معرفی تبلیغات ویدیویی به همراه توضیحی از انواع آن

تبلیغات دیجیتال

در مقالات پیشین بلاگ مدیااد تعریفی از تبلیغات را توضیح دادیم که یکی از این روشهای تبلیغات هم تبلیغات آنلاین است که زیر مجموعه آن ، تبلیغات ویدیویی می باشد. در این نوشته هدف ما  توضیح مفهوم تبلیغات ویدیویی، معرفی انواع آن و همچنین روشهای کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی با کمک شبکه تبلیغاتی مدیااد،می باشد.

مفهوم تبلیغات ویدئویی چیست ؟

با توجه به اینکه این روزها بسترهای مناسبی برای دیدن ویدیو برای کاربران در فضای وب فراهم شده است و همچنین استفاده از ویدئو، تیزر تبلیغاتی و کلیپ تاثیر بسیاری در ذهن مخاطب می گذارد، پس می توان تبلیغات ویدیویی را یک نوع ابزار دیجیتال آسان برای رساندن پیام تبلیغ به مخاطب تعریف کرد که میتواند احساس اطمینان و اعتماد در کاربران را بیشتر از مدلهای تبلیغاتی دیگر، ایجاد کند. حال این نوع تبلیغات هم بسته به نیاز تبلیغ دهنده انواع مختلفی دارد که بهتر است در ادامه نوشته، این انواع را همراه با معایب و مزایای آن دنبال کنید.

مفهوم تبلیغات ویدیویی

معرفی انواع تبلیغات ویدیویی

باتوجه به توضیحاتی که در رابطه با مفهوم تبلیغات ویدیویی در بالا داشتیم،در ادامه به معرفی انواع این مدل تبلیغات می پردازیم:

تبلیغات ویدیویی خطی

این نوع تبلیغات تمام صفحه نمایش را در برمی گیرند که باعث توقف ویدیو می شوند.تبلیغات ویدیویی خطی شامل Mid-Roll ,Pre-Roll و Post-Roll می شود که همانطور که از اسم آن مشخص می باشد این تبلیغات در ابتدا، میان یا حتی آخر یک کلیپ تبلیغاتی ظاهر می شوند و مدت زمان استاندارد این نمایش این تبلیغات ۵ الی ۱۰ ثانیه می باشد.

تبلیغات ویدیویی Pre-Roll: این نوع تبلیغات قبل از شروع کلیپ ویدیو، با ایجاد تاخیر نمایش داده می شوند. در تصویر زیر نمونه تبلیغ ویدیویی Pre-roll که توسط تیم مدیااد اجرا شده است، را میتوانید مشاهده کنید همچنین در پایان این مقاله نحوه ایجاد این نوع کمپین تبلیغاتی در شبکه تبلیغاتی مدیااد را همراه با تصویر مراحل توضیح داده ایم :

تبلیغات پیش نمایشی

تبلیغات ویدیویی Mid-Roll: این نوع تبلیغات مانند آگهی تبلیغاتی در بین برنامه های تلویزیونی نمایش داده می شوند.

تبلیغات ویدیویی Post-Roll: این نوع تبلیغات بعد از اتمام ویدیو نمایش داده می شوند.

در بین این سه نوع تبلیغات ویدئویی، تبلیغات Pre-Roll به دلیل اینکه قبل از شروع ویدیو اجرا می شوند، کامل شدن ویدیو از سمت کاربر را تضمین میکند به همین دلیل می توان گفت نسبت به دو مدل دیگر، تبلیغات Pre-Roll بیشترین کاربرد را دارد. تبلیغات MidRoll برای ویدیوهای طولانی مناسب می باشند و به دلیل اینکه کاربر مجبور میشود برای دیدن کامل ویدیو، این تبلیغات را هم در بین کلیپ مشاهده کند در نتیجه بیشترین میزان Engagement را ایجاد میکند.

تبلیغات ویدیویی غیر خطی (Pause menu)

این نوع تبلیغات قسمتی از ویدیوی در حال پخش را در بر می گیرد و زمانی که کاربر بر روی کلیپ کلیک می کند متوقف می شود و نمایش داده میشود و زمانی که کاربر روی آن تبلیغ کلیک می کند به صفحه فرود مورد نظر هدایت می شود.نمونه تبلیغاتی Pause menu اجرا شده توسط مدیااد را میتوانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

تعریف تبلیغات ویدیویی خطی

تبلیغات ویدیویی Overlay

این نوع تبلیغات فقط ۲۰ درصد فضای ویدیو را اشغال میکنند. از این نوع ویدیوها می توانید برای معرفی محصول و برندتان به صورت دائمی استفاده کنید.از معایب این روش میتوان به این اشاره داشت که ممکن است اطلاعات مهم از جمله زیرنویس،کپشن ویدیو، پنهان شود.

 

تبلیغات ویدیویی هم پوشاننده

تبلیغات ویدیویی Non- overlay 

این نوع تبلیغات برعکس تبلیغات بالا همزمان با play کردن ویدیو پخش می شوند و باعث ایجاد Engagement بالا با مخاطب میشود .قسمت مهم  این مدل تبلیغات این می باشد که هیچ قسمتی از ویدئو پنهان نمی ماند ولی از معایب آن میتوان به این اشاره کرد که ممکن است باعث اذیت دید کاربران شود.

تبلیغات ویدئویی همسان (نیتیو)

مانند تبلیغات متنی همسان از فرمت ویدیوی نیتیو هم به عنوان مطلبی یکپارچه با مطالب سایت برای رساندن یک پیام خاص، می توان استفاده کرد.از مزایای این نوع تبلیغات میتوان نرخ کلیک و میزان به اشتراک گذاری بالا، اشاره کرد.

تبلیغات ویدیویی Revel 

این نوع تبلیغات به تبلیغات ویدیویی درون متنی تعلق دارند، زمانی که کاربر بر روی صفحه اسکرول می کند به این تبلیغات برخورد می کند، این نوع تبلیغات میتواند در میان مقاله، ابتدا یا انتهای یک پاراگراف بیاید. از مزایای این نوع تبلیغات هم می توان به Engagement بالایی که ایجاد میکند اشاره کرد.

انواع مدل های تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدئویی هم مانند دیگر تبلیغات شامل مدلهایی برای نمایش دادن تبلیغ شما می باشند که تنها تفاوتی که اینجا وجود دارد، نوع محتوای تولید شده می باشد که محتوای ما دیگر تبلیغ متنی نمی باشد بلکه ویدیو می باشد، به معرفی کوتاهی از چند مورد آنها می پردازیم :

  1. تبلیغات Cost Per Video) CPV) : تبلیغات به ازای پرداخت هزینه به ازای هر بازدید می باشد، یعنی زمانی که بازدید کننده ها ویدیو را کامل مشاهده میکنند، تبلیغ کننده باید مبلغی را دریافت کند، که این مدل تبلیغات بیشتر برای افزایش آگاهی برند مناسب می باشند.
  2. تبلیغات Cost Per Install) CPI): تبلیغات به ازای هر یک نصب می باشد که به ازای دریافت یک نصب برای اپلیکیشن خود مبلغی را دریافت می کند.
  3. تبلیغات کلیکی ( Cost Per Click): این نوع تبلیغات به ازای هر کلیکی که انجام میشود تبلیع دهنده هزینه باید پرداخت کند، که بهترین مدل تبلیغات برای افزایش ترافیک سایت می باشد.

۸ دلیل استفاده ازتبلیغات ویدئویی به همراه اهمیت استفاده از آن

ویدیو کارآمدترین و راحتترین وسیله برای انتقال پیام به مخاطب می باشد، از طرفی هم تبلیغات از طریق ویدیو، آینده رو به رشدی برای دیجیتال مارکترها و حوزه دیجیتال مارکتینگ دارد طبق گزارشاتی که به دست آمده است،سایت dreamgrow میگوید که ۶۳ درصد کسب و کارها در حال استفاده از تبلیغات ویدئویی هستند و غیر از آن حدود ۸۲ درصد کسب و کارها به این نتیجه رسیده اند که تبلیغات ویدیویی باید بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ آنها باشد.به همین منظور ۸ دلیل ضرورت استفاده از تبلیغات ویدیویی در ادامه آورده ایم:

تبلیغات ویدیویی منجر به فروش می شوند.
طبق بررسی هایی که انجام شده توسط  سایت ۷۴dreamgrow.com درصد افرادی که ویدیوهای تبلیغاتی معرفی یک محصول یا برند را مشاهده میکنند، تمایل زیادی به خرید آن محصول پیدا خواهند کرد، به همین دلیل قرار دادن ویدیوی تبلیغاتی در لندینگ پیج حدود ۸۰ درصد نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

تبلیغات ویدیویی اعتماد سازی میکند.
اعتماد پایه و اساس تبدیل کاربر به مشتری وفادار و در نتیجه ایجاد یک Conversion می باشد، تمام هدف تولید محتوا، ایجاد اعتماد و برقراری رابطه طولانی مدت با مشتری می باشد، تولید محتوای ویدیویی با درگیر کردن مخاطب با متن تبلیغ، اعتماد سازی را به خوبی انجام میدهد. برخی از مشتریان پس از دیدن ویدئوی معرفی، به خرید آن محصول خیلی اعتماد نمی کنند ولی ساختن یک ویدیوی تبلیغاتی با کیفیت حسی را در مشتریان ایجاد می کند که حدود ۵۷ درصد آنها می گویند که بعد از دیدن آن میتوانند اعتماد زیادی به محصول داشته باشند.

سرویس گوگل به تبلیغات ویدیویی اهمیت خاصی میدهد.
قرار دادن ویدیو در صفحات سایت باعث می شود که کاربر زمان زیادی را برای ماندن در سایتتان صرف کند که ماندگاری طولانی مدت در سایت خودش یک فاکتور مناسبی برای سئوی گوگل می باشد.

تبلیغات ویدیویی میتواند همه چیز را کامل توضیح دهد.
شما به عنوان یک مارکتر کسب و کار شاید بعضی اوقات برای توضیح و یا معرفی یک محصول کمی دچار پیچیدگی شوید که با ساخت یک ویدیوی ساده به راحتی می توانید محصول یا سرویس خودتان را معرفی کنید. سایت dreamgrow.com میگوید ۴۵ درصد صاحبان کسب و کار میگویند که در صفحه اصلی سایتشان به معرفی محصول یا سرویس مورد نظر شان توسط ویدیویی آموزشی پرداخته اند .

تبلیغات ویدیویی مخاطبین تنبل را درگیر خواهد کرد.
ویدیو میتواند یک ابزار راحت برای مصرف کنندگانی که نمی خواهند زمان زیادی را صرف خواندن توضیحات محصول یا سرویس یک سایت بکنند،باشد.مصرف کنندگان امروزی تمایل زیادی دارند که توسط محتوایی که تحرک دارد با محصولی آشنا شوند.

تبلیغات ویدئویی میزان اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را افزایش می دهد.
طبق گزارش هایی که دریافت شده است حدود ۷۶ درصد کاربران به گفته dreamgrow.com، در صورتی که ویدیوی تبلیغاتی خسته کننده نباشد تمایل زیادی برای به اشتراک گذاشتن آن با دوستان خود در شبکه های اجتماعی  دارند .

ویدیوی میتوانید یک منبع قوی آموزشی باشد.
به دلیل استفاده از محتوای بصری متحرک به همراه صدا و ایجاد حس اعتماد در کاربر، ویدیو را میتوان یکی از ابزارهای موثر در زمینه محتوای آموزشی دانست.

اهمیت تبلیغات ویدیویی

کسب درآمد از اجرای تبلیغات ویدیویی 

همانطور که به اهمیت تبلیغات ویدیویی در بالا اشاره داشتیم قطعا می توان از این روش تبلیغاتی مانند مدلهای تبلیغات بنری،کلیکی ،تبلیغات CPM و … کسب درآمد داشت  پلتفرم تبلیغاتی مدیااد هم از قابلیتهای تبلیغات ویدیویی مستثنی نمی باشد و در حال حاضر آماده ارایه خدمات تبلیغات ویدیویی به صورت Pre-Roll و Pause menu ( تبلیغات غیر خطی)‌ می باشد که برای استفاده از این سرویس تبلیغات، میتوانید به سایت مدیااد سر بزنید و طبق مراحل زیر، کمپین تبلیغاتی مورد نظر خود را بسازید.

مراحل ثبت درخواست تبلیغات ویدیویی در پنل مدیااد

ابتدا به وب سایت مدیااد مراجعه کنید و بعد از آن برای ثبت نام به عنوان ناشر وارد لینک ورود به پنل شوید، بعد از ثبت نام به عنوان ناشر به قسمت مدیریت ویجت ها در سمت راست منو مطابق تصویر زیر رفته، در این قسمت نوع محتوایی که میخواهید را انتخاب کنید که اینجا هدف ما تبلیغات ویدیویی می باشد:
پنل ثبت نام مدیااد

بعد از انتخاب نوع محتوا که ویدیو می باشد، تصویری مانند شکل زیر باز می شود که در آن نوع فرمت ویدیو را مشخص می کنید، در حال حاضر می توانید از این دو مدل تبلیغاتی استفاده کنید.

ویدیوی تبلیغاتی در مدیااد

در بلاگ مدیااد بخوانید:  معرفی تبلیغات متنی و تاثیر آن در افزایش فروش و ترافیک سایت


بعد از انتخاب هر دو نوع فرمت ویدیو، کد اسکریپتی به شما داده می شود که شامل دو قسمت می باشد، قسمت بالای کد  در هدر سایت قرار داده می شود و قسمت دوم را در جایگاه ویدیو قرار میدهید که در این قسمت مشخص می شود که نوع ویدیوی شما از نوع Pause Menu یا Pre-Roll می باشد مانند تصویر زیر:

در این مقاله سعی بر این شد که تعریف تبلیغات ویدئویی و اهمیت آن،انواع آن به صورت تقریبا کامل توضیح داده شود و در آخر هم نحوه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی را به کمک شبکه تبلیغاتی مدیااد را همرا با اسکرین شاتهای مراحل، توضیح دادیم.اگر شما هم مایل به اجرای تبلیغات ویدیویی به عنوان صاحب سایت و یا تبلیغ دهنده هستید و در این زمینه سوالی برایتان پیش آمد می توانید با مراجعه به سایت ما،سوالاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

برچسب ها

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

    ۳ نظر نظر دهید

  1. سلام و عرض ادب
    بسیار عالی بود، واقعا لذن بردم از مقاله مفیدتون، مدیا اد یکی از بهترین شرکت های تبلیغاتی ایرانه
    براتون آرزوی موفقیت و پیروزی دارم

  2. خیلی زیبا و کارپسند است …
    سایت مدیااد مثل سایت های قوی مثل یوتیوب تبلیغات میکند ..ممنون از سایت زیبای شما
    منم جز کاربران شما هستم و خیلی راض هستیم

نظر دهید