نمونه موردی کمپین‌های تبلیغاتی باسلام در مدیااد

نمونه کمپین تبلیغات همسان (بومی)

معرفی باسلام

باسلام، یک بازار اجتماعی آنلاین برای کسب‌وکارها است. در باسلام امکان فروش مستقیم محصولات از فروشنده یا غرفه‌دار در سراسر کشور امکان‌پذیر است.
هزینه پرداختی تا ۷ روز نزد باسلام امانت می‌ماند و در صورت رضایت مشتری از خرید خود، پول به حساب غرفه‌دار واریز می‌شود. مشتری‌ها پس از خرید می‌توانند نظر و تجربه‌ی خود را درباره کیفیت خدمات و محصول ثبت کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

داستان موفقیت باسلام در مدیااد

 

اهداف باسلام در همکاری با مدیااد

هدف اصلی باسلام از همکاری با مدیااد بالابردن تعداد سفارشات روزانه و ماهانه بود. در واقع باسلام خواهان بالابردن همزمان نرخ تبدیل و ورودی‌های سایت بود.

اگر بخواهیم تعریف کوتاهی از نرخ تبدیل داشته باشیم، فرض کنید شما فروشگاه اینترنتی دارید که روزانه ۲۰۰۰ بازدید منحصر به فرد دارد ، از این ۲۰۰۰ نفری که از سایت شما بازدید کرده‌اند، تنها ۱۰ نفر خرید انجام داده‌اند.یعنی در واقع  conversion یا تبدیل کاربر به خریدار اتفاق افتاده است. حالا نحوه محاسبه نرخ تبدیل کاربران شما به صورت زیر است:

هدف دیگر باسلام از همکاری با مدیااد کاهش هزینه به ازای هر سفارش یا همان CPO بود.

داستان موفقیت باسلام در مدیااد

نحوه برگزاری و چالش‌های کمپین تبلیغاتی باسلام

۱.    آغاز کمپین‌های تبلیغاتی همسان

در مرحله اول تیم کمپین مدیااد با صحبتی که با تیم بازاریابی باسلام انجام داد متوجه محصولات پرفروش باسلام در دسته‌بندی های مختلف شد و با توجه به هر دسته بندی ، کمپین تبلیغاتی همسانی برایشان ایجاد کرد.

در این حین تیم کمپین مدیااد متوجه نرخ تبدیل پایین مشتریان در بازدید از طریق تبلیغات همسان شد .  یکی از چالش‌هایی که برای باسلام در این مرحله وجود داشت نرخ پایین تبدیل در دیوایس موبایل بود. چون در ابتدای کمپین‌ها، کمپین‌های موبایل و دسکتاپ از هم تفکیک شده‌ بودند این موضوع قابل اندازه‌گیری بود.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  بازاریابی CPA؛ راهنمای جامع برای شروع

در این مرحله با کم کردن ترافیک موبایل تیم کمپین مدیااد توانست تا حدودی نرخ تبدیل را متعادل‌تر کند. طبق آمار نرخ تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت در اولین بازدید به صورت عمومی  در تبلیغات کلیکی ، کمتر از ۲% است. این عدد هرچقدر بالاتر باشد می‌تواند نشان دهنده عملکرد بهتر آن کانال و رسانه تبلیغاتی است.

البته نکته قابل توجه این است که ، نرخ تبدیل فقط به محتوای تبلیغات و رسانه‌های تبلیغاتی بستگی ندارد. اگر شما بستر مناسبی برای عرضه محصولات خود فراهم نکنید، این موضوع بر نرخ تبدیل شما اثر بسیاری می‌گذارد و باعث کاهش نرخ تبدیل شما می‌شود.

برای اطلاع از نحوه‌ی افزایش و بهبود نرخ تبدیل می‌توانید مقاله مفهوم نرخ تبدیل (Conversion Rate) و راههای افزایش نرخ تبدیل سایت را مطالعه کنید.

۲.    بهینه‌سازی قیمت کلیک برای هر ناشر

در مرحله دوم، ما در مدیااد با توجه به بازخوردی که از تبلیغات و محصولات پرفروشی داشتیم متوجه شدیم ، بعضی از محصولات روی برخی از ناشرین نرخ تبدیل بسیار بهتری دارند. در این مرحله با ایجاد کمپین‌هایی محدود به محصولات پروفروش در سایت‌های منتخب و همچنین تنظیم قیمت کلیک مناسب به ازای هر ناشر،  توانستیم این نرخ تبدیل را بهبود ببخشیم.

۳.    شروع کمپین‌های ریتارگتینگ و ریتارگتینگ محصول

در مرحله سوم،با توجه به درخواست تیم بازاریابی باسلام مبنی بر بالا بردن نرخ تبدیل مشتریان و افزایش سفارشات مشتریان ، تیم بازاریابی مدیااد کمپین‌های ریتارگتینگ و ریتارگتینگ محصول را به باسلام پیشنهاد داد.

در این مرحله تیم کمپین مدیااد با توجه به دسته بندی‌های مختلفی که در باسلام برای محصولات وجود داشت، تگ های مناسبی را برای کمپین‌های ریتارگتینگ محصول ایجاد کرد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه موردی کمپین‌های تبلیغات جاب‌ ویژن در مدیااد

تگ‌ها در واقع همان برچسب‌هایی (lebal) هستند که کد جاوا اسکریپت مدیااد به کاربرانی که از  دسته خاصی از محصولات شما بازدید کرده‌اند و یا اقدام خاصی را انجام داده‌اند ( مثل اقدام اضافه کردن به سبد خرید و یا ثبت‌نام ) میزند، تا بتوانید پس از مدتی تبلیغات اختصاصی به این دسته از افراد نمایش دهید.

داستان موفقیت باسلام در مدیااد

با اجرای کمپین‌های ریتارگتینگ ، تیم کمپین مدیااد محتوای تبلیغاتی اختصاصی برای بازدید کنندگان هر دسته از محصولات باسلام را ایجاد کرد. این محتواها بر اساس بیان ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن دسته از محصولات ایجاد شدند.

بعد از اجرای کمپین‌های ریتارگتینگ معمولی ، کمپین‌های ریتارگتینگ محصول بر همین اساس ایجاد شد. در این نوع از تبلیغات ، به کاربران تنها همان محصول و محصولات مرتبطی که در سایت باسلام مشاهده کرده است نمایش داده می‌شود.

در این نوع تبلیغات با نمایش چندین باره محصولی که کاربر آن را مشاهده کرده است و به احتمال زیاد به آن علاقمند است، کاربر را تشویق به خرید آن محصول می‌کند. نکته‌ی دیگری که وجود دارد ، اینکه چون فرمت ویجت (جایگاه تبلیغاتی) به گونه‌ای است که تبلیغ می‌تواند متن دکمه یا همان (CTA) را  تغییر دهد ،دکمه خرید محصول را برای هر دسته از کمپین‌ها می‌تواند اختصاصی انجام شود.

داستان موفقیت باسلام در مدیااد

نتیجه همکاری آکادمی باسلام با شبکه تبلیغاتی مدیااد

در نتیجه تایید برنامه‌های پیشنهادی مدیااد توسط تیم بازاریابی باسلام و پیاده‌سازی کمپین‌های همسان ، ریتارگتینگ و ریتارگتینگ محصول و انجام بهینه‌سازی‌های لازم به روی محتوای تبلیغاتی و سایت‌های نمایش‌دهنده، موفق شدیم شاخصهای کلیدی مد نظر تیم بازاریابی باسلام را به مقدار قابل توجه افزایش داده و این شاخص‌ را به مقدار زیر افزایش دهیم:

افزایش ۶۴۰% تعداد سفارشات

کاهش ۳۳۳% هزینه هر سفارش مشتری (CPO)

 

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

    ۲ نظر نظر دهید

  1. حداقل عکسی از بنرها منتشر کنید، این که مطالعه موردی نمیشه، صرفا تعریف‌های انواع کمپین‌هاتون رو نوشتید.

    • سلام دوست عزیز روزتون بخیر.
      با توجه به حساسیت برند بر روی انتشار جزئیات، این امر برامون مقدور نبود.
      ممنون از توجهتون

نظر دهید