چگونه یک کمپین تبلیغات همسان موفق اجرا کنیم؟

تبلیغات دیجیتال

این روزها در ایران تبلیعات همسان به سرعت به یک متد محبوب برای جذب مخاطب تبدیل شده است، از طریق خلق یک محتوای جذاب که از لحاظ ظاهری با سایت نمایش دهنده یکپارچه باشد و از این راه کسب و کارها میتوانند مشتری جدید جذب کنند و برندشان بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار گرفته باشد.
نه تنها بازدیدکنندگان تقریبا همان زمانی که برای خواندن متن اصلی صرف میکنند را صرف خواندن تبلیغات همسان میکنند، بلکه در مقایسه با تبلیغات بنری ۵۳% بیشتر به آن توجه میکنند.
قبل از اینکه قصد سرمایه گذاری بر روی این مدل از تبلیغات را داشته باشید، باید ابتدا دقیق بدانید که این تبلیغات چه هستند و شما چگونه میتوانید از آن استفاده کنید تا بهترین بازدید آنلاین ممکن را بگیرید.

تبلیغات نتیو

دلایل اهمیت کاربران به تبلیغات همسان در فضای دیجیتال

  • تبلیغات همسان یکی از انواع تبلیغات است با این تفاوت که مانند محتوای عادی سایت انتشار پیدا میکند. و تبلیغ‌دهندگان برای جلب‌توجه مشتری و فروش محصولات خود به آنها، به طرز غیرقابل باوری آن را مفید میدانند.
  • تبلیغات نتیو یا همسان معمولا بهتر توسط مخاطبان هدف درک میشود. اینها کمتر از پاپ‌آپ و سایر انواع تبلیغات، تحمیل شده و نامطلوب تلقی میشوند و احتمالا دچار مشکلاتی مانند نادیده گرفتن شدن توسط مخاطب  (banner blindness) هم نمیشوند.
  • چون تبلیغات همسان حس تبلیغات کلاسیک را نمیدهد، مردم بیشتر تمایل دارند که آنها را ببینند و مطالب که پیشنهاد میدهند را بررسی کنند. از طرف دیگر، در تبلیغات سنتی، بیشتر گرافیک و متنی که به کار برده شده توسط مخاطب نادیده گرفته میشود، مانند صداهایی که هر روز در محیط اطراف‌مان به طور ناخواسته به گوشمان میرسد و انگار به نشنیدن این صداها عادت میکنیم !

۳ قدم برای جلب توجه بیشتر کاربران به  تبلیغات همسان (افزایش CTR در تبلیغات همسان)

حال چگونه میتوانید اطمینان حاصل کنید که از طریق تبلیغات همسان بیشترین توجه را جلب میکنید؟

قدم اول : کانال مناسب را انتخاب کنید.

یکی از ساده ترین راه ها برای شروع تبلیغات همسان این است که یک لیست از کانال هایی که تبلیغات شما میخواهید در آنها نمایش داده شود تهیه کنید. همه کانال های مورد نظر شما ممکن است قابلیت نمایش تبلیغات همسان را نداشته باشند و برخی هم ممکن است مناسب مخاطب مورد نظرتان نباشد.برای مثال اگر مخاطب شما خانم های خانه دار هستند احتمالا دسته کانال های سبک زندگی برای حوزه کاری شما مناسب خواهد بود.

قدم دوم : انتخاب محتوای یکسان در کانال هدف شما

بعد از اینکه کانال مناسب را پیدا کردید، تجسم کنید که تبلیغات شما چگونه قرار است در سایت های منتخب تان نمایش داده شود.
تبلیغات همسان باید شبیه محتوای سایت یا پلتفرمی باشند که در آن انتشار پیدا میکنند. این مورد را توجه داشته باشید که اگر تبلیغات همسان در وبسایت های ایرانی نمایش داده میشود ممکن است برخلاف تصور شما در سایتی با موضوع متفاوت نرخ تبدیل قابل توجهی داشته باشد به همین دلیل توصیه میکنیم که در همکاری با شبکه هاب تبلیغات آنلاین از مدیران کمپین ها مشورت بگیرید. آنها بر اساس تجربه با سایت هایی که همکاری میکنند، به شما راهنمایی های مفیدی خواهند کرد.برای مثال در تصویر زیر پلتفرم مدیااد تبلیغ سایت محتوای آموزشی را در یک سایت بزرگ ورزشی آزمایش کرده و نتیجه خوبی بهمراه داشته است.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  آشنایی با مدرن مارکتینگ یا بازاریابی مدرن

تبلیغات همسان ورزش 3

قدم سوم : A/B  تست را جدی بگیرید!

در دنیای بازاریابی چه شما محتوا برای تبلیعات همسان بنویسید یا یک متن برای وبسایت- تیتر نوشته شما کلید موفقیت است. شما باید مخاطبان تان را قانع کنید که برند شما ارزش زمان گذاشتن توسط آنها را دارد.
خبر خوب این است که با A/B تست میتواند به شما کمک کند که تصمیم بگیرید چگونه المان های خاص تبلیغات شما در یک فضای خاص عمل خواهد کرد. بخاطر داشته یاشید که دائما باید تست کنید و آنها را بهبود دهید.

۹ تکنیک برای داشتن یک کمپین تبلیغات همسان موفق

حال که به اهمیت این تبلیغات و نحوه کارکرد آن اشنا شدید، باید بتوانید تبلیغاتی طراحی کنید که بتواند بیشترین جذابیت را برای مخاطب ایجاد کند و CTR (نرخ کلیک) بالایی داشته باشد . در متن زیر سعی کردیم متدهایی که باید در طراحی تبلیغات همسان خود به انها توجه کنید تا به بهترین شکل بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید، متذکر شویم.

۱- از تصاویر واقعی روزمره استفاده کنید.

خوانندگان صفحه وبسایت را برای محتواهای بصری اسکرول میکنند و طبق آمار به محتوای واقعی بیشتر توجه دارند. بنابراین شما نیاز دارید که تصویری را قرار دهید که در کسری از ثانیه توجه مخاطب را جلب کند و او را وادار به توجه به تبلیغ شما کند. تصاویر طبیعی از زندگی روزمره یا تصاویر  واقعی ازمحصول و عکس هایی که صحنه‌پردازی نشدند در مخاطب حس اعتماد ایجاد میکنند.

۲- از تصویر انسان ها استفاده کنید.

مغز ما به صورت تکاملی برنامه ریزی شده است تا چهره های دیگر انسان ها و حیوانات را تشخیص دهد تا تهدیدات خطرناک را شناسایی کنند و از وارد شدن به مشکل جلوگیری کنند. به همین دلیل تبلیغاتی که بر ارتباط چشمی eye contact تاکید دارند بیشترین توجه را جلب میکنند. تصویر زیر نمونه یک کمپین موفق در پلتفرم مدیااد بوده است.

۳- از عدد ها کمک بگیرید.

هرجا که ممکن است از عددها استفاده کنید، اعداد همان قلابی هست که با آن توجه هرکس را درهر زمان میتوانید جذب کنید. اعداد به مخاطب یک حس کلی میدهند که با کلیک کردن انتظار چه چیزی را باید داشته باشند.

۴- کاری کنید که تعجب کنند!

یک داستان یا سوالی ایجاد کنید که مخاطب را برای اطلاعات بیشتر به سایت تان بکشاند. تیترها در دنیای امروز فقط اطلاع رسانی نمی‌کنند بلکه تلاش میکنند چیزی را توضیح دهند یا یک سوال ایجاد کنند. به عبارت دیگر وقتی شما یک سوال در ذهن محاطب ایجاد میکنید، باعث ایجاد حس همدلی یا تعجب می شوید، تنش ایجاد می کنید و – در نتیجه – توجه را جلب می کنید.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  همه چیز در مورد ریمارکتینگ و تاثیر آن در رشد مشتریان یک کسب و کار

۵- “ترین” ها بهترین نیستند!

یک کلمه ای که هوشمندانه انتخاب شده باشد میتواند انگیزه و حس و حال هرکسی را تغییر دهد! مخاطبانتان را با کلمات احساسی هیجان زده کنید. انتخاب کلمات متفاوت خاصیت “سوپر هیرو” ها در اثربخشی تبلیغات دارند! اما همیشه “ترین ها” بهترین جواب را نمیدهند، مخاطبان مدرن، واژه های پرتکرار بهترین وبدترین برایشان عادی شده است. باید تلاش کنید از کلمات متفاوت و غیرمتعارف استفاده کنید.

۶- حس کنجکاوی شان را تحریک کنید!

اگر میخواهید در تبلیغات تان متمایز باشید، نباید همه اطلاعات را در کپشن به مخاطب بدهید که حس کنند که ورود به سایت شما و گذراندن وقت بیشتر، بی ارزش است!
یک تیتر خوب باید مخاطب را ترغیب کند تا بخواهند راجب این موضوع بیشتر بدانند . به آنها این حس را منتقل کنید که اگر از کنار تبلیغ شما بی تفاوت بگذرند حتما چیزی را از دست خواهند داد!  کلماتی مانند “خلاص شوید” ” شوکه میشوید” “راز” کلماتی هستند که عالی نتیجه میدهند!

۷- تبلیغ تان را شخصی سازی کنید.

مردم معمولا بیشتر دوست دارند مطالبی را مطالعه کنند که حس میکنند احساس یا منفعتی را دریافت میکنند. مخاطب قرار دادن انها این حس را ایجاد میکند که انگار تبلیغ را برای انها شخصی سازی کردید.

۸- همیشه مثبت بودن خوب نیست!

گاهی اوقات قیدهای منفی از مثبت ها بیشتر نتیجه میگیرند و حتی تصاویر منفی باعث جلب توجه بیشتری میشوند. شاید به این علت باشد که قیدهای مثبت بیش از حد استفاده شده‌اند . به همین دلیل خوانندگان پیچیده تر و آگاه‌تر ممکن است آنها را نادیده بگیرند. از طرف دیگر جملات منفی معمولا جذاب تر هستند. انها مخاطب را وادار میکنند که بازگردند و واکنش نشان دهند. و در آخر قیدهای منفی بنظر واقعی تر و معتبرتر میرسند.

درنهایت از اشتباه کردن نترسید!

افراد معمولا از امتحان کردن و اشتباه کردن اجتناب میکنند . اما تا کاری را شروع نکنید و سلیقه مخاطب تان را نشناسید و تست های بسیار انجام ندهید، تا موفقیت فاصله زیادی دارید .
راه حل های بالا را باهم ترکیب کنید و سعی کنید بهترین ها و خلاق ترین ها را خلق کنید!

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

    یک نظر نظر دهید

نظر دهید