گزارشی از اولین رویداد تخصصی «وبیناردی»

اخبار مدیااد

رویداد وبیناردی در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۸ در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. در این رویداد فعالان حوزه استارت‌آپی و مدیران کسب‌وکارها به پرسش «وبینار چیست و آیا می‌تواند جایگزینی برای رویداد فیزیکی باشد؟» پاسخ دادند.

سخنرانان و شرکت‌کنندگان این رویداد در پنل‌ها و سخنرانی‌های تخصصی مختلف از خوبی‌ها و بدی‌های برگزاری وبینار و تفاوت کارکردی آن با سمینار گفتند. اینکه چطور می‌توان با استفاده از وبینار در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

برگزارکننده‌ی این رویداد ایسمینار بود و تپسل، مدیااد و تگرو (سه محصول شرکت پگاه داده کاوان شریف) از حامیان این جشنواره بودند. علیرضا ابراهیمیان مدیر رشد سابق مدیااد در یک سخنرانی از تجربه درآمدزایی از وبینار گفت. وی تجربه‌ی برگزاری وبینار خود با موضوع «تلگرام مارکتینگ» را با حاضرین به اشتراک گذاشت و تاثیر ریتارگتینگ (تارگت کردن مخاطبان وبینارهای قبلی) در درآمدزایی از وبینار را مورد بررسی قرار داد.

علیرضا ابرهیمیان

بقیه سخنرانان رویداد به شرح زیر بودند:

محمدرضا فهیمی مشاور بازاریابی محتوا از مزایای مختلف برگزاری وبینار گفت. مزایایی آموزشی وبینار برای کاربران و مزیت‌های درآمدی برای برگزارکنندگان.

موضوع صحبت مانوئل اوهانجانیانس «چجوری وبینار برگزار کنیم؟» بود که به سوالات زیر پاسخ داد:

 

  • «چرا باید وبینار برگزار کنیم و مزایای آن چیست؟»
  • «برگزاری وبینار چه مراحلی دارد؟»
  • «قبل از برگزاری وبینار به چه نکاتی باید توجه کرد؟»

مجید کثیری موسس اخبار رسمی از تجربه‌های برگزاری وبینار در «اخباررسمی» گفت و اهدافی که وبینار می‌تواند محقق کند را برشمرد.

حسن سیدی تجارت‌پیشه آنلاین ابر آروان از تجربه‌ی استفاده از وبینار برای ابرآروان گفت و تجربه‌ی جذب Lead از طریق برگزاری وبینار.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  تبلیغات ریتارگتینگ چیست و چگونه عمل میکند؟ (ریدایرکت)

مارینا اوهانجانیانس هم بنیان گذار و مدیر مارکتینگ ایسمینار در پانل بازاریابی گفت: بازاریابی محتوایی با استفاده از انتشار مقاله به صورت متنی در ارتباط با موضوع وبینار، معرفی کوتاه وبینار در قالب ویدیو، استفاده از کانال‌های ایسمینار (شبکه‌‌های اجتماعی و استفاده از دیتای ایمیلی کاربران) ، تبلیغات ریتارگتینگ و تبلیغات در شبکه های اجتماعی از اقدامات بازاریابی ما در ایسمینار هست.

وحید حجه فروش از تاثیر وبینار در برابری آموزشی حرف زد. اینکه وبینار برای هرکسی در هرجای ایران قابل دسترسی است و به این وسیله می‌توان سطح دانش عمومی را ارتقا داد و فرصت‌های آموزشی برابر ایجاد کرد.

اشکان بروج مدیر مارکتینگ لست سکند از تاثیر وبینار بر صنعت گردشگری گفت و ابراز تاسف کرد که در ایران این شیوه چندان جدی گرفته نمی‌شه و شناخته‌شده نیست.

میثم زرگرپور هم بنیان‌گذار پادکست ۱۰ صبح از تفاوت کارکرد وبینار و سمینار حضوری گفت. او معتقد بود که وبینار برای مقاصد آموزشی بازخورد خوبی دارد اما هنوز در معرفی محصول سمینار بهتر جواب می‌دهد.

میلاد اسلامی زاد موسس نویسش وبینار را از جنبه‌ی محتوا بررسی کرد و تاکید کرد که بخش مهمی از هز وبینار را محتوای آن تشکیل می‌دهد که به فراخور آن می‌تواند مورد توجه کاربر قرار بگیرد.

هادی مرادی مدیر دیجیتال مارکتینگ الوپیک تجربه‌های خود از برگزاری وبینار را بررسی کرد و روند آن‌ها را توضیح داد.

محمد سمیعی مدیر مارکتینگ سابق ریحون از روند بهینه‌سازی محتوا و مخاطبان وبینار در طول زمان حرف زد و بر «نترسیدن» در برگزاری وبینار تاکید کرد.

سروش نادری موسس ادسنسور از اینفلوئنسر مارکتینگ برای وبینار حرف زد و تاکید کرد که موضوعات تخصصی برای وبینار بهتر جواب می‌دهند.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  ساختار تکنولوژی تبلیغات (Adtech) در ایران و جهان

سینا شفیع زاده هم بنیان‌گذار نظربازار از دسته‌بندی مشتری با استفاده از پرسشنامه گفت. به عقیده‌ی او این شیوه می‌تواند به بهینه‌سازی محتوای وبینار کمک کند و در وبینارهای بعدی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید