مدیاکست اپیزود ۳ : تبلیغات ریتارگتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

پادکست مدیاکست

 

نرخ تبدیل تبلیغات ریتارگتینگ به صورت میانگین بین ۳ تا ۴ برابر تبلیغات همسان معمولی است.

احتمالا شنیده‌اید که هزینه جذب کاربر جدید می‌تواند ۴۰ برابر بیشتر از نگهداشت کاربر قدیمی باشد. پس چه بهتر است که بتوانیم برای کاربران قدیمی یک برنامه مناسب داشته باشیم تا بتوانیم آن‌ها را به چرخه‌ی فرو ش برگردانیم.

مفهوم تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

ریتارگتینگ یعنی اینکه بتوانیم تبلیغات رو فقط برای کسانی که با سایت و محصول شما از قبل آشنایی دارند نمایش بدهیم و به قولی فقط برای این دسته از کاربرهایمان برنامه تبلیغاتی بریزیم که بتوانیم آن‌ها را تشویق به استفاده مجدد از سایتمان کنیم.

تبلیغات ریتارگتینگ چگونه عمل میکند؟

اول شما از پنل تبلیغاتی که استفاده میکنید یه کد جاوا اسکریپت مخصوص دریافت میکنید. آن کد را در سایتتان قرار میدهید ، فقط نکته ای که باید رعایت کنید این است که کد را در جایی قرار بدهید که در همه صفحات سایتتان  لود بشود .

اگر خودتان طراح سایت هستید پیشنهاد ما این است که کد را در هدر سایتتان قرار بدهید اگر نمیتوانید، همین جمله رو به طراح سایتتان بگویید تا اینکار را برایتان انجام دهد.

این کد مثل یک دوربین همه کاربرهای سایت شما رو میبیند و به آن‌ها یک برچسب میزند که نشان میدهد آنها به سایت شما آمده‌اند.

سپس شما یک کمپین تبلیغاتی میسازید و تنظیم میکنید که این تبلیغات فقط به افرادی که برچسب دارند نمایش داده شود .

این افراد چون با برند و نام و محصولات شما آشنا هستند، میزان اعتمادشان بیشتر است و وقتی روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که از شما خرید کنند. مثل این میماند که احتمال خرید شما از یک لباس فروشی که قبلا ازش خرید کرده‌اید خیلی بیشتر از یک لباس فروشی جدید در یک محله‌ی جدید است.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  ویدئو: هدف برند شما از اجرای کمپین‌های ریتارگتینگ چیست؟

برای اینکه به صورت تصویری ببینید که چطور میتوانید یک کمپین ریتارگتینگ بسازید میتوانید در بلاگ مدیااد کلمه ریتارگتینگ را به فارسی جستجو کنید و روی اولین مقاله که عنوانش ریتارگتینگ چیست و چگونه عمل میکند کلیک کنید و مطالعه کنید .

تبلیغات ریتارگتینگ به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • ریتارگتینگ معمولی
  • ریتارگتینگ محصول

ریتارگتینگ محصول یعنی اینکه یک کاربری وارد سایت ashop.com می‌شود و موبایل A51 Samsung را می‌بیند. از این به بعد روی وب‌سایت‌هایی که ناشر آن تبلیغات هستند ، تبلیغ موبایل A51 Samsung را مشاهده می‌کنند.

این روش می‌تواند برای جذب کاربران در سایت‌های فروشگاهی ، تبلیغ مناسبی باشد. تبلیغات ریتارگتینگ معمولی برچسب گذاری‌های متفاوتی دارد که این موضوع کاملا به اختیار شماست.

یعنی شما در نظر دارید کاربرانی را ریتارگت کنید که صفحه محصول شما را دیده است یا حتی کاربری که صفحه ورود سایت شما را دیده‌است و تبلیغاتی مناسب با آن موضوع را به به کاربرانتان نمایش دهید.

نکات تبلیغات ریتارگتینگ

چند نکته وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید بازدهی تبلیغات ریتارگتینگ خود را افزایش دهید.

۱- از اسم برند یا لوگو خودتان در تبلیغات‌تان استفاده کنید.

۲- اگر تخفیف خاص یا ویژه‌ای برای مشتریان‌تان دارید، برچسب آن‌ها را ایجاد کنید و آن تخفیف را اطلاع دهید.

۳- اعلام جشنواره‌ها به مشتریان قدیمی.

 

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید