نمونه موردی کمپین‌های تبلیغاتی آکادمی یاسان در مدیااد

نمونه کمپین تبلیغات همسان (بومی)

معرفی آکادمی یاسان

آکادمی یاسان

آکادمی یاسان یک پلتفرم آموزش آنلاین است که هدف آن آموزش برنامه نویسی و کد نویسی به کودکان ۱۰ تا ۱۷ سال است. این آموزش‌ها شامل برنامه‌نویسی ربات، اسکرچ کودکان، زبان پایتون، زبان‌های برنامه نویسی وب و … است.

آکادمی یاسان از سال ۱۳۹۷ شروع به فعالیت نموده و توانسته در این مدت بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز را آموزش دهد.

اهداف آکادمی یاسان از همکاری با مدیااد

همکاری آکادمی یاسان و مدیااد

هدف اصلی آکادمی یاسان از همکاری با مدیااد علاوه‌بر افزایش آگاهی از برند، افزایش تعداد افراد ثبت‌نام کننده بود. با توجه به اینکه گروه هدف یاسان پدر و مادرها بوند، باید می‌توانست توجه این افراد را در تبلیغات خود جلب کند.

اغلب کسب و کارهای آنلاین بعد از ایجاد ترافیک مناسب روی سایت خود، نیاز دارند که بتوانند این ترافیک را به سرنخ‌هایی (lead) تبدیل کنند و آن‌ها را در جهت اقدام مورد نظر ترغیب کنند.

نحوه برگزاری و چالش‌های کمپین تبلیغاتی آکادمی یاسان

کمپین تبلیغاتی آکادمی یاسان

در این مرحله آکادمی یاسان در صفحه فرود (landing page) خود با دادن آگاهی و اطلاعات مناسب از دوره‌هایی که برگزار می‌کرد، سعی در تبدیل افراد بازدیدکننده و ثبت نام کننده سایت به شرکت کنندگان دوره‌های آموزشی داشت.

دو چالش در این میان برای کمپین‌های تبلیغاتی یاسان وجود داشت:

  • کیفیت پایین ثبت‌نام کنندگان و تبدیل نشدن ثبت‌نامی‌ها به مشتری نهایی
  • نرخ کلیک (CTR) پایین محتوای تبلیغاتی

تبلیغات پرداخت به ازای ثبت نام

شروع کمپین‌های همسان با محتوایی جذاب

در اولین مرحله از کمپین‌های تبلیغاتی یاسان، تیم کمپین مدیااد با بررسی سایت آکادمی یاسان پیشنهاداتی برای بهبود برخی از صفحات سایت‌شان به آن‌ها داده شد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه موردی کمپین‌های تبلیغات اسنپ‌فود در مدیااد

در مرحله بعدی با تغییر متن و تصاویر محتواهای تبلیغاتی با محوریت اطلاع رسانی به والدین و همچنین با غیرفعال کردن محتوایی که نرخ کلیک پایین داشتند، توانست نرخ کلیک کلی کمپین را به طور چشم‌گیری افزایش دهد.

نرخ کلیک یا همان CTR در واقع نشان دهنده جذاب بودن محتوای شماست. هرچقدر این عدد بالاتر باشد نشان می‌دهد افراد تمایل بیشتری برای کلیک روی تبلیغات شما دارند. نرخ کلیک در واقع برابر است با تعداد کلیک انجام شده روی محتوای تبلیغاتی تقسیم بر تعداد نمایش تبلیغات.

CTR چیست

آغاز کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA) آکادمی یاسان در مدیااد

پس از بررسی اهداف آکادمی یاسان مبنی بر بهبود نرخ تبدیل کاربران (conversion) توسط تیم مدیااد، پیشنهادی برای استفاده از کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA) به این کسب و کار داده شد. در این مدل تبلیغات علاوه‌بر افزایش نرخ تبدیل کاربران، کسب‌و‌کارها تنها به ازای ثبت‌نام یا هر اقدام مدنظر دیگری به شبکه‌های تبلیغاتی هزینه پرداخت می‌کنند.

جالب است بدانید که با توجه الگوریتمی که برای این نوع تبلیغات وجود دارد، محتوای تبلیغاتی شما به صورت اتوماتیک بهینه سازی می‌شود و بیشترین سهم نمایش را تبلیغاتی خواهند گرفت که از نظر نرخ تبدیل، رتبه بهتری دارند.

همچنین در این تبلیغات، ساعات نمایش تبلیغات شما نیز بهینه می‌شود و حجم نمایش تبلیغات در ساعاتی که بهترین نرخ تبدیل را دارند، بیشتر می‌شود.

نتیجه همکاری آکادمی یاسان با شبکه تبلیغاتی مدیااد

موفقیت کمپین آکادمی یاسان

در نتیجه تایید برنامه‌های پیشنهادی مدیااد برای بهبود کمپین‌های تبلیغاتی توسط تیم بازاریابی آکادمی یاسان و پیاده سازی کمپین CPA و بهبود نرخ کلیک محتوای تبلیغاتی این آکادمی، موفق شدیم شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) این کسب‌وکار را به طرز چشم‌گیری بهبود ببخشیم. نتایج کمپین‌های اجرا شده به شرح زیر است:

  • افزایش ۳۰۸% نرخ تبدیل مشتریان
  • افزایش ۲.۹ برابری نرخ کلیک محتواهای تبلیغاتی
در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه موردی کمپین تبلیغات همسان بانی‌مد

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید