۶ نکته برای کسب حداکثر نتیجه از کمپین‌های ریتارگتینگ

تبلیغات دیجیتال

احتمالا برایتان جالب خواهد بود که بدانید مطابق با آمار و ارقام، تنها ۲٪ از ترافیک یک وب‌سایت در نخستین بازدید، تبدیل {به خریدار} می‌شود. با توجه به این‌که به‌طور معمول برای هدایت افراد به و‌بسایت خود انرژی می‌گذارید، مهم است که برای جذب آن ۹۸ درصدی که بدون واکنش وبسایت را ترک می‌کنند، برنامه‌ریزی درستی انجام دهید. اما چگونه باید این کار را انجام دهید؟ در این مطلب راه‌کارهایی ارائه شده است.

ریتارگتینگ یک تکنیک تبلیغاتی است که این امکان را برای برندها ایجاد می‌کند که تبلیغاتشان حتی پس از آن‌که بازدیدکنندگان وب‌سایت را ترک کردند، پیش چشم آن‌ها قرار بگیرد. با استفاده از تگ‌های جاوااسکریپت در وب‌سایت شما و ردیابی بازدیدکنندگان از طریق کوکی، این امکان برای فروشندگان بعدی در وب‌سایت شما ایجاد می‌شود که تبلیغات خود را به همان افراد، در هنگام بازدید از وب‌سایت‌های دیگر هم نمایش دهند. علت آن‌که تبلیغ کالایی که در وب‌سایت یک برند دیده‌اید، مدام در سایت‌های دیگر پیش چشم شما قرار می‌گیرد همین است.

اگر آماده‌اید که بازدیدکنندگان را به مشتری واقعی تبدیل کنید، تکنیک‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را انجام دهید. در این‌جا چند نکته کاربردی برای کسب حداکثر نتیجه از کمپین‌های ریتارگتینگ برای شما گردآوری شده است.

برای آن‌که نحوه کار کمپین‌های ریتارگتینگ با یک نگاه سریع برایتان روشن شود به تصویر زیر توجه کنید:

کمپین‌های ریتارگتینگ

چگونه می‌شود از کمپین‌های ریتارگیتنگ حداکثر نتیجه را به‌دست آورد؟

کسب حداکثر نتیجه از کمپین‌های ریتارگتینگ

۱. همه‌چیز را تقسیم‌بندی کنید

تقسیم‌بندی مخاطبان یعنی گروه‌بندی آن‌ها بر اساس رفتارشان در وب؛ که مانند امتیازدهی به لیدها (سرنخ‌ها)، با توجه به صفحات خاصی که بازدید کرده‌اند می‌توان آن‌ها را در سطوح مختلف آمادگی برای فروش قرار داد. با این کار به کیفیت‌دهی و بالا بردن احتمال فروش کمک می‌شود. با در دست داشتن این اطلاعات، به وسیله نمایش هدفمند محصولات یا خدماتی که هر گروه قبل از این مشاهده کرده و با هدایت آن‌ها به صفحاتی که بازدید کرده‌اند، می‌توانید تجربه تبلیغاتی بهینه‌تری ایجاد کنید.

به عنوان مثال بازدیدکننده‌ای را در نظر بگیرید که هم صفحه قیمت‌ها و هم صفحات مطالعات موردی سایت شما را مشاهده کرده اما بدون انجام هیچ عملی آن را ترک کرده است. با فرض وجود علاقه در این کاربر آن را در تقسیم‌بندی خود قرار دهید و به وسیله آگهی تبلیغاتی صفحه مشاوره در سایت خود برای جلب علاقه و جذب مجدد او به تعامل تلاش کنید.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  بانس ریت چیست و چگونه می‌توان آن را کاهش داد؟

۲. تعداد دفعات نمایش تبلیغ را کنترل کنید

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که در فروشگاهی باشید و دستیاران فروشنده شما را احاطه کنند؟ طوری که نتوانید با خیال راحت کالاها را تماشا کنید و به‌راحتی از آن بخش فروشگاه عبور نمایید بدون آن‌که فروشنده‌ها بخواهند به شما القا کنند که جنس مورد فروش، مناسب شماست؟ در این‌گونه مواقع حتی اگر محصولات برایتان جذاب باشد، احساس ناخوشایندی به شما دست می‌دهد.

برای اجتناب از ایجاد چنین موقعیتی در زمینه ریتارگتینگ، شما به اعمال محدودیت برای تعداد نمایش تبلیغ خود نیاز دارید. گذاشتن سقف ارسال به شما این امکان را می‌دهد تا در راستای اجرای بهتر استراتژی فروش، برای نمایش تبلیغ خاص خود محدودیت مشخصی تعریف کنید. اعمال این محدودیت باید با هدفی که می‌خواهید کسب کنید همخوانی داشته باشد و به این‌که بازدیدکننده در کدام مرحله از چرخه خرید است بستگی دارد.

به عنوان یک قاعده کلی در کمپین‌های ریتارگتینگ، توصیه می‌شود که بازدیدکنندگان را ماهانه در معرض دیدن ۱۷ تا ۲۰ تبلیغ قرار دهید.

۳. با طول عمر کمپین‌ها آزمایش انجام دهید

درحالی که هدف از اعمال سقف محدودیت ارسال تبلیغ، تنظیم تعداد تجربه دیداری کاربران به‌طور روزانه، هفتگی یا ماهانه از تبلیغ شماست (ایمپرشن)، طول عمر کمپین به‌طور ویژه بر طول عمر کوکی‌ها متمرکز است.

وقتی برای کمپین‌های ریتارگتینگ خود مدت‌زمان تعریف می‌کنید، تعیین طول عمری مشخص برای از بین بردن کوکی ضرورت دارد. از این نقطه بازدیدکننده دیگر تبلیغ شما را نخواهد دید. مدت زمان کمپین تبلیغاتی شما باید مطابق با چرخه فروشتان تنظیم شود. با این حال، بهتر است برای آزمایش کمپین‌های طولانی‌تر (۳۰ تا ۹۰ روز) در مقابل کمپین‌های کوتاه‌تر (۳ تا ۷ روز) هدف‌گذاری کنید تا مشخص شود بهترین تبدیل در کدام‌یک اتفاق می‌افتد.

۴. استفاده از burn pixel را فراموش نکنید

اگر یک بار خرید از محصول یا خدمات شما برایتان کافی است و یا حتی اگر نمی‌خواهید بودجه خود را صرف بازدید‌کننده‌ای کنید که یک بار با موفقیت به خریدار تبدیل شده است، از burn pixel استفاده کنید.

Burn pixel در حققت یک خط کد است که در صفحه بعد از خرید قرار می‌گیرد. وقتی بازدیدکننده‌ای به آن صفحه رسید، به وسیله این کد علامت‌گذاری شده و پس از آن نمایش این تبلیغ برایش متوقف می‌شود.

با این حال این موضوع بدان معنا نیست که توجه شما نباید به بازاریابی برای مشتریان فعلی خود معطوف باشد. درحالی‌که burn pixel به شما کمک می‌کند در بودجه کمپین‌های ریتارگتینگ خود صرفه‌جویی کنید، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ۸۰٪ از درآمد آینده شرکت شما تنها از ۲۰٪ مشتریان فعلی شما خواهد بود که عدد کمی نیست.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  هر آنچه لازم است درباره افیلیت مارکتینگ بدانید

با این اوصاف می‌توان از فناوری burn pixel برای حذف افرادی استفاده کرد که در کمپین قبلی شما به خریدار تبدیل شده‌اند و بدین ترتیب به عنوان مشتری فعلی و نه یک بازدیدکننده جدید، می‌توانند در کمپین بعدی که با نیازهای آن‌ها هماهنگی دارد حضور یابند.

۵. تست A/B انجام دهید

برای آن‌که کمپین تبلیغاتی شما خوب اجرا شود باید حواستان به این باشد که کدام تبلیغ در حال اجرا شدن است و کدام‌یک نیست. برای آن که کشف کنید موثرترین تبلیغ کدام است، با متغیرهای متنوع تعدادی تست A/B انجام دهید. به عنوان مثال به پیشنهادات زیر توجه کنید:

  • سایز: برای کمپین‌های اینترنتی معمولا تبلیغاتی با رزولوشن ۳۰۰x۲۵۰ یا ۷۲۸x۹۰ عملکرد بهتری دارند. آزمایش سایز تبلیغات ریتارگتینگ می‌تواند تفاوت بین از دست دادن شانس و بستن عمدی تبلیغ به‌وسیله مشتری را مشخص کند.
  • نوع محتوا: برای بازگرداندن مشتری در کمپین‌های ریتارگتینگ، نوع محتوا را تغییر دهید. مثلا به‌جای محتوای کوتاه یک کتاب الکترونیکی ارائه دهید و ببینید تعداد لید (سرنخ) چند درصد افزایش پیدا می‌کند.
  • ارائه پیشنهادهای ارزشمند: می‌توانید دو پیشنهاد با مقداری تغییر ارائه دهید و ببینید کدام‌یک درصد بیشتری نرخ تبدیل به همراه می‌آورد.

۶. خلاقیت داشته باشید

اگر به سینمایی بروید که هرگز فیلم‌های تازه انتخاب نمی‌کند، آیا به رفتن به آن ادامه می‌دهید؟ یا سینمای تازه‌ای پیدا می‌کنید؟ ممکن است فیلم‌های مورد علاقه خود را چند بار تماشا کنید اما آن‌ها دیگر برایتان قابل پیش‌بینی می‌شوند. ناگهان متوجه می‌شوید که عنصر تعلیق و افسون از بین رفته است.

برای اطمینان از این‌که همواره کنجکاوری بازدیدکنندگان خود را برمی‌انگیزید، داشتن یک برنامه اهمیت دارد. به جای آن‌که هر هفته یک کار مشخص را انجام دهید، جای برخی از تبلیغات موجود را با تبلیغات جدید عوض کنید تا بتوانید هم علاقه بازدیدکنندگان تازه و هم قدیمی را جلب کنید. این کار فرصتی ایجاد می‌کند تا نمونه تازه تبلیغات را نیز امتحان کنید.

نظر دهید

آیا شرکت شما از کمپین‌های ریتارگتینگ استفاده کرده است؟ چه نتایجی از آن گرفته‌اید؟ ما علاقه‌مندیم در بخش نظرات پایین صفحه از شما در مورد این تجربه‌ها بشنویم.

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید