معرفی تبلیغات متنی و تاثیر آن در افزایش فروش و ترافیک سایت

تبلیغات دیجیتال

در مقالات قبلی به بررسی یکی  از انواع تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری پرداختیم و از معایب و مزایای آن صحبت کردیم حال در این مقاله یکی دیگر از انواع تبلیغات کلیکی که تبلیغات متنی می باشد را معرفی می کنیم با توجه به اینکه ممکن است خیلی ها این نوع تبلیغات را با بک لینکها و رپورتاژ آگهی ها اشتباه بگیرند در آخر این مقاله به اینکه این نوع تبلیغات چه تفاوتی با بک لینکها دارند می پردازیم.

مفهوم تبلیغات متنی چیست ؟

یک مدل ساده از تبلیغات کلیکی تبلیغات متنی می باشد در واقع این تبلیغات توسط مدیران سایتها در یک سری از سایتهای تبلیغ دهنده معتبر به صورت لینک هایی که به صورت متنی هستند، قرار داده می شنود که در واقع برای سایت مبدا علاوه بر اینکه محصول و خدمات آن سایت را برای کاربران سایت میشناساند، تعداد کلیک هایی که روی این تبلیغات میشود برافزایش ترافیک سایت تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.
به بیانی ساده تر می توان گفت که تبلیغات متنی مانند تبلیغات بنری هستند با این تفاوت که محتوای تبلیغ تصویر متحرک نیست، بلکه که یک متن در حد چند خط برای توصیف آگهی می باشد که شامل یک عنوان و لینکی به سایت مورد نظر می باشد که در این نوع تبلیغات تعداد کلیک وارد شده بر روی تبلیغ مهم می باشد البته قابل ذکر است که این نوع تبلیغات با بک لینک ها و رپرتاژ ها متفاوت می باشند که در ادامه مقاله به بررسی این تفاوتها علاوه بر تعریف معایب و مزایای آن، می پردازیم:

تبلیغات متنی چه تفاوتی با بک لینکها دارند ؟

  • تبلیغات متنی همانطور که از اسم آن پیدا است خاصیت تبلیغاتی دارند در صورتیکه بک لینکها و رپورتاژها خاصیت تبلیغاتی ندارند بلکه هدف آنها بهبود سئوی سایت می باشد.
  • بک لینکها به دلیل اینکه یکی از عوامل سئوی سایت هستند باید به صورت فالو باشند و امکان این را دارند که در تمامی صفحات سایت باشند ولی تبلیغات متنی خاصیت فالو بودن را ندارند و در مکانهای مشخص سایت تبلیغ دهنده میتوانند قرار بگیرند. البته یک سری پلتفرم های تبلیغات متنی
    وجود دارند که هدف آنها فقط بهبود سئو سایت توسط تبلیغ متنی می باشد ولی در کل ماهیت این تبلیغات متفاوت از بک لینکها می باشد.
در بلاگ مدیااد بخوانید:  بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین چیست؟

تعرفه تبلیغات متنی چگونه است ؟

تعرفه تبلیغات متنی در پلتفرم تبلیغاتی مدیااد، به دو امتیاز کیفی و کمی بستگی دارد، امتیاز کیفی به این معنی است که هرچه محتوای تبلیغ شما جذاب تر باشد میزان جذب مخاطب بیشتر می شود در نتیجه با افزایش این امتیاز قیمت هر کلیک کاهش می یابد.عامل دوم امتیازکمی می باشد که در واقع هرچه برای تبلیغتان قیمت کلیک بیشتری را در نظر بگیرید شانس نمایش تبلیغ شما در جایگاه های تبلیغاتی با کیفیت تر، بیشتر خواهد شد در نتیجه تبلیغات متنی در مدیااد تعرفه ثابتی به ازای هر کلیک ندارد و به همین دلیل، دست شما در تعیین قیمت هر کلیک باز می باشد. برای اطلاع از نحوه مزایده تبلیغات در مدیااد مقاله تعرفه‌بندی و نمایش تبلیغات در مدیااد را مطالعه کنید.

 

تبلیغات متنی چه مزیتی برای کسب و کارها دارند ؟ 

  • تبلیغات متنی نسبت به دیگر تبلیغات کلیکی مانند تبلیغات بنری، به دلیل استفاده نکردن از محتوای بصری هزینه تولید کمتر و کارایی به نسبت بیشتری دارند.
  • قرار دادن تبلیغات متنی در سایتهای بزرگ و معتبر باعث می شود محصول یا سرویسی که برایش تبلیغ کرده اید مورد بازدید حجم زیادی از کاربران از سایتهای مختلفی قرار داده شود.
  • استفاده از تبلیغات متنی در سایتهای متفاوت باعث ایجاد افزایش ترافیک بازدید وب سایت شما میشود که خود این مورد فاکتور مناسبی
    برای افزایش رتبه الکسای سایتتان می باشد.

سرویس تبلیغات متنی در پلتفرم شبکه تبلیغاتی مدیااد به چه صورت می باشد؟

از آنجایی که انواع مدلهای تبلیغات آنلاین در ایران نسبت به قبل جایگاهش به طور چشمگیری در حال رشد می باشد در همین راستا شبکه های تبلیغاتی که در این زمینه خدمات می دهند رونق بیشتری گرفته اند.شبکه تبلیغاتی مدیااد هم از این امر مستثنی نمی باشد و از زمان شروع فعالیتش در زمینه تبلیغات آنلاین به خصوص تبلیغات کلیکی،بنری و همسان روند رو به رشدی را در حال طی کردن می باشد.در زیر یک نمونه از تبلیغات متنی انجام شده توسط مدیااد در سایت ورزش ۳ را آورده ایم :

در بلاگ مدیااد بخوانید:  انواع مدلهای تبلیغات آنلاین در کسب و کارهای ایرانی

نمونه تبلیغات متنی سایت مدیا اد در سایت ورزش ۳

تبلیغات متنی مدیااد

هدف مدیااد ایجاد آگاهی برند برای کسب و کار شما، افزایش فروش و همچنین افزایش ترافیک از متنوع ترین سایتها به سمت سایت شما می باشد که همانطور که در مقاله تبلیغات کلیکی از کمپین تبلیغات کلیکی در مدیااد صحبت شد در اینجا از تبلیغات متنی با بازدهی بالا در مدیااد می گوییم که با در اختیار داشتن سایت های معتبر، افزایش ترافیک قابل توجهی را به سایت شما هدایت می کنند.

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغات متنی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

    ۲ نظر نظر دهید

نظر دهید