تبلیغات در فضای وب، موثرتر از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات دیجیتال

تبلیغات در فضای وب یکی از رایج‌ترین شیوه‌های تبلیغات دیجیتال است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تبلیغات در فضای وب به اندازه کافی اثربخش است؟ در این پست، می‌خواهیم میزان اثربخشی تبلیغات در فضای وب در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغات آنلاین را بررسی کنیم.

به نمودار زیر توجه کنید:

تبلیغات موثر در وبسایت ها بر اساس نظرسنجی

بر اساس نمودار بالا که از طریق یک نظرسنجی معتبر توسط شرکت تکنولوژی تبلیغات OpenX بدست آمده، تبلیغات در فضای وب به عنوان موثرترین شیوه از نظر کاربران قلمداد شده است. بر اساس این تحقیق، ۳۰% از افرادی که از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، به تبلیغات توجهی نشان نمی‌دهند.

بر اساس این مطالعه، ۷۷% از مردم به مقالاتی که در فضای وب‌سایت‌ها مطالعه می‌کنند، بیشتر از مقالاتی که در فیسبوک، اینستاگرام یا یوتیوب مطالعه می‌کنند، اعتماد دارند.

به علاوه، کاربران اذعان داشته‌اند که تبلیغاتی که در فضای وب به آنها نمایش داده می‌شوند، مرتبط‌تر از تبلیغاتی است که در شبکه‌های اجتماعی به آنها نمایش داده می‌شود. نمودار زیر، مرتبط بودن تبلیغات با سلیقه کاربران در پلتفرم‌های مختلف را نشان می‌دهد.

 

این مطالعه نشان داد که زمانی که کاربران در جستجوی محتوای باکیفیت هستند، قبل از اینکه به سراغ شبکه‌های اجتماعی بروند، در فضای وب، راه حل را جستجو می‌کنند. مدیر عامل شرکت OpenX علت این اتفاق را بدین صورت توضیح می‌دهد:

” دلایل مختلفی برای موفقیت تبلیغات در شرکت‌هایی مانند فیسبوک وجود دارد؛ اما وقتی دقیق‌تر به رفتار مشتریان واقعی نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بازاریابان برندهایی که بودجه تبلیغاتی خود را صرف تبلیغات در فضای وب کرده‌اند، موفق‌تر عمل کرده‌اند و سود بیشتری برای آن برند حاصل شده است.”

در بلاگ مدیااد بخوانید:  تبلیغات بنری و روند جایگاه تبلیغات بنری در ایران و جهان (ریدایرکت)

” مشتریان برای جستجوی محصولات و خدمات مورد نظرشان ، زمان بیشتری را در فضای وب سپری می‌کنند؛ چرا که آنها در این فضا به دنبال اطلاعات قابل اعتماد هستند. به صورت کلی، افراد جستجوی خود را از فضای وب شروع می‌کنند. همچنین، فضای وبسایت‌ها جایی است که به نظرشان تبلیغات مرتبط‌تر و موثرتر نمایش داده می‌شوند. این مطالعه به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در صنعت بازاریابی دیجیتال بگیرند.”

نظر شما درباره مقایسه اثربخشی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات در فضای وبسایت‌ها چیست؟ به نظر شما چه موقع باید از تبلیغات در فضای وب استفاده کرد و چه موقع از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی؟ سهم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات در فضای وب باید چگونه باشد؟ به نظرتان سهم تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف در کسب‌وکارهای ایرانی چگونه است؟

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

 

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

    بدون نظر نظر دهید

نظر دهید