در انتخاب تصویر تبلیغات همسان چه مواردی را باید رعایت کنید؟

تبلیغات دیجیتال

یکی از استراتژی های جدید تبلیغات آنلاین در فضای وب، تبلیغات نیتیو (همسان) است.تبلیغات همسان به معنی قرار دادن محتوای تبلیغاتی در سایت های تبلیغ دهنده است که با محتوا و ظاهر سایت همخوانی و یکپارچگی دارند.از مزیت های این نوع تبلیغات می توان به، عدم ایجاد ناراحتی برای کاربر هنگام مشاهده محتوای سایت و مطابق بودن محتوای تبلیغ با UI سایت، اشاره کرد.برای آشنایی کامل تر با مفهوم تبلیغات نیتیو می توانید مقاله تبلیغات همسان چیست و در نقاط مختلف دنیا چگونه است را مطالعه کنید. برای اجرای کمپین تبلیغاتی همسان، نکاتی را باید رعایت کنید که یکی از آنها انتخاب تصویر مناسب می باشد، در این بلاگ از مدیااد به معرفی ۱۰ مورد مفید در انتحاب تصویر تبلیغات نیتیو، می پردازیم:

۱۰ نکته مهم در انتخاب تصویر مناسب تبلیغات همسان

در فضای تبلیغات آنلاین، شما باید به عنوان یک دیجیتال مارکتر در اجرای کمپین تبلیغاتی خود، موارد مهمی را به منظور ایجاد نرخ تبدیل بالا، رعایت کنید.از جمله موارد مهم، انتخاب تصویر مناسب با اصول و استانداردهای تبلیغات همسان است.در ادامه مقاله به معرفی ۱۰ مورد از نکات مهم در انتخاب تصویر مناسب تبلیغات نیتیو، پرداخته ایم. ( این نکته را در نظر داشته باشید که مواردی که در تبلیغات همسان کشور ایران کاربرد بیشتری دارند را ذکر کرده ایم).

۱- مشخص کردن مخاطبین هدف

اولین و مهم ترین نکته در انتخاب عکس مناسب، تعیین مخاطب هدف تبلیغتان است.زمانی که مخاطب هدفتان مشخص شده باشد، راحت تر می توانید عکس تبلیغ خود را انتخاب کنید، پس برای انتخاب عکس تبلیغ بهتر است مواردی مانند، سن، موقعیت جغرافیایی، استایل، موقعیت کاری و …، مخاطبین خود را در نظر داشته باشید تا تبلیغ شما هدفمند شود که این مورد خودش باعث افزایش میزان CTR (نرخ کلیک) می شود.

۲- استفاده از تصویر افراد در تبلیغ

تصویر افراد، بهترین راه برای ایجاد ارتباط احساسی با مخاطبین است.استفاده از حالات چهره افراد در تبلیغ، از نظر احساسی می تواند بازدید کننده را با تبلیغ درگیر کند و همچنین تصاویر نزدیک چهره افراد یا همان کلوزآپ، به بالا بردن تعامل مخاطب با تبلیغ کمک بزرگی خواهد کرد، بنابراین بهتر است از تاثیر فوق العاده چهره افراد در تبلیغات غافل نشوید، نکاتی که در هنگام استفاده از چهره افراد باید در نظر داشته باشید این است که این تصاویر بهتر است از سمت روبرو با نشان دادن احساسات به صورت واضح و با درنظر گرفتن eyecontact باشد.تصاویر مبهم و بدون احساسات تاثیر کمتری در مخاطبین شما ایجاد می کند.

۳- استفاده از ترکیب رنگهای واضح و روشن

تبلیغ همسان شما قرار است در بین حجم زیادی از مطالب سایت، توجه مخاطب را به خودش جلب کند. استفاده از عکس های تک رنگ می تواند بازدهی تبلیغ شما را نسبت به محتوای رقبا پایین بیاورد، بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از عکس هایی با ترکیب رنگ های متنوع و روشن می باشد.برای مثال تصویر زیر یک نمونه تبلیغ نیتیو اجرا شده توسط تیم مدیااد می باشد که تاثیر استفاده از رنگ های روشن را نشان می دهد، همانطور که مشاهده می کنید تصویر سمت راست به دلیل استفاده کردن از رنگ قرمز، نرخ کلیک بالاتری را دریافت کرده است:

تصویر مناسب تبلیغات همسان

۴- درگیر کردن حس تصویر با ذهن مخاطب

همانطور که در بالا از تاثیر استفاده از احساسات افراد در انتخاب عکس تبلیغاتی گفتیم، استفاده از عکس هایی که بتواند ذهن مخاطب را درگیر کند هم بی تاثیر نخواهد بود.برای مثال اگر شما محصول جدید نوشیدنی خود را می خواهید معرفی کنید بهتر است فردی را در نظر داشته باشید که آن نوشیدنی را در دستش گرفته است تا اینکه عکس نوشیدنی به صورت تنها باشد. در این صورت بازدید کننده تبلیغ خودش را جای فرد مورد نظر در تصویر می گذارد و باعث ایجاد Engagement بالا و نرخ کلیک بالاتری می شود.در این مثال تصویری هم، سمت راست، عکسی است که مخاطب می تواند خودش را جای عکس بگذارد که تاثیر بسزایی در جذب کاربر داشته است.

تبلیغات نیتیو و عکس مناسب

۵- ایجاد تعادل میان عکس و توضیحات آن

مواردی که تا اینجای مطلب ذکر کردیم، برای جذاب تر کردن محتویات تصویری تبلیغات همسان شما است ولی این را هم باید در نظر داشته باشید که تصویر تبلیغ نباید آن چنان برجسته باشد که متن و پیام مربوط به تبلیغ شما از اهمیت کمتری برخوردار شود.استفاده متعادل این دو درکنار هم به جذاب تر کردن تبلیغ و افزایش CTR، کمک بسیاری خواهد کرد.برای مثال در تصویر زیر، از محتویات عکسی ایده آلی استفاده شده است ولی ترکیبش با کپشن مناسب،توانسته است به جذابیت تبلیغ اضافه کند.

 توضیح مناسب تبلیغات نیتیو

۶- استفاده از محتوای بصری به جای محتوای متنی

تبلیغاتی که اکثریت محتویاتش را عکس گرفته باشد، بالطبع تاثیرش چشمگیرتر از تبلیغی است که بیشتر فضایش را متن گرفته باشد به این دلیل که تبلیغات همسان از لحاظ سایز، محدودیت هایی دارد، از طرفی هم استفاده بیش از حد از متن، باعث ایجاد سردرگمی و کاهش حوصله کاربر می شود.پس بهتر است درصد بیشتر تبلیغتان را به عکس اختصاص دهید.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  چگونه یک کمپین تبلیغات همسان موفق اجرا کنیم؟

۷- استفاده از تصاویر واقعی

با وجود اینکه تصاویر گرافیکی، طرح های مینیمالی و انیمیشنی ظاهری جذابی دارند ولی بهتر است که در انتخاب نوع تصویر تبلیغ خود از تصاویر واقعی محصول یا سرویس مورد نظر با رنگهای واقعی استفاده کنید، این نکته باعث می شود که حس اعتماد بیشتری در کاربر ایجاد شود.

تصاویر واقعی تبلیغات همسان

۸ – تطابق داشتن عکس تبلیغ با کانال انتشار تبلیغ

استفاده از کانال های مختلف بازاریابی به منظور انتشار تبلیغ، نیازمند محتوای بصری مطابق با آن کانال می باشد. به این منظور که برای استفاده از تبلیغات همسان و اجرای آن در سایت هایی که این تبلیغات را انجام می دهند نیازمند عکس متناسب با فرمت استاندارد این نوع تبلیغات هستید که این فرمت با عکسی که قرار است در کانال های مختلف از جمله اینستاگرام، توییتر، لینکدین و … باید متفاوت باشد.به عنوان مثال اگر عکسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بازخورد خوبی را گرفت، ممکن است آن عکس لزوما در تبلیغات همسان، نتیجه خوبی را ندهد.

۹- استفاده کردن از عکسهای بومی و محلی

همیشه سعی بر این داشته باشید که از عکس های بومی برای تبلیغات خود استفاده کنید تا عکسهای غیر بومی، به این دلیل که کاربر با مشاهده عکس های بومی اعتماد بیشتری به شما و تبلیغ شما خواهد کرد، بنابراین امکان افزایش CTR هم بیشتر خواهد شد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید از عکسی که مربوط به ایران است، استفاده شده است.

عکس بومی تبلیغات همسان

۱۰- استفاده از عکس های منحصر به فرد

از آنجایی که سایت های زیادی در زمینه انتخاب عکس وجود دارند که می توانید به راحتی عکس ها را دانلود یا خریداری کنید ولی بهتر است که برای محتوای تصویری تبلیغتان از افرادی که عکاسی می کنند کمک بگیرید، در این حالت عکس های شما منحصر به فرد و مخصوص کسب و کار خودتان است، با این استراتژی این حس را در کاربر ایجاد می کنید که این عکس از سایت دیگری کپی نشده است، بنابراین به اعتبار کسب و کارتان افزوده می شود.

عکس زیر نمونه تبلیغی است که از سایت های دیگر کپی شده است.

عکس ایده آل همسان

و عکس زیر، عکسی است که به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای تبلیغ همسان، گرفته شده است.

تمامی این ۱۰ نکته ایی که در بالا اشاره کردیم، شبکه تبلیغاتی مدیااد با کمک تجربه، مطالعه و انجام تست های A/B بر روی کمپین های تبلیغاتی، به آنها رسیده است، قطعا تمامی موارد به این نکات ختم نخواهد شد و سعی بر این است که با اجرای کمپین های مختلف تبلیغات همسان، این موارد را بهبود دهیم.اگر به نظرتان این مطلب مفید بود و نکته ای به غیر از این نکات به ذهنتان رسید، با ما به اشتراک بگذارید.

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

    ۳ نظر نظر دهید

نظر دهید