لندینگ پیج چیست و ۳ اشتباه رایج در طراحی لندینگ پیج

مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ

در این مطلب از بلاگ مدیااد قصد داریم تا به صورت کلی به معرفی لندینگ پیج (صفحه فرود) و اهداف آن پرداخته و نکاتی که رعایت آنها در طراحی صفحه فرود، به بهبود آن کمک میکند را معرفی کنیم. همچنین در انتها، چند اشتباه رایج که معمولا در طراحی لندینگ پیج رخ میدهد را بررسی میکنیم.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page)، صفحه‌ای است که از نظر ظاهری با سایر صفحات وبسایت متفاوت بوده، ویژگی‌های خاص خود را دارد و برای یک منظور خاص طراحی شده است. از جمله اهداف طراحی لندینگ پیج میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش فروش
  • افزایش مشتری و بهبود بازخورد
  • ایجاد روابط تجاری
  • دریافت اطلاعات شخصی از کاربر (مانند شماره تماس، ایمیل و …)
  • برندینگ

به عنوان مثال، کسب و کارهای آنلاین برای کمپین‌های تبلیغاتی خود، عموما یک لندینگ پیج مجزا طراحی میکنند که در آن، اطلاعات لازم در خصوص کمپین خود را به مخاطب نمایش میدهند. اما سوال اصلی اینجاست که چه اطلاعاتی را و چگونه در لندینگ پیج نمایش دهیم تا به بیشترین نرخ تبدیل (Conversion Rate) دستیابی پیدا کنیم؟ برای یافتن جواب این سوال، در این مقاله با ما همراه باشید.

لندینگ پیج چیست

۶ عامل موثر در طراحی لندینگ پیج

۱-تاثیر عنوان جذاب در لندینگ پیج

با ورود کاربر به صفحه لندینگ، اولین سوال برای او این است که اینجا کجاست و من چرا باید اینجا باشم؟ اگر همان لحظه بتوانید جواب این سوال را شفاف به او بدهید، برد زیادی کرده‌اید. اما چطور؟
اولین چیزی که کاربر در صفحه لندینگ شما مشاهده میکند، عنوانی است که برای آن انتخاب کرده‌اید. پس خیلی مهم است که جذابیت این عنوان به اندازه‌ای باشد که کاربر، تمایل داشته باشد ادامه محتوا را دنبال کند! سعی کنید در عنوان لندینگ، حس اشتیاق یا اضطرار را به کاربر منتقل کنید تا بتوانید او را یک گام بیشتر با خودتان همراه کنید و به سمت هدف اصلی خودتان (مثلا دریافت ایمیل) سوق بدهید.

۲-ویدیو در لندینگ پیج و تاثیر آن

استفاده از یک عنوان جذاب در ابتدا میتواند توجه کاربر را جلب کند ولی به تنهایی برای علاقه‌مند کردن او کافی نیست. استفاده از تصویر یا ویدیو مرتبط با محتوای لندینگ پیج، توجه کاربر را بیشتر جلب کرده و نرخ تبدیل را تا ۸۰% افزایش میدهد. فراموش نکنید که یک ویدیو خوب میتواند هزاران کلمه را در کوتاه ترین زمان و به شیوه‌ای جذاب‌تر به کاربر منتقل کند و همچنین مدت زمان بیشتری را
در صفحه بماند و Time On Site  لندینگ پیج را بالاتر میبرد. وجود تصویر و ویدیو خوب و باکیفیت، شانس به اشتراک گذاشته شدن صفحه لندینگ شما را نیز بالاتر میبرد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  کال تو اکشن های (CTA) گمراه کننده و تاثیر آن بر کاهش نرخ تبدیل

صفحه فرود جیست

۳-جایگاه اطلاعات را در لندینگ پیج مشخص کنید.

اطلاعات مهم و اصلی را در ابتدای لندینگ پیج مطرح کنید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که در عین با اهمیت بودن، لازم است این اطلاعات، کوتاه، مختصر، مفید و جذاب باشند. به گونه‌ای که هم برای مخاطب جذابیت ایجاد کند و هم حجم زیادی از داده‌ها موجب سردرگمی و حتی پشیمانی او از باز کردن این صفحه نشود. اگر محتوای شما طولانی است، بهتر است آنها را دسته‌بندی کنید و آنها را طبقه‌بندی شده به کاربر نمایش دهید. استفاده از اینفوگرافیک یا ویدیو برای این کار، کاربردی است.

۴-متن کمتر، بازدهی بهتر

این تفکر که هرچقدر بیشتر توضیح دهید، کاربر بهتر متوجه منظور شما میشود و نرخ تبدیل بالاتری خواهید داشت، را فراموش کنید. وقت بگذارید و متن های کوتاه، گویا و تاثیرگزار تولید کنید. برای تکمیل توضیحات، از المان‌های گرافیکی جذاب، اینفوگرافیک، عکس و ویدیو کمک بگیرید.

فاکتورهای مهم در طراحی لندینگ پیج

۵-افزایش اعتماد کاربر در صفحه لندینگ

کاربر باید این اطمینان برسد که شما واقعی و قابل اعتماد هستید تا کاری که شما میخواهید را انجام دهد (پر کردن فرم، کلیک بر روی یک لینک یا …). از این رو، از عناصری که نشان‌دهنده معتبر بودن شما هستند، استفاده کنید، مانند نظرات مشتری‌ها درباره محصول یا خدمات‌تان، شرکای تجاری، گارانتی و خدمات پس از فروش، نماد اعتماد الکترونیک، جایزه، لوح و تندیس، اطلاعات تماس. در این میان، نظرات سایر مشتری‌ها در مورد شما بسیار مهم و اثرگذار است، سعی کنید تا جای ممکن از عکس و اسم واقعی افراد استفاده کنید، تاثیری که عکس حقیقی افراد در اعتمادسازی دارد، با آواتارها منتقل نمیشود.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  راهنمای کامل تعرفه بندی و نمایش تبلیغات در مدیااد

 

۶-ترجیحا هدیه یا یک ویژگی رایگان به کاربر بدهید.

افراد در شرایط عادی، تمایلی به پر کردن فرم، کلیک بر روی یک لینک خاص و … ندارند مگر اینکه مطمئن باشند این کار، برای آنها عایدی در پیش دارد. به عنوان مثال با پر کردن فرم قرار داده شده در لندینگ، یک کتاب الکترونیک یا یک کد تخفیف هدیه میگیرند. اگر چنین امکانی دارید، حتما آن را در لندینگ پیج خود عنوان کنید و بر روی رایگان بودن آن تمرکز کنید. این خدمات و ویژگی‌هایی که رایگان در اختیار کاربر قرار میدهید به آنها انگیزه میدهد تا اطلاعات خود را راحت‌تر در اختیار شما بگذارند و نرخ تبدیل صفحه لندینگ شما را افزایش میدهد.

 

۳ اشتباه رایج در طراحی لندینگ پیج

اشتباه در طراحی لندینگ پیج

  • استفاده از مطالب زیاد و غیرضروری

استفاده از متن‌های طولانی، عکس‌های زیاد و عناصر اضافی اشتباه است زیرا باعث گیج شدن کاربر میشود و او را از پیام اصلی صفحه فرود، دور میکند. سعی کنید تا جای ممکن، از عناصر کم ولی تاثیرگزار استفاده کنید.

  • واضح نبودن دکمه فراخوان یا Call To Action

دکمه فراخوان یا کال تو اکشن، باید به گونه ای طراحی شود که در عین سادگی، از نظر جایگذاری در صفحه، ابعاد، سایز فونت، رنگ و … متناسب با لندینگ بوده و به گونه ای آن را از بقیه اجزای صفحه جدا کند. کاربر نباید در صفحه به دنبال دکمه CTA بگردد، بلکه باید به آسانی توجهش به آن جلب شده و بر روی آن کلیک کند.

  • استفاده از لینک‌های زیاد و غیرضروری

استفاده از لینک‌های خارجی متعدد در صفحه فرود، دردسرساز است زیرا پیش از آنکه توجه کاربر به CTA جذب شود، امکان کلیک بر روی یک لینک دیگر، خارج شدن از صفحه و افزایش بانس ریت را دارد. پیشنهاد میکنیم این لینک‌ها را به حداقل ممکن برسانید.

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

    ۴ نظر نظر دهید

نظر دهید