نمونه موردی کمپین‌های تبلیغاتی بیمه کوثر در مدیااد

نمونه کمپین تبلیغات همسان (بومی)

معرفی بیمه کوثر

بیمه کوثر یک سازمان با سهامی عام می باشد که از سال ۱۳۸۹ شروع به فعالیت نموده است و درحال حاضر ۸شعبه، ۳۱سرپرستی و بیش از ۷۰۰نمایندگی در سراسر کشور دارد.

محصولاتی که بیمه کوثر ارائه می‌دهد اعم از :

بیمه آتش سوزی ، بیمه نامه شخص ثالث ، بیمه بدنه ، بیمه حوادث ، بیمه باربری ، بیمه پول ، بیمه خاص ، بیمه درمان ، بیمه عمر ، بیمه مسافرتی ، بیمه مسئولیت ، بیمه مهندسی ، بیمه هزینه‌های حقوقی و … می‌باشد.

اهداف بیمه کوثر در همکاری با مدیااد

 

در ابتدای راه بیمه کوثر با هدف بالابردن ترافیک مناسب بر روی وب سایت خود و در واقع ایجاد آشنایی با برند بیمه کوثر در سطح فضای دیجیتال شروع  به همکاری با مدیااد نمود.

آگاهی از برند معیاری برای شناخته شدن  برند شما در بین بازار هدف‌تان است. یک کمپین آگاهی از برند در دنیای دیجیتال قصد دارد برند شما را از طریق توزیع محتوای تبلیغاتی مناسب ، تعاملی را میان برند شما و مخاطبان بازار هدف‌تان ایجاد کند.

به جای تمرکز بر افزایش فروش بلافاصله از طریق بازاریابی “تهاجمی” ، کمپین های آگاهی از برند قصد دارند یک رابطه دائمی بین محصول شما و مخاطبان بازار هدف‌تان ایجاد کنند.

نحوه برگزاری و چالش‌های کمپین تبلیغاتی بیمه کوثر

در ابتدای راه تیم کمپین مدیااد با تمرکز بر اهداف بیمه کوثر دو کمپین تبلیغاتی بنری و همسان را به تیم بازاریابی بیمه کوثر پیشنهاد داد. در کمپین تبلیغاتی بنری ، محتوایی با موضوع معرفی بیمه کوثر و در کمپین تبلیغاتی همسان با تمرکز بر ارائه محصولات با محتوای جذاب پیشنهاد گردید.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه موردی کمپین‌های تبلیغاتی کارنامه در مدیااد

چالش های کمپین اجرایی

بعد از شروع کمپین‌های تبلیغاتی بیمه کوثر با سه چالش روبرو شد:

  • حذف ترافیک خارج از ایران
  • بهبود رتبه الکسا
  • افزایش نمایش تبلیغات در سایت های مرتبط با موضوع بیمه

اولین چالشی که تیم مدیااد با آن مواجه شد ، ترافیک خارجی بالا بر روی سایت بیمه کوثر بود. چون محصولات ارائه شده از سوی بیمه کوثر فقط برای مخاطبین داخل ایران بود ، خواهان حذف مخاطبین خارج از ایران شدند.

در این مرحله تیم کمپین مدیااد با مسدود کردن ترافیک خارج از ایران ، ترافیک تبلیغاتی را فقط به داخل مرزهای ایران محدود کردند تا از هدر رفت بودجه مصرفی جلوگیری کنند.

دومین چالش پیش روی تیم کمپین مدیااد ، کاهش رتبه الکسا به همراه حفظ کیفیت کمپین تبلیغاتی بود. رتبه الکسا بر اساس ترافیک وب سایت شما نوسان میکند.

هرچقدر ترافیکی ورودی شما بیشتر و باکیفیت تر باشد سرعت بهبود یافتن رفته الکسا به مراتب بالاتر میرود.

تعداد بازدیدکنندگان و Uniq pageview شما در طی سه ماه گذشته بر روی رتبه الکسای شما تاثیر می‌گذارد. هرچه میزان بازدیدکنندگان کلی سایت و بازدید یکتا از صفحات و مقالات سایت شما بیشتر باشد ، رتبه الکسای شما پایین تر خواهد آمد.

در این مرحله تیم مدیااد تصمیم گرفت با حذف ترافیک‌هایی که از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند ، کمپین‌های تبلیغاتی را بر روی ناشرینی که بتوانند کاربران با کیفیت‌تری را به سایت بیاورند متمرکز کردند.

سومین چالشی که در کمپین‌های تبلیغاتی بیمه کوثر به وجود آمد ، نمایش بیشتر تبلیغات بر روی ناشرین مرتبط با موضوع بیمه بود. در این مرحله تیم مدیااد با تغییر قیمت کلیک به ازای هر ناشر (Bid Per publisher) این چالش را مدیریت کرد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه موردی کمپین‌های تبلیغاتی باسلام در مدیااد

در این روش قیمت کلیک برای ناشرینی که موضوع مرتبط تری نسبت به سایرین دارند، عدد بالاتری قرارداده می‌شود تا شانس نمایش تبلیغات در این سایت ها بیشتر شود.

 

نتایج کمپین‌ تبلیغات همسان بیمه کوثر در مدیااد

در نتیجه تایید برنامه‌های پیشنهادی مدیااد توسط تیم بازاریابی بیمه کوثر و پیاده‌سازی کمپین‌های همسان و بنری و انجام بهینه‌سازی‌های لازم به روی محتوای تبلیغاتی و سایت‌های نمایش‌دهنده، موفق شدیم اصلی ترین شاخص کلیدی مد نظر تیم بازاریابی بیمه کوثر را به مقدار مناسبی افزایش داده که گزارشی از آن را در زیر میبینید:

کاهش ۱۷  درصدی رتبه الکسا در ۹۰ روز

افزایش ۱۲ درصدی بازدیدکنندگان سایت

افزایش ۳ درصدی زمان ماندن کاربران در سایت به صورت روزانه

برچسب ها

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید