بهترین نمونه‌های جهانی تبلیغات نیتیو در سال ۲۰۲۰

مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ

مدت‌هاست که مردم دیگر زیاد به تبلیغاتی که به شیوه سنتی هستند، اعتمادی ندارند. دلیل آن‌که برای رسیدن به مخاطبان هدف، تبلیغات نیتیو یا همسان شیوه مناسب‌تری است نیز همین است. تبلیغات نیتیو یا همسان همان تبلیغاتی هستند که با محتوایی صفحه‌ای که در آن نمایش داده می‌شوند، به شکلی یکپارچه و همگون هستند.

آخرین آمار مربوط به تبلیغات نیتیو یا همسان تایید می‌کند که این شیوه تبلیغاتی تعامل‌برانگیز و قابل اعتماد است. مضاف بر این منجر به کلیک و فروش بیشتری نیز می‌شود. نرخ کلیک (CTR) بر روی تبلیغات نیتیو یا همسان ۸.۸ برابر بیشتر از تبلیغات نمایشی معمولی است.

نرخ کلیک تبلیغات نیتیو

همانطور که در میان محتوای متنی وب از تبلیغات نیتیو استفاده می‌کنید، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی نیتیو را در ویدئو و موبایل نیز راه‌اندازی کنید. اما از کجا باید بدانید که یک کمپین تبلیغاتی نیتیو خوب به چه شکلی است؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه بهترین نمونه‌های جهانی تبلیغات نیتیو در سال ۲۰۲۰ را مثال می‌زنیم تا در صورت نیاز بتوانید با مطالعه بیشتر درباره این کمپین‌های موفق، با بهترین شیوه استفاده از تبلیغات همسان آشنا شوید و آن را به کار ببرید.

 

آدیداس و مدیاکام

همانطور که می‌دانید آدیداس یکی از بزرگترین برندهای تولید پوشاک ورزشی در جهان است. این برند با هدف شناساندن فناوری بوست (BOOST) خود و برجسته‌تر کردن نام تجاری‌اش در میان رقبا از آژانس رسانه‌ای مدیاکام کمک گرفت.

آژانس جهانی رسانه‌ای مدیاکام هم با استفاده از پلتفرم جهانی و شناخته‌شده در زمینه تبلیغات همسان، Taboola، ویدئویی جذاب برای آدیداس ساخت که با شرح ویژگی‌های شگفت‌انگیز کفش‌های بوست، طرفداران این برند را با این فناوری پیشرفته آشنا کند. و این کار در نهایت به جذب خریداران بیشتر کفش‌های بوست آدیداس منجر شد. (در ساخت این کفش‌ها از ماده ترموپلاستیک بسیار انعطاف‌پذیر استفاده شده.)

مدیاکام به‌وسیله تبلیغات نیتیو توانست نرخ کلیک این محصول را تا ۵۰٪ بالا ببرد، آگاهی از برند را افزایش داده و در نهایت فروش را بیشتر کند. محصولی که در این ویدئو نمایش داده شد، به پرفروش‌ترین محصول آدیداس تبدیل شد.

 

ولاسکا

تبلیغات نیتیو ولاسکا

ولاسکا (Velasca) یک برند در صنعت مد ایتالیایی است که به‌صورت دست‌ساز و با کیفیت بالا، کفش‌های مردانه تولید می‌کند و از راه‌های دیجیتالی آن را به مخاطبان جهانی می‌فروشد. این برند خاص، برای پیدا کردن مشتریان ایده‌آل و قابل اعتماد در جهان، استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را توسعه داد و در این کار به‌طور مداوم از راه‌های جدید و ابتکاری استفاده نمود.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  خلاقیت چگونه می‌تواند یک کمپین پرفورمنس مارکتینگ را بهبود دهد؟

ولاسکا در تبلیغات نیتیو خود از محتوایی استفاده کرد که می‌دانست مخاطبان احتمالی در فضای آنلاین با آن تعامل برقرار می‌کنند. بنابراین کمپین تبلیغات نیتیو ولاسکا توانست شاهد کاهش هزینه در ازای عمل (CPA) تا ۱۵٪ و افزایش کیفیت تولید لید (سرنخ) تا ۲۵٪ باشد.

 

اسکوئر یاردز

تبلیغات نیتیو اسکوئریاردز

 اسکوئر یاردز (Square Yards) بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین کارگزاری املاک و مستغلات در هند است که با منطقه خلیج فارس، کانادا و استرالیا کار می‌کند و در کار خود از فناوری بهره می‌برد. این کارگزاری با هدف تولید لیدهای (سرنخ‌های) تازه در منطقه خلیج فارس با کمک محتوای درست و با تکنیک‌هایی به هدف‌گیری پرداخت تا به لیدهایی با کیفیت بالا دست پیدا کند و کانورژن (تبدیل) خود را افزایش دهد.

اسکوئر یاردز موفق شد با استفاده از تبلیغات نیتیو نرخ تبدیل (کانورژن) را نسبت به دیگر کانال‌های بازاریابی ۱۵٪ افزایش دهد و ۵۰ هزار سرنخ تولید کند.

 

ودافون

تبلیغات نیتیو ودافون

ودافون ترکیه، بخشی از گروه ودافون (Vodafone) که به عنوان یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های مخابراتی جهان فعالیت می‌کند، فناوری‌های مربوط به تلفن از جمله خدمات تلفن ثابت و همراه را به مشتریان و بنگاه‌های اقتصادی ارائه می‌دهد. این شرکت پیشگام در دیجیتالی کردن تمامی خدمات تلفنی به بیش از ۲۴ میلیون تلفن همراه و بیش از ۱ میلیون مشتری پهنای باند ثابت خدمات می‌دهد.

ودافون در راستای ارائه پیشنهادات مربوط به خدمات خود به روش‌های خلاقانه و کارآمد به مصرف‌کنندگان، شروع به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات همسان کرد و دریافت که این کمپین‌ها قادر به ایجاد خلاقیت‌هایی منحصربه‌فرد و افزایش موثر در فروش هستند.

ودافون نیز توانست با کمک تبلیغات همسان هزینه هر فروش را ماهانه تا ۴۲٪‌ کاهش داده و نمایش در کانال‌های فروش را تا ۱۱٪ افزایش دهد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  ترندهای تبلیغات نیتیو در سال ۲۰۲۰

 

رنو

تبلیغات نیتیو رنو

گروه خودروسازی رنو مستقر در فرانسه برندی شناخته‌شده است که در ۱۳۴ کشور جهان حضور دارد. در راستای همگام‌سازی با پیشرفت‌های فناوری و دنبال کردن استراتژی رشد سودآور، این گروه برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود در بازارهای مختلف جهانی بر توسعه بین‌المللی و ماهیت مکمل پنج برند تجاری خود (یعنی رنو، داچیا، رنو سامسونگ موتورز، آلپاین و لادا) متکی است.

برای تیم رنو منطقه AMI Pacific که شامل کشورهای آفریقا، خاورمیانه، هند، استرالیا و کره جنوبی است چالش بزرگی محسوب می‌شود. رنو همیشه به دنبال کسب شهرت و اعتبار در بازارهایی است که غالبا در انحصار تولیدکنندگان داخلی است.

در سال ۲۰۱۹ رنو محصولی را به نام Triber به بازار عرضه کرد و با راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه شروع به توسعه تبلیغاتی آن نمود. ویدیوی تبلیغاتی که برای این کار ساخته شد در اولین مرحله کمپین در طول یک ماه، سه میلیون ایمپرشن به دست آورد، ۱ میلیون بار به‌طور کامل دیده و نرخ متوسط مشاهده آن (VTR) ۳۳٪ شد. در مرحله دوم این ویدئو در یک ماه ۱.۳ میلیون ایمپرشن؛ شامل ۵۵۰ هزار بار مشاهده کامل و نرخ متوسط مشاهده ۴۰ درصدی را به دست آورد.

 

امریکن کامفورت

تبلیغات نیتیو امریکن کامفورت

American Comfort یک کمپانی تولید مبل است که به استفاده از بهترین مواد برای تولیدات خود شهره است. این کمپانی همچنین به بهره‌وری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی برای ایجاد تجربه کاملی از راحتی و خوشایند بودن برای مشتریان خود زبانزد است. برای بالا بردن آگاهی و فروش محصول جدید، امریکن کامفورت به استفاده از تبلیغات ویدئویی همسان روی آورد. ویدئوی تبلیغاتی این برند فقط در عرض یک ماه بیش از ۱۳۰ هزار بار بازدید شد.

این کمپانی نیز در دسته‌ای قرار می‌گیرد که توانست با کمک تبلیغات نیتیو یا همسان، آگاهی از برند را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد و تماس‌های فروش خود را بالا ببرد.

 

حال می‌توانید با الهام گرفتن از بهترین نمونه‌های جهانی تبلیغات نیتیو، بهترین و اثربخش‌ترین شیوه را برای خود پیدا کنید. سپس ما را از پیشرفت خود در این زمینه آگاه نمایید.

نظر دهید.

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید