نمونه موردی کمپین‌های تبلیغاتی پینکت در مدیااد

نمونه کمپین تبلیغات همسان (بومی)

معرفی پینکت

پینکت یک پلتفرم برای خرید آنلاین از فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر و میادین میوه و تره‌بار است که خدمات نوین و منحصربفردی به کاربران خود ارائه می‌دهد. پینکت از اواخر سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۹۸ کار خود را گسترش داد.با پینکت می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف  و میادین میوه و تره‌بار در تهران،کرج،مشهد و قم خرید کرده و در کمتر از دو ساعت خرید خود را درب منزل تحویل بگیرید.

معرفی پینکت

در حال حاضر پینکت با فروشگاه‌های بزرگی نظیر شهروند،افق‌کوروش،هایپرمی و … همکاری می‌کند و هیچ‌گونه محدودیتی برای اضافه کردن فروشگاه‌های همکار ندارد.

 

اهداف پینکت از همکاری با مدیااد

اهداف کمپین های تبلیغاتی پینکت

هدف پینکت از تبلیغات آگاهی از برند و تولید سرنخ (lead generation)  بوده است. این دو مفهوم ، پرکابردترین اهداف کسب و کارها برای تبلیغات می باشد.در وهله اول پینکت با هدف آگاهی از برند و ثبت جایگاه خود به عنوان پلتفرم خرید آنلاین از فروشگاه‌های زنجیره ای معتبر و میادین میوه و تره‌بار تبلیغات خود را آغاز نمود و سپس با توجه به نیاز به دریافت سرنخ از بازدیدکنندگان خود در حوزه جذب مشتری و جذب شاپر(خریدیار پینکت)  ، صفحه‌ی فرود ویژه‌ای را بدین منظور طراحی نمودند.

 

نحوه برگزاری و چالش‌های کمپین تبلیغاتی پینکت

چالش‌های کمپین‌های تبلیغاتی پینکت

در ابتدای همکاری پینکت و مدیااد با در نظر گرفتن اهداف پینکت، تبلیغات به صورت همسان اجرا شدند. با توجه به الگوریتم تبلیغات همسان که نمایش تبلیغات بر اساس نرخ کلیک محتوا و قیمت کلیک است، قیمت و تعداد هر سرنخ (lead) عددی متغیر بود و این موضوع باعث عدم برنامه‌ریزی صحیح واحد بازاریابی پینکت برای اهداف ماهانه میشد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه موردی کمپین‌های تبلیغاتی بیمه کوثر در مدیااد

 

آغاز کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA) پینکت در مدیااد

کمپین‌های تبلیغات CPA پینکت در مدیااد

پس از بررسی اهداف بازاریابی و صفحه‌ی فرود پینکت توسط تیم کمپین مدیااد ، پیشنهادی مبنی بر تغییرات جزئی برای بهبود صفحه فرود و پیاده سازی زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA) به واحد بازاریابی پینکت ارائه شد.

کمپین های پرداخت به ازای اکشن این امکان را برای پینکت فراهم می‌کرد که بتوانند برنامه‌ریزی دقیقی برای تعداد جذب مشتری با یک قیمت ثابت در ماه انجام دهند. پس از بررسی های انجام شده، پیشنهاد قیمت به ازای هر اکشن و پس از سه روز از اجرای کمپین، ظرفیت روزانه‌‌ای برای تعداد این اکشن‌ها از سوی تیم کمپین مدیااد به پینکت ارائه گردید.

در کمپین های پرداخت به ازای اکشن (CPA) شما تنها به ازای انجام اکشن مد نظر کسب و کارتان هزینه پرداخت میکنید .در این نوع کمپین ها، سیستم هوش مصنوعی مدیااد با یادگیری بهترین حالت نمایش تبلیغات بر اساس اهداف شما میتواند در کوتاه‌ترین زمان شما را به نتیجه دلخواهتان برساند.

 

نتیجه همکاری پینکت با شبکه تبلیغاتی مدیااد

نتایج کمپین تبلیغاتی پینکت در مدیااد

در نتیجه تغییر برنامه‌های همکاری پینکت و مدیااد از کمپین‌های کلیکی (PPC)به کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA) همکاران ما کمپین‌های اکشنی پینکت را اجرا و تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی پینکت را به فعالیت‌های هوشمند و عملکرد محور (Performance Based)در مدیااد تبدیل کردند. در این روند تیم کمپین مدیااد با تغییر محتواها و اطلاع دادن به کاربرها برای انجام اکشن مورد نظر پینکت، توانست تغییرات قابل توجهی در نتیجه کمپین‌ها ایجاد کند.

نمودار بالا ، رشد ترافیک دریافتی پینکت از شبکه هوشمند تبلیغاتی مدیااد و همچنین، روند کاهشی هزینه جذب لید در طی ۳ ماه فروردین تا خرداد  نشان داده شده است.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه موردی کمپین‌های تبلیغات ابر استودیو در مدیااد

بهبود هزینه جذب هر سرنخ (lead): در نتیجه تغییر نوع همکاری مدیااد و پینکت که در متن فوق به آن اشاره کردیم، مدیااد موفق شد با ۴۹% کاهش در هزینه جذب هر سرنخ ، قیمت این اکشن را برای پینکت بهینه کند.

افزایش ترافیک و تعداد سرنخ‌های جذب شده: با توجه به الگوریتم هوش مصنوعی مدیااد در پیشبرد کمپین‌های CPA ، سیستم هوش مصنوعی مدیااد توانست با تشخیص مرتبط ترین محتواها و کانال‌های ترافیکی و متمرکز کردن کمپین بر روی این کانال‌ها ، در طی مدت ۳ ماه، تعداد سرنخ‌های جذب شده را تا ۳۳۰%  افزایش دهد.

 

مطالعه موردی و داستان موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی اسنپ‌فود، بانی‌مد، اسنپ‌تریپ و فرادرس را در بلاگ مدیااد بخوانید.

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید