کال تو اکشن های (CTA) گمراه کننده و تاثیر آن بر کاهش نرخ تبدیل

مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ

در بازاریابی، عبارت CTA یا همان Call To Action، در واقع دستوری به مخاطب است که وی را وادار می‌کند اقدامی که تبلیغ دهنده در نظر دارد را اجرا نماید. عباراتی مثل، اینجا کلیک کن، برای اطلاعات بیشتر وارد شوید، برای خرید عدد X را به شماره Y ارسال کنید و از این دست عبارات، همگی مثالهایی از انواع CTA هستند.برای اطلاعات بیشتر از اینکه چه Call To Action هایی برای وب سایت تان نیاز است داشته باشید، میتوانید به مقاله ۷ نوع از کال تو اکشن‌هایی که در وبسایت خود به آن نیاز دارید! مراجعه کنید.

فارغ از اینکه CTA باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا بهترین نتیجه را در افزایش نرخ کلیک یا همان CTR یا Click-Through-Rate ایجاد نماید، قصد دارم در این مطلب شیوه‌هایی که برخی از فعالان برای افزایش نرخ کلیک انجام می‌دهند و به ظاهر نتایج خوبی هم در بر دارد را مورد بررسی قرار دهم.

افزایش CTR به قیمت گمراهی کاربر!

کال تو اکشن فریبنده
 

در تصویر بالا به بنر پایینی نگاه کنید، جمله‌ای هیجانی که باعث ایجاد کنجکاوی در مخاطب می‌شود و تصاویر نیمه از بانویی که صورتش درست دیده نمی‌شود ولی به شدت کنجکاوی مخاطب را افزایش می‌دهند، در تبلیغات بنری می‌بینید و هیچ جمله ای که دعوتی از مخاطب انجام دهد را نمی‌بینید یعنی در واقع با یک نگاه اجمالی دریافت می‌شود که تبلیغ دهنده از CTA نوشتاری استفاده نکرده است.

حال کمی دقیقتر نگاه کنید و می‌بینید که در کنار تصویر یک اسکرول دیده می‌شود که این تَصوّر را در مخاطب ایجاد می‌کند که با اسکرول کردن می‌تواند پایین تبلیغ را ببیند و این موضوع باعث خواهد شد تعداد زیادی از مخاطبین در مقطعی که هنوز تصمیم قطعی در خصوص تبلیغ نگرفته‌اند (که کلیک کنند یا نه! )، برای دیدن پایین تبلیغ اسکرول را بفشارند و این چنین نرخ کلیک بالا خواهد رفت!!!

در بلاگ مدیااد بخوانید:  گزارش کمپین 100 هیچ مدیااد

تاثیر Call To Action گمراه کننده بر نرخ تبدیل (Conversion Rate)

به این تصویر که برای استوری اینستاگرام استفاده شده دقت کنید، آیا از CTA استفاده نشده؟
در این نوع تبلیغات هم می‌بینید که روی تبلیغات، طراح یک مو را گذاشته که مخاطب برای پاک کردن آن مو ناخودآگاه با انگشت، مو را به سمت بالا خواهد برد تا صفحه موبالیش تمیز شود و اینچنین استوری بالا کشیده خواهد شد و نرخ ورود به لینک افزایش پیدا خواهد کرد.

"CTA
 

متاسفانه، در این شیوه از تبلیغات، تبلیغ کننده دچار اشتباهی بزرگ است. در این روش‌ها و روش‌های مشابه دیگر، نرخ کلیک یا همان CTR به خوبی افزایش پیدا خواهد کرد ولی متاسفانه نرخ تبدیل یا همان Conversion rate به شدت پایین است، حتی پایین تر از حالتی که شفاف به مخاطبان بگویید قصد دارید چه چیزی به ایشان بفروشید. علاوه بر تمام این موارد، آیا دقت کردید اگر با این روش ها مخاطب را به لینک مورد نظرتان بکشانید، چه تصویری از برندی که دارید را در ذهن مخاطب تصویر کرده اید؟ فکر می‌کنید در آینده مخاطب به برند شما اعتماد خواهد کرد یا شما را برندی نسبتاً مکّار خواهد شناخت؟

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

برچسب ها

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

    ۲ نظر نظر دهید

نظر دهید