظر گرفت میزان ورودی سایت ها از طریق موبایل یا دسکتاپ می باشد.

رشد ترافیک موبایلی در سال ۲۰۱۸

برای مثال ممکن است ما بهترین مکان برای قرارگیری جایگاه تبلیغاتی را در سایت مان در نظر بگیریم و وقتی آن را از صفحه کامپیوتر خود مشاهده میکنیم لذت ببریم ! اما در نهایت نتیجه و درآمدی که کسب می شود چنگی به دل ما نزند!

دلیل این اتفاق این است ؛ همانطور که همه ما می دانیم در بیشتر سایت ها بیش از ۵۰ درصد ورودی از موبایل می باشد و به گفته سایت statista در سال ۲۰۱۸ این عدد در جهان به ۵۲ درصد رسیده است به تجربه در سایت های ایرانی به این مورد رسیده ایم که بین ۶۰ تا ۸۰ درصد ورودی ها از طریق موبایل صورت میگیرد. پس وقتی ما بهترین جایگاهی را که برای تبلیغات در نظر گرفته بودیم با گوشی خود چک میکنیم اثری از آن نمیبینیم چرا که جایگاه تبلیغاتی ما در آخرین قسمت ها از سکشن سایت ما در موبایل قرار گرفته که شاید خود ما هم هیچ وقت به آنجا سر نزنیم چه برسد به کاربر عجول و بی حوصله !

ترافیک وبسایت

بررسی ۲ نکته مهم قبل از قرار گرفتن تبلیغات در بخش های مختلف سایت

نتیجه ای که تا به اینجای مطلب دریافتیم این است که قبل از قرار دادن کدهای تبلیغاتی در سایت مان دو نکته را چک کنیم :

  1. بررسی کنیم که میزان ورودی کدام صفحات ما زیاد است و نسبت این ورودی در موبایل و دسکتاپ چگونه است
  2. باکسی را که قرار است تعریف کنیم هم در دسکتاپ و هم در موبایل از جایگاه خوبی برخوردار باشد.

انتخاب جایگاه تبلیغاتی در سایت 

بعد از اینکه این موارد را بررسی کردیم نوبت به انتخاب جایگاه در سایت می رسد.

اگر صفحه اصلی شما از بازدید خوبی برخوردار بود جایگاهی که می توانیم در آنجا در نظر بگیریم می بایست جایی در بالای صفحه و در دید کاربر باشد.

قطعا شما می دانید کدام قسمت از سایت شما و کدام یک از باکس های شما برای کاربران اهمیت بیشتری داشته و طرفداران خاص خودش را دارد ؛ در این صورت حتی اگر باکس محبوب کاربران شما پایین صفحه اصلی هم باشد قرار دادن جایگاه تبلیغاتی بالا یا کنار آن باکس به خوبی می تواند توجه کابر را جلب کند.

عموما هر سایت اسلایدری برای معرفی خبرها، مقالات و … مهم خود دارند که کنار/پایین این اسلایدر نیز جایگاه مناسبی است چرا که کاربر حتما آن را مشاهده می کند تا سریع تر از مهم ترین اخبار و مقالات سایت شما آگاه شود.

اسلایدر

اگر سایت شما در دسته خبری قراردارد قطعا آخرین اخبار خود را به صورت متنی در باکسی از صفحه اصلی خود منتشر می کنید تا سایت و کاربر آن را به روز نگه دارید. بالای این باکس نیز جایگاه مناسبی برای جلب توجه کاربر است. در تصویر زیر در پایین اخبار ویژه تبلیغات متنی وجود دارد.

تبلیغات متنی

صفحه اصلی هرچقدر هم که بازدید داشته باشد سعی کنید نهایتا یک یا دو ویجت در آن قرار دهید تا ساختار صفحه اصلی شما به هم نریزد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نحوه استفاده از ویجت های تبلیغاتی مدیااد در سایت

نسبت به سردسته های سایت نیز می توان همین برخوردی که با صفحه اصلی داشتیم را داشته باشیم چرا که هر سردسته ای شبیه به صفحه اصلی سایت است با محتوای تخصصی تر.

اما نوبت به صفحه داخلی سایت می رسد جایی که از تمامی بخش های دیگر سایت منطقا بازدید بیشتری دارد چرا که ماه عسل تلاش شما بر روی سایت در صفحات داخلی (اخبار و مقالات، ویدئو و عکس و …) می باشد و هدف هر کاربر برای ورود به سایت شما همین صفحات است.

تاثیر سئو در درآمد وبسایت از تبلیغات

همانطور که می دانید معمولا درصد بازدید صفحات داخلی بیشتر از موتورجستجوی گوگل می باشد ؛ یعنی اگر شما روی سئو سایت خود به خوبی کار کرده باشید با کلید واژه هایی که کاربران در گوگل سرچ می کنند بالاتر از سایت های رقیب در نتیجه جست و جوی گوگل قرار می گیرید و ورودی خیلی خوبی را می توانید از این طریق برای سایت خود به ارمغان آورید.

شاید معروف ترین جایگاهی که می توان کد تبلیغات نیتیو یا همسان را در آن قرار داد جایگاه پایین مطلب است. با احتمال بسیار بالا هر سایتی که تبلیغات نیتیو را قرار داده است از این جایگاه نیز استفاده کرده است.

تبلیغات ورزش 3

تعداد باکس های تبلیغاتی در هر صفحه سایت

اینکه تبلیغاتی که در آن جایگاه نمایش داده می شوند چه تعداد باشد بستگی به عرض باکس اخبار شما دارد که عمدتا میتوان ۳ یا ۴ مطلب را به خوبی کنار هم قرار داد.

در نظر گرفتن ۱ تا ۳ ردیف هم برای این جایگاه می تواند با توجه به نوع سایت و باقی باکس های شما منطقی باشد. یعنی شما می توانید مجموعا در این جایگاه بین ۳ تا ۱۲ تبلیغ را به کاربر نمایش دهید.

تعدادی بیشتر از این اعداد برای کاربر ایجاد مزاحمت خواهد کرد و حتی اثر معکوس نیز در بیشتر موارد خواهد داشت.

این جایگاه اگر در موبایل هم از وضعیت خوبی برخوردار باشد می تواند به درآمدزا ترین جایگاه شما در سایت تبدیل شود.

بهترین نحوه قرار گیری این جایگاه بلافاصله بعد از مطلب یا خبر  شما و بالای باکس نظرات شما است.

جایگاه تبلیغاتی در موبایل

اگر در موبایل هم همین ترتیب که در بالا اشاره شد، رعایت شود کاربر به خوبی پس از مطالعه مطلب، تبلیغات را در سایت می بیند و در صورت تمایل روی آن کلیک می کند.
پایین تر قرار دادن این جایگاه در موبایل باعث می شود کاربر با احتمال خیلی کمی به آن برسد و فرصت مناسب درآمدزایی  از شما سلب می شود.

تبلیغات در موبایل

بالای مطلب شما نیز می تواند جایگاه خوبی باشد ؛ اما یادتان باشد فقط  از یک ردیف تبلیغ استفاده کنید و اگر بالای مطلب شما از قبل بنر یا هر چیز دیگری قرار داده شده است فکر قرار دادن باکس نیتیو را از سرتان بیرون ببرید!

تبلیغات بالای صفحه

وبسایت را برای کاربر آزاردهنده نکنید!

 اگر کاربر از همان ابتدا فقط تبلیغات را ببینید کلا بخش بالایی خبر شما را نادیده می گیرد که این موضوع باعث می شود عملا آن قسمت را از دست بدهیم، هم چنین این موضوع برای برند سازی رسانه شما نیز مشکل زا خواهد بود و کاربر را ناراضی خواهد کرد.این نکته هم لازم به ذکر است که تعدد تبلیغات در هدر و جایگاه های بالا در وبسایت تاثیر منفی در سئو خواهد داشت.

در نتیجه به این جایگاه فقط زمانی می توان فکر کرد که قصدتان قرار دادن تبلیغات نیتیو باشد و بس!

جایگاه دیگری که می توان در صفحه داخلی سایت قرار دهیم عملا مربوط به ساید بار سایت شما می شود. ساید بار در دسکتاپ می تواند نمایش خوب و مناسبی داشته باشد اما در موبایل معمولا در پایین ترین سکشن ها قرار می گیرد. بنابر این بهتر است باکسی که قرار است بیشتر در دسکتاپ دیده شود جایی قرار بگیرد که کاربر بیشتر در سایت روی آن کلیک می کند که این موضوع را شما بهتر از هر کس دیگری راجع به سایت خود می دانید.

انواع سایدبار های سایت

اما عمدتا ساید بار های سایت به این شیوه قرار گرفتند :

  • محبوب ترین یا آخرین مقالات سایت همراه با تصویر

    تبلیغات سایدبار

  • محبوب ترین یا آخرین مقالات به صورت متنی بدون تصویر

تبلیغات سایدبار

در بالا/پایین قسمتی که مقالات تان را به صورت عکس دار قرار دادید می توانید از ویجت های ستونی عکس دار مدیا اد استفاده کنید و همین طور برای قسمتی که به صورت متنی است قرار دادن ویجت متنی مدیا اد می تواند بازخورد مثبتی را داشته باشد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  تغیر روش پرداختی در بخش ناشران مدیااد

 

ویجت نوتیف مدیا اد هم نیاز به جایگیری خاصی ندارد و همان طور که احتمالا شما هم می دانید پنجره کوچکی است که از سمت راست/چپ پایین سایت شما باز می شود.

تبلیغات نوتیف

در صورتی که امکان این را نداشتید که از همه ویجت ها استفاده کنید بهترین روش برای انتخاب مناسب ترین ویجت، تست هر کدام از آنهاست.

در پایان این مقاله هم جمع بندی میکنیم از مواردی که تا به اینجا گفتیم ؛ این نوید را هم خدمت شما دوستان میدهیم که این موضوع را در سطح جهانی با ادنتورک ها و ناشرانی که در سرتاسر جهان از تبلیغات نیتیو استفاده می کنند ، با شما در میان بگذاریم.

جمع بندی بهترین جایگاه تبلیغاتی برای CTR بالاتر

  •  قبل از قرار دادن ویجت های تبلیغاتی از اینکه کدام یکی از صفحات و بخش های سایت شما بیشترین بازدید را دارند غافل نشوید و حتما در آن صفحات تبلیغات را قرار دهید.
  •  با توجه به اینکه بیشتر ورودی هر سایتی از موبایل است ؛ حتما مطمئن شوید ویجت قرارداده شده در موبایل در جایگاه مناسبی قرار دارد.
  •  نوع ویجت و تعداد آن و محل قرارگیری اش را منطقی انتخاب نمایید تا برای کاربر ایجاد مزاحمت نکند.
  •  باکس های پربازدید و محبوب سایت خود را بشناسید و سعی کنید تا ویجت ها را در نزدیک آنها قرار دهید.
  •  در کنار باکس های متنی و عکس‌دار سایت تان از ویجت هایی متناسب همراه با عکس یا متنی استفاده کنید.
  • امیدوارم که خواندن این مقاله شما را در جهت استفاده مناسب تر از ویجت های مدیا اد و در نهایت کسب درآمد بهتر و پایدارتر یاری کند.

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

 

 

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید