نمونه موردی کمپین‌های تبلیغات ابر استودیو در مدیااد

نمونه کمپین تبلیغات همسان (بومی)

 

ابر استودیو ناشر بازی های با کیفیت برای پلتفرم موبایل در ایران و خارج از ایران است. این ناشر برای توسعه دهندگان ایرانی نیز سرویس انتشار را در حوزه خاورمیانه (MENA) با زبان و بومی سازی به زبان عربی ارائه نموده است. این استودیو از سال ۱۳۹۵ بصورت تخصصی این سرویس را با انتشار چند محصول بسیار با کیفیت شروع کرد و تا کنون بیش از ۳۰ عنوان بازی را منتشر نموده است. هم اکنون ابر استودیو یکی از قدرتمندترین ناشرین منطقه است و‌در حال تلاش برای حضور قدرتمند در عرصه جهانی است.

همکاری ابراستودیو و مدیااد

اهداف ابراستودیو از همکاری با مدیااد

یکی از چالش‌های اصلی هر اپلیکیشن در زمان آغاز به کار آگاه نمودن کاربرها و جذب نصب و کاربر فعال است. ابراستودیو در مقام ناشر بازی‌های موبایلی از این قاعده مستثنی نبوده و جذب نصب فعال برای بازی‌های منتشر شده توسط ابراستودیو یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های ابراستودیو به عنوان یک ناشر بازی است. با توجه به اینکه مدیااد روزانه ۱۴ میلیارد نمایش تبلیغات را در بستر وب فراهم می‌کند و حدود ۶۷% از این ظرفیت را ترافیک موبایلی تشکیل می‌دهد، ابراستودیو مدیااد را به عنوان یک ظرفیت مناسب برای جذب نصب‌ برای بازی‌های منتشر شده شناسایی و هدف اصلی همکاری ابراستودیو و مدیااد جذب نصب فعال با هزینه مناسب برای بازی‌های ابراستودیو بوده است.

نحوه برگزاری و چالش‌های کمپین تبلیغاتی ابراستودیو

پس از توافق اولیه همکاری میان دو مجموعه، کمپین‌های تبلیغاتی ابر استودیو در مدیااد به صورت پرداخت به ازای کلیک (PPC) ایجاد شدند. در طی زمان اجرای کمپین‌های تبلیغاتی ابر استودیو، سه چالش کلیدی در مسیر همکاری موثر دو مجموعه مشخص شد.

چالش اول نوسان هزینه تمام شده به ازای هر نصب در تبلیغات مدیااد بود. از آنجایی که کمپین‌ها به صورت پرداخت به ازای کلیک اجرا شده بودند، هزینه‌ای که مدیااد از ابر استودیو دریافت می‌کرد به ازای هر کلیک بود و احتمال آنکه برخی از کلیک‌های دریافتی از مدیااد به نصب منجر نشوند وجود داشت. در نتیجه این نوسانات تیم بازاریابی ابر استودیو قادر به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی هزینه تمام شده به ازای هر نصب به صورت دقیق در آینده نبودند.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه موردی کمپین‌های تبلیغاتی باسلام در مدیااد

چالش دوم همکاری دو مجموعه مربوط به حجم همکاری دو مجموعه بود. همانطور که در چالش اول دیدیم در شیوه همکاری پرداخت به ازای کلیک نوسانات قیمتی وجود داشت و از آنجایی که مزایده و نمایش تبلیغات در شیوه پرداخت به ازای کلیک بر اساس نرخ کلیک (CTR) و  قیمت کلیک (CPC) انجام می‌شود، عملا افزایش حجم همکاری دو مجموعه بدون افزایش قیمت کلیک، تقریبا غیر ممکن بود. اما افزایش قیمت کلیک، ریسک افزایش هزینه تمام شده به ازای هر نصب (CPI) را در پی داشت و در نتیجه افزایش قیمت کلیک از طرف ابراستودیو امکان‌پذیر نبود.

سومین و آخرین چالش موجود در مسیر همکاری دو مجموعه به هزینه انجام شده به ازای نصب (CPI) مربوط میشد. هر اپلیکیشن موبایلی با توجه به محاسباتی که برای به دست آوردن ارزش طول عمر مشتریان انجام می‌دهد، هزینه جذب هر نصب و کاربر فعال را تعیین می‌کند. آخرین چالش ابراستودیو این بود که هزینه انجام شده به ازای هر نصب (CPI) در مدیااد بالاتر از میزانی بود که ابراستودیو برنامه‌ریزی کرده بود.

ارائه پیشنهادات برای بهبود همکاری ابراستودیو و مدیااد

هم‌فکری درون تیمی و ارائه پیشنهادات کاربردی توسط مدیااد

مطابق آنچه به صورت متداول در مدیااد در مواجه با چالش‌های کمپین‌های مشتریان انجام می‌شود، تیم کمپین مدیااد در طی یک جلسه همفکری و طوفان ذهنی (Brainstorming) چالش‌های موجود در مسیر همکاری که شامل ثابت نگه‌ داشتن هزینه هر نصب، افزایش حجم همکاری و پایین نگه داشتن هزینه انجام شده به ازای هر نصب بود را بررسی کردند. پس از انجام بررسی‌ها و همفکری در نهایت استفاده از کمپین‌های پرداخت به ازای نصب (CPI) و پیشنهاداتی در خصوص محتوای تبلیغاتی مورد استفاده در کمپین‌های ابراستودیو به ابراستودیو ارائه شد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه موردی کمپین تبلیغات همسان اسنپ‌تریپ

استفاده از کمپین‌های پرداخت به ازای نصب (CPI)

در کمپین‌های پرداخت به ازای نصب (CPI) تبلیغ‌دهندگان مدیااد تنها به ازای نصب‌های دریافت شده از مدیااد هزینه ثابتی پرداخت می‌کنند و به این ترتیب در کنار جلوگیری از نوسانات هزینه پرداخت شده به ازای هر نصب (CPI)، به تبلیغ‌دهندگان امکان تعیین دقیق هزینه‌ای که می‌خواهند به ازای هر نصب بپردازند را می‌دهد.

محتواهای تبلیغاتی ابراستودیو

در کمپین‌های پرداخت به ازای نصب (CPI)، مزایده نمایش تبلیغات بر اساس دو شاخص نرخ نصب (Install Rate) و نرخ کلیک (CTR) انجام می‌پذیرد. در حالتی که هزینه قابل پرداخت به ازای نصب از قبل مشخص شده باشد، دو راه موجود برای افزایش نمایش و حجم همکاری راه‌های زیر هستند:

  • افزایش نرخ نصب (Install Rate)
  • افزایش نرخ کلیک (CTR)

با توجه به اینکه هر دو عامل بالا را می‌توان با استفاده از محتواهای تبلیغاتی جذاب افزایش داد، پیشنهاداتی در خصوص محتواهای تبلیغاتی مورد استفاده در کمپین‌های تبلیغاتی به ابراستودیو ارائه شد.

نتیجه همکاری مدیااد و ابراستودیو

نتیجه همکاری ابراستودیو با شبکه تبلیغاتی مدیااد

پس از مطرح شدن پیشنهادات ارائه شده توسط تیم کمپین مدیااد و مورد تایید قرار گرفتن پیشنهادات ارائه شده، کمپین‌های تبلیغاتی ابراستودیو در مدیااد با استفاده از محتواهای تبلیغاتی جدید به روش پرداخت به ازای نصب (CPI) اجرا شدند. در نتیجه اجرای این پیشنهادات، ابراستودیو توانست به نتایج زیر در مدیااد دست یابد:

 

  • جذب بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نصب برای بازی‌های موبایل منتشر شده توسط ابراستودیو
  • ۱۱۷% افزایش در نرخ کلیک (CTR) با استفاده از محتواهای تبلیغاتی پیشنهادی مدیااد
  • ۲۴۰% افزایش در نرخ نصب (Install Rate) با استفاده از محتواهای تبلیغاتی پیشنهادی مدیااد
  • ۳۰% کاهش در هزینه انجام شده به ازای هر نصب (CPI)

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

برچسب ها

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید