۵ دلیل مهم برای استفاده از ایمیل مارکتینگ در کسب‌وکار

مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های‌ بازاریابی دیجیتال است که در بیش از ۲۵% شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگام راه‌اندازی مشاغل، ایمیل یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و همچنین کسب اطلاعات بیشتر است. حدود ۲.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان از ایمیل استفاده می‌کنند. در چند سال آینده تخمین زده شده است که این اعداد با رشد ۳-۲ درصدی روبرو خواهند شد.

با موفقیت روزافزون شبکه‌های اجتماعی و توسعه فناوری‌ها ، تقریباً همه در چند سال گذشته فکر می‌کردند که ایمیل احتمالاً ناکارآمد است.

بازاریابی از طریق ایمیل اغلب روشی کاملاً شخصی برای ملاقات با مشتریان بالقوه محسوب می‌شود.

با هم در ادامه، ۵ دلیل برای میزان اهمیت بازاریابی از طریق ایمیل صحبت خواهیم کرد:

 

  1. علاقه‌ مشتریان به ایمیل

یکی از دلایل اصلی استفاده بازاریابی از طریق ایمیل توسط مشاغل این است که مخاطبان ایمیل را دوست دارند. بنابراین با کمترین هزینه، شرکت‌های کوچک هم می‌توانندبخشی از استراتژی‌های بازاریابی خود را به این موضوع اختصاص دهند.

شاید این سوال مطرح شود که شبکه‌های اجتماعی ابزارهای راحت‌تری برای تعامل شرکت‌های کوچک با مصرف کنندگان هستند و آنها کافی‌اند ولی این بسترها کافی نیستند. اما ایمیل احتمال بیشتری را برای تبدیل افراد به مشتری در بر خواهد گرفت.

مخاطبان شما مشتاق هستند تا به صورت ایمیل در ارتباط باشند. به طور مثال، افرادی که در لیست ارسال ایمیل شما ثبت نام کردند،  امیدوارند که از شما پیامی درباره محصولات، تخفیفات و تبلیغات دریافت کنند.

  1. سردرگمی بین دو انتخاب

سوالی که در اینج با آن روبرو هستیم، دو راهی انتخاب بین بازاریابی ایمیلی با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است پس اشتباه نکنید! شبکه‌های اجتماعی به طرز باورنکردنی بستر مناسبی برای تبلیغات شما هستند و امکان تعامل به شکل راحت‌تری انجام می‌پذیرد تا هرچه سریع‌تر به اهداف خود برسید.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  سرویس‌مارکتینگ یا بازاریابی خدماتی

واقعیتی که باید ذکر شود این است: موفقیت در کانال‌های بازاریابی نیز به صنعت شرکت شما بستگی دارد. اگر شما یک فروشگاه محلی هستید که به نوجوانان کفش می‌فروشید قطعاً شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرند. با این حال ، در بیشتر صنایع دیگر – در مسیر تبدیل افراد به مشتری ، ایمیل مارکتینگ سریع‌ترین مسیری است که می‌توان طی کرد.

 

  1. گردآوری آسان بازخوردها

آخرین باری که وارد یکی از شبکه‌های اجتماعی خود شده‌اید، آیا بازخورد مخاطبان را از خدماتتان بررسی کرده‌اید؟

پیگیری تجربه مشتری برای هر شغلی بسیار مهم است. این نوع اطلاعات به شما کمک می‌کند روند کسب و کار خود را بهبود ببخشید تا در نهایت، تعاملات و فروش خود را افزایش دهید.

ایمیل مارکتینگ ساده‌ترین و موثرترین راه در بازاریابی است. به عنوان مثال، شما می‌توانید نظرسنجی رضایت مشتری را ارسال کنید  و اگر بستر بازاریابی ایمیل شما به اندازه کافی پیشرفته باشد، حتی می‌تواند به صورت خودکار انجام شوند.

 

  1. کمک به سئو و تولید ترافیک

سوال دیگری که در اینجا میاید این که آیا اکتفا به یک محتوای خوب، مخاطب شما به مشتری تبدیل می‌شود؟ به احتمال زیاد با استفاده از ایممیل این موضوع امکان‌پذیر است. با استراتژی‌های بازاریابی از طریق ایمیل به وبسایت خود ترافیک ارسال و SEO خود را تقویت می‌کنید. به علاوه ، با نام تجاری و وبلاگ خود می‌توانید مخاطبان خود را متمرکز نگه دارید.

هنگام ساختن ایمیلی که مقصدش محتوای شماست ، به یاد داشته باشید که یک فراخوان برای اقدام (CTA) در آن گنجانده شود وتا خوانندگان بتوانند بتوانند روی آن کلیک کنند.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه کمپین تبلیغات آنلاین

  1. اندازه‌گیری کمپین‌ها

در بازاریابی از طریق ایمیل ، حدس و گمان وجود ندارد و تحلیل اینکه چه کسانی صندوق دریافتی ایمیل خود را باز کرده‌اند و یا روی لینک‌ها کلیک کرده‌اند از نکات مهم این روش از بازاریابی است.

شما به سرعت می‌توانید تصویری از نتایج تبلیغات ایمیلی خود را تغییر دهید ، ایجاد کنید و سودآوری خود را افزایش دهید.

 

برچسب ها

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید