نمونه کمپین تبلیغات آنلاین

مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ

اگر کسب‌وکارها می‌خواهند محصولات و خدمات خود را موردتوجه مخاطبان قرار دهند، کمپین‌های بازاریابی یک ضرورت بسیار مهم برای آن‌ها به‌حساب می‌آیند. به لطف رواج کمپین‌های بازاریابی دیجیتال، شرکت‌ها و برندها هم‌اکنون شانس بیشتری برای فروش محصولات و خدمات، آگاهی از برند و… دارند.

بااین‌حال، ساختار کمپین‌های بازاریابی یکسان نیست و هرکدام اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. برخی از این کمپین‌ها برای آگاهی از برند، برخی برای فروش بیشتر، برخی برای بازدید بیشتر و… تشکیل می‌شوند.

وظیفه شما به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر این است که کمپین بازاریابی مناسب را برای اهداف تجاری خود انتخاب کنید. در این پست آموزشی از مدیااد ۱۴ کمپین بازاریابی آنلاین را معرفی می‌کنیم و برای هرکدام یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین موفق را نام‌ خواهیم برد.

کمپین تبلیغات آنلاین

کمپین بازاریابی چیست؟

کمپین بازاریابی مجموعه‌ای از استراتژی‌ها است که توسط کسب‌وکارها برای دستیابی به اهداف خاص مانند ایجاد آگاهی از برند، ارائه اطلاعات به مشتریان یا فروش محصول و خدمات راه‌اندازی می‌شود.

کمپین‌های بازاریابی موفق نه‌تنها هدف مشخصی دارند، بلکه پلتفرم مناسبی را نیز برای انتشار تبلیغات خود انتخاب می‌کنند. مثلا فیس‌بوک ممکن است برای بازاریابی مجدد یک محصول بسیار گزینه ایده آلی به‌حساب بیاید، درحالی‌که یک کمپین موتور جستجو باهدف ایجاد فروش مستقیم محصول بهتر جواب می‌دهد.

مؤلفه‌های یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین موفق

یک نمونه کمپین بازاریابی آنلاین عناصر بسیار زیادی دارد. برخی از این عناصر عبارت‌اند از:

  • یک هدف: آیا می‌خواهید محصول جدیدی را بفروشید یا به مشتریان فعلی خود اطلاع دهید که بخشی از خدمات شما تغییر کرده است؟ و چندین و چند اهداف دیگر. تعیین هدف از اصلی‌ترین مؤلفه‌های یک کمپین تبلیغات آنلاین است.
  • یک پیشنهاد: کمپین تبلیغات آنلاین شما باید یک حاوی یک پیشنهاد باشد. پیشنهاد شماراه را برای اطلاع‌رسانی کمپین بازاریابی به مخاطبان هموار می‌کند.
  • مخاطب: آیا برای مشتریان فعلی خود تبلیغ می‌کنید؟ یا در تلاش برای جذب افراد جدید هستید؟ مخاطب هدف کمپین تبلیغاتی شما باید معلوم باشد.
  • یک پیام واضح: آیا می‌خواهید محصولات خود را بفروشید؟ آیا در حال ایجاد آگاهی از برند هستید؟ تصمیم‌گیری در مورد یک پیام واضح و پایبندی به آن در طول کمپین بازاریابی یکی از ویژگی‌های بارز یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین موفق است.

اکنون‌که با اصول مهم یک کمپین تبلیغات آنلاین آشنا شدیم وقت آن است که با انواع کمپین‌ها و نمونه کمپین تبلیغات آنلاین آشنا شویم.

۱۴ نوع کمپین بازاریابی

یکی از مهم‌ترین تصمیمات یک کمپین بازاریابی، تصمیم‌گیری در مورد نوع کمپینی است که می‌خواهید اجرا کنید.

نوع یک کمپین تبلیغات آنلاین بسته به اهدافی که دارید بسیار مهم است، اما اگر یک کمپین بازاریابی را روی پلتفرمی راه‌اندازی کنید که مخاطبان هدف شما از آن استفاده نمی‌کنند، عملا تلاش‌های شما بیهوده خواهد بود؛ بنابراین انتخاب نوع کمپین و پلتفرم انتشار تبلیغات از مهم‌ترین نکاتی هستند که یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین موفق باید به آن‌ها دقت کند.

در اینجا ۱۴ نوع کمپین بازاریابی وجود دارد:

  • کمپین آگاهی از برند
  • کمپین تغییر نام برند
  • کمپین بازاریابی موتورهای جستجو
  • کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • کمپین بازاریابی محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC)
  • کمپین بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
  • کمپین روابط عمومی
  • کمپین معرفی محصول
  • کمپین بازاریابی ارجاعی
  • کمپین سئو
  • کمپین بازاریابی شریک
  • کمپین بازاریابی مکالمه‌ای
  • کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ
  • کمپین بازاریابی ویدیویی

۱. کمپین آگاهی از برند

یک کمپین آگاهی از برند فقط یک هدف دارد: انتشار این خبر در مورد اینکه شرکت شما کیست و چه‌کاری انجام می‌دهد. کمپین آگهی از برند شما باید فراتر از شناسایی برند یا لوگوی شما باشد. اگر شخصی با کمپین شما تعامل داشته باشد، باید باکارهایی که کسب‌وکار شما انجام می‌دهد، لحن صدای شما و کیفیت محصول یا خدمات شما به‌خوبی آشنا باشد.

اگر کمپین شما موفقیت‌آمیز باشد، دفعه بعد که شخص نام برند شما را شنید نه‌فقط شما را می‌شناسد بلکه با خدمات و محصولات شما نیز به‌خوبی آشنا است.

نمونه کمپین تبلیغات آنلاین آگاهی از برند: Anheuser-Busch

نمونه کمپین تبلیغات آنلاین

یک نمونه کمپین آنلاین تبلیغات آنلاین آگاهی از برند، شرکت Anheuser-Busch است. این کارخانه ماءالشعیر آمریکایی پس از شیوع بیماری کووید ۱۹، خدمات تولید خود را برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده دست تغییر داد.

پس ‌ازاینکه این کارخانه ماءالشعیر شروع به ساخت ضدعفونی‌کننده دست کرد، شبکه‌های خبری از سراسر کشور امریکا از این ماجرا باخبر شدند و مدت‌زمان کوتاهی این شرکت در گزارش‌های تلویزیونی و روزنامه‌ها سروصدا به پا کرد

این‌یک استراتژی کاملا مؤثر بود که به برند Anheuser-Busch این فرصت را داد تا در زمان بحران با ارائه میلیون‌ها ضدعفونی‌کننده دست به جامعه در معرض دید میلیون‌ها آمریکایی قرار گیرد.

۲. کمپین تبلیغات آنلاین برای تغییر نام برند

موفق‌ترین شرکت‌ها همیشه راهی برای متحول کردن فروش محصولات خود و حفظ مرتبط بودن خدمات و محصولات با کاربران را پیدا می‌کنند. این همان استراتژی است که در کمپین‌های تغییر نام برند به کار می‌رود.

اما نکته اصلی این جا است که راه‌اندازی یک کمپین تغییر نام برند باید چیزی فراتر از تغییر فونت یا لوگوی شرکت شما باشد. این کار باید حاوی تلاشی کامل برای مدرن کردن یک محصول باشد یا باید رفته‌رفته به مشتریان خود نشان دهید که به سمت محصولات و خدمات متفاوت خواهید رفت.

نمونه کمپین تبلیغات آنلاین برای تغییر نام برند: Kelloggs

نمونه کمپین تبلیغات آنلاین

زمانی که شرکت Kelloggs (یک شرکت تولیدکننده غلات) تصمیم گرفت تا محصولات غلات اروپایی خود را تغییر نام دهد، این بزرگ‌ترین تغییر نام تجاری شرکت در بیش از ۱۰۰ سال بود.

هدف این کمپین ساده و درعین‌حال شگفت‌انگیز بود: آوردن ظاهری تمیز، تازه و مدرن به بسته‌بندی‌های غلات خود برای مطابقت با زیبایی‌شناسی بازار اروپا. قبل از تغییر نام، Kelloggs هدف کمپین تبلیغات آنلاین خود را اعلام کرد: هدف آن‌ها از این نمونه کمپین تبلیغات آنلاین عرصه محصولاتی با بسته‌بندی هنری جدید که طبیعی بودن غذا را منعکس می‌کند.

۳. کمپین بازاریابی موتورهای جستجو

هنگامی‌که مشتریان از موتورهای جستجو برای یافتن خدمات و محصولات استفاده می‌کنند، از آن‌ها به‌عنوان بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یاد می‌کنند.

ایده این تبلیغات این است که وقتی افراد عبارتی را جستجو می‌کنند یا سؤالی در موتورهای جستجو مطرح می‌کنند، می‌توانید با استفاده از وب‌سایت‌های خود آن‌ها را با تبلیغات پولی در نتایج جستجو هدف قرار دهید.

ازآنجایی‌که اکثر بازدیدکنندگان، وب‌سایت‌ها را با استفاده از موتورهای جستجو پیدا می‌کنند، راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی موتورهای جستجو راهی عالی برای هدایت مشتریان بالقوه به سایت شما است.

نمونه کمپین تبلیغات بازاریابی از طریق موتورهای جستجو

نمونه کمپین تبلیغات بازاریابی از طریق موتورهای جستجو

Upwork یک بازار کار آنلاین است که مشاغل را با فریلنسرها مطابقت می‌دهد. این شرکت با استفاده از بازاریابی موتورهای جستجو، ترافیک زیادی را به سایت خود هدایت می‌کند.

Upwork با استفاده از تبلیغات پولی، هدف جستجوی خاصی را در مورد فریلنسینگ برای دریافت کلیک هدف قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، اگر عبارت «best freelancer» را در گوگل جستجو کنید، Upwork در جایگاه بالای نتایج جستجوی سایت ظاهر می‌شود. این وب‌سایت یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین موفق از طریق بازاریابی موتورهای جستجو به‌حساب می‌آید.

۴. کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در همه‌جا وجود دارد: از فیس‌بوک گرفته تا تیک تاک، اینستاگرام تا توییتر. در این نوع کمپین تبلیغاتی آنلاین فراتر از انتخاب پلتفرم‌هایی که قرار است برای کمپین بازاریابی استفاده کنید، باید تصمیم بگیرید که آیا آن را به‌صورت ارگانیک (رایگان) منتشر کنید یا از تبلیغات پولی استفاده کنید یا از هر دو روش استفاده می‌کنید.

کمپین‌های بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی را می‌توان برای طیف وسیعی از اهداف مختلف استفاده کرد. آن‌ها می‌توانند به شما در ایجاد آگاهی از برند کمک کنند، بازدیدکنندگان را به وب‌سایت شما بیاورند و یا حتی موجب تبدیل مخاطبان و کاربران شوند.

نمونه کمپین بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

نمونه کمپین بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

Planet Fitness نمونه عالی دیگری از شرکتی است که همه‌گیری کووید ۱۹ را به یک فرصت برای بازاریابی تبدیل کرد. این شرکت به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های بدن‌سازی در آمریکا، وقتی تأسیساتش با همه‌گیری بیماری تعطیل می‌شد، باید فکری به حال خودش می‌کرد که این کار را با موفقیت انجام داد.

Planet Fitness شروع به ارائه کلاس‌های روزانه در فیس‌بوک Livestream کرد تا پایگاه مشتریان خود را باانگیزه نگه دارد و افراد جدیدی را برای پیوستن به باشگاه خود ترغیب کند. این شرکت یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین موفق از طریق شبکه‌های اجتماعی را پیاده‌سازی کرد.

اگرچه جلسات رایگان بودند، اما برای مخاطبان Planet Fitness بسیار محبوب بودند و مورد استقبال زیادی قرار می‌گرفتند. هر ویدیو هزاران و حتی میلیون‌ها بازدید پیدا کرد و افراد جدیدی به مجموعه آن‌ها پیوستند.

۵. کمپین بازاریابی محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC)

کمپین‌های بازاریابی محتوای تولیدشده توسط کاربر (USG) جایی است که به‌جای اینکه یک کسب‌وکار محتوایی برای اشتراک‌گذاری ایجاد کند، شما مخاطبان خود این کار را انجام می‌دهید.

گاهی اوقات مخاطبین از اینکه محتوای خود را به آن‌ها تحمیل کنید دلسرد می‌شوند و طبق تحقیقاتی که انجام‌ شده خیلی از مخاطبین دوست دارند که توصیه مشتریان و کاربران را الگوی تبدیل یا خرید قرار دهند. درواقع آن‌ها بیشتر به حرف کاربران اعتماد دارند تا صاحبان کسب‌وکار. استفاده از این نوع کمپین بازاریابی می‌تواند اعتماد به یک کمپین را افزایش دهد.

نمونه کمپین UGC: انجمن ALS – چالش سطل یخ

نمونه کمپین

چالش سطل یخ در کمترین زمان ممکن در رسانه‌های اجتماعی بازدید چند صدمیلیونی گرفت. داده‌های فیس‌بوک نشان می‌دهد که ویدیوهای تولیدشده در این چالش بیش از ۱۰ میلیارد بار توسط بیش از ۴۴۰ میلیون نفر مشاهده‌شده است. این محتوا را برندهای تولید نکردند بلکه خود مردم و کاربران تولید کردند.

در زیر سطل‌های یخ، یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین ایده‌آل وجود داشت که توسط انجمن ALS برای گسترش آگاهی بیماری‌های عصبی راه‌اندازی شد. با استفاده از هشتگ‌های کمپین ویژه مانند #IceBucketChallenge و #ALSIceBucketChallenge، انجمن به هدف خود رسید: یعنی افزایش آگاهی از برند و جمع‌آوری پول.

۶. کمپین بازاریابی ایمیلی

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی یکی از پرکاربردترین ابزارها در جعبه‌ابزار یک بازاریاب موفق است. دستیابی به مشتریان (و مشتریان بالقوه) با استفاده از ایمیل هنوز یکی از بهترین راه‌های ارتباط با آن‌ها است. ۹۰ درصد از بزرگسالان و در کمال تعجب، بیش از ۷۰ درصد از نوجوانان، هنوز از ایمیل استفاده می‌کنند.

راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی ایمیلی به شرکت شما این فرصت را می‌دهد که با استفاده از ایمیل با آن‌ها در تعامل داشته باشید و آن‌ها را تشویق کنید که آخرین محصول شما را ببینند یا مقالات یا محتوای شما را ببینند.

نمونه کمپین تبلیغات آنلاین از طریق ایمیل مارکتینگ

مثال: Charity: Water یا خیریه آب

نمونه کمپین تبلیغات آنلاین

کمپین‌های بازاریابی آب نمونه‌ای عالی از استفاده از ایمیل برای برقراری ارتباط منظم با مخاطبان و به‌روزرسانی آن‌ها در مورد پیشرفت موسسه خیریه است.

ایمیل‌ها شامل تفکیک‌های دقیقی از نحوه هزینه کردن کمک‌های مالی، پروژه‌هایی که در حال انجام هستند و حتی فرم بازخوردی است که مخاطب را تشویق می‌کند تا در این خیریه مشارکت کند.

این کمپین نمونه‌ای عالی از این است که چگونه با استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌توان مخاطبان را با برند درگیر کرد و یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین موفق است.

۷. کمپین روابط عمومی

کمپین‌های روابط عمومی برای اطلاع‌رسانی درباره یک رویداد یا معرفی محصول راه‌اندازی می‌شوند. ایده این است که با راه‌اندازی یک کمپین روابط عمومی، پیام شما توسط مخاطبان بزرگ‌تری دریافت می‌شود و سپس آن‌ها این پیام را به‌صورت جزئی‌تری به مخاطبین منتقل می‌کنند. البته هدف نهایی این نوع کمپین‌ها جلب‌توجه مخاطب جدید است.

نمونه کمپین تبلیغات روابط عمومی

مثال: کارلسبرگ

کارلسبرگ یکی دیگر شرکت‌هایی است که از کمپین بازاریابی در دوران کووید ۱۹ استفاده کرده است. این شرکت برای بالا نگه‌داشتن روحیه عمومی در طول قرنطینه، Adopt a Keg خود را راه‌اندازی کرد که در آن مردم آبجوی را که از یک مغازه خریداری کرده بودند اسکن می‌کنند.

هنگامی‌که مشتریان چهار قوطی ماءالشعیر Carlsberg را خریداری و اسکن کردند، «بشکه مجازی» خود را پرکرده و واجد شرایط دریافت جایزه خواهند بود. این‌یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین موفق بود که توسط روابط و رسانه‌های عمومی گسترش یافت.

۸. کمپین راه‌اندازی محصول

عرضه محصول نقش مهمی در موفقیت‌های جدید یک شرکت دارد. ایجاد کمپین راه‌اندازی محصول به معنای هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و ایجاد سروصدای کافی در مورد پیشنهاد شما به کاربران و مخاطبان شـما است. با توجه به اینکه بیش از سه‌پنجم مردم از محصولاتی که اخیرا به بازار آمده‌اند اطلاعی ندارند، به‌جرات می‌توان گفت که یک کمپین تبلیغات آنلاین موفق خواهد شد.

نمونه کمپین تبلیغات آنلاین راه‌اندازی محصول

مثال: رابینهود

نمونه کمپین تبلیغات آنلاین

زمانی که Robinhood اپلیکیشن معاملاتی سهام خود را راه‌اندازی کرد، مخاطبان خود را ماه‌ها منتظر گذاشت تا به اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند. بیش از یک‌میلیون نفر در صف منتظر ماندند تا به معرفی محصول Robinhood دسترسی داشته باشند.

پیام ارسالی این کمپین تبلیغاتی بسیار ساده بود:

صفر دلار کمیسیون برای معاملات سهام.

این پیشنهاد دلیل اصلی موفقیت این کمپین برای معرفی این محصول بود. برای دسترسی به اپلیکیشن، مردم باید محصول را انتخاب می‌کردند. برای پیشرفت و سود بیشتر در این کمپین کاربران می‌توانستند دوستان خود را به کمپین دعوت کنند و شانس برنده شدن جایزه را نیز دریافت می‌کردند.

این کار سطح بسیار بالایی از علاقه را به محصول ایجاد کرد و رابینهود را به یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین تبدیل کرد.

۹. کمپین بازاریابی ارجاعی

کمپین‌های ارجاع به مشتریان یکی از شیوه‌های ایده آل بازاریابی آنلاین است. در این کمپین تبلیغاتت کاربران و مخاطبین شما می‌توانند محصولی را که دوست دارند به دوستان و خانواده خود توصیه کنند و در این فرآیند پاداش دریافت کنند.

موفقیت برنامه‌های بازاریابی ارجاعی را می‌توان به این واقعیت نسبت داد که مردم برای توصیه‌های محصول به دوستان و خانواده خود بسیار بیشتر از شرکت‌ها اعتماد دارند. از هر ۱۰ مشتری، ۹ نفر به توصیه‌های دوستان و خانواده خود اعتماد دارند و ۸۳ درصد از مردم می‌گویند اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده چیزی را به آن‌ها توصیه کند، به‌احتمال‌زیاد آن را خریداری می‌کنند.

ایجاد یک کمپین تبلیغات آنلاین مبنی بر بازاریابی ارجاعی موفق می‌تواند شرکت شمارا به روی مخاطبانی باز کند برای شرکت شما مفید خواهند بود. کمپین‌های بازاریابی ارجاعی سابقه درخشانی دارد. شرکت‌هایی مانند اوبر، گوگل، آمازون پرایم و Airbnb از آن‌ها برای ایجاد پایگاه‌های مشتریان خود استفاده کرده‌اند.

نمونه کمپین بازاریابی ارجاعی

مثال: Lyft

نمونه کمپین بازاریابی ارجاعی

Lyft یک شرکت حمل و نقل است که یک کمپین بازاریابی ارجاعی ساده و درعین‌حال موفق (uber) را بر اساس مشوق‌های نقدی راه‌اندازی کرد.

در این نمونه کمپین تبلیغات آنلاین ارجاعی به هر کاربر Lyft یک کد ارجاع منحصربه‌فرد داده می‌شود و از دوستان خود دعوت می‌کند تا با کد ارجاع آن‌ها این سرویس را بخرند و همراه یک کد تخفیف آن را امتحان کنند. برنامه بازاریابی ارجاعی این شرکت با افزایش ۲۸ درصدی در میانگین سفرهای ماهانه و افزایش قابل‌توجه مشتریانی که از جوایز خود پول نقد می‌کنند، بسیار موفق بود.

۱۰. کمپین سئو

کمپین‌های بهینه‌سازی موتور جستجو به افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت‌ها از طریق موتورهای جستجو با ایجاد محتوا و بهینه‌سازی آن کمک می‌کند.

برای اینکه محتوای خود را در یک موتور جستجو رتبه‌بندی کنید و با آن در رتبه‌های برتر ظاهر شوید، باید عناصر زیادی مانند عناوین، متاتگ ها، کلمات کلیدی و… را بهینه کنید. بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه‌بندی یک صفحه وجود دارد که به فاکتورهای سئو برای رتبه‌بندی معروف هستند.

نمونه کمپین تبلیغات آنلاین مبنی بر سئو

مثال: OVME

نمونه کمپین تبلیغات آنلاین مبتنی بر سئو

OVME یک وب‌سایت پزشکی است که از یک کمپین SEO برای گرفتن ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت خود استفاده می‌کند. این شرکت روی بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای موتورهای جستجو حساب ویژه‌ای بازکرده است و از این نوع کمپین تبلیغات آنلاین برای شناسایی و تبدیل مخاطبین هدف خود استفاده کرده است.

در عرض سه ماه، OVME متوجه افزایش ۱۰ درصدی در ترافیک وب‌سایت به صورت ارگانیک شد و رزرو آنلاین آن‌ها بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت. به‌صورت کلی کار این وب‌سایت یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین موفق مبنی بر سئو به‌حساب می‌آید.

۱۱. کمپین بازاریابی شراکتی

گاهی اوقات، محصولات به‌صورت شراکتی بهتر فروخته می‌شوند. کمپین‌های بازاریابی شریک جایی است که دو شرکت غیر رقیب نیروها را به هم می‌پیوندند و یک محصول یا خدمات را برای یک مخاطب هدف مشابه تبلیغ می‌کنند. با یک کمپین موفق، ایده این است که هر دو برند می‌توانند از پایگاه مشتریان موجود یکدیگر بهره ببرند.

نمونه کمپین شراکتی

مثال: Apple + Mastercard

نمونه کمپین شراکتی

هنگامی‌که اپل Apple Pay را منتشر کرد، امیدوار بود که روش خرید محصولات را تغییر دهد. کاربران به‌جای استفاده از کارت اعتباری برای خرید، کافی بود فقط از تلفن خود استفاده کنند.

بااین‌حال، شرکت اپل فناوری پرداخت نداشت، بنابراین باید با یک شرکت کارت اعتباری شریک می‌شدند؛ بنابراین، این کار را انجام دادند. MasterCard در Apple Pay ثبت‌نام کرد و اولین شرکتی بود که مشتریان خود را قادر می‌سازد با تلفن یا Apple Watch پرداخت کنند. این کمپین یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین موفق به‌حساب می‌آید.

۱۲. کمپین بازاریابی مکالمه

هدف کمپین‌های بازاریابی مکالمه تعامل با بازدیدکنندگان وب‌سایت با استفاده از رویکرد شخصی‌تر است. به‌جای اینکه از مشتریان خود بخواهید به شما ایمیل بزنند یا با پشتیبانی مشتری تماس بگیرند، بازاریابی مکالمه‌ای با استفاده از مکالمات خودکار با بازدیدکنندگان در زمان واقعی تبلیغات را انجام می‌دهد.

استفاده از کمپین‌های بازاریابی مکالمه به شرکت شما فرصتی برای تعامل با بازدیدکنندگان در مقیاس و در سطح انسانی می‌دهد.

نمونه کمپین تبلیغاتی مبنی بر مکالمه

مثال: JivoChat

نمونه کمپین تبلیغاتی مبتنی بر مکالمه

یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین مبنی بر مکالمه که به صورت بسیار استاندارد انجام‌شده است JivoChat است. درواقع این پلت فرم ‌یک پیام‌رسان تجاری همه کاناله است.

این شرکت کاربران را قادر می‌سازد تا با مخاطبان هدف خود در سطح فردبه‌فرد در بسیاری از کانال‌های دیجیتال مختلف تعامل داشته باشند. بعضی از کانال‌های معروف آن‌ها مانند چت زنده، ربات‌های چت، فیس‌بوک مسنجر، واتس اپ، چت تجاری اپل و موارد دیگر است.

با استفاده از محرک‌های رفتاری، JivoChat می‌تواند به‌صورت کارآمد مخاطبین را با پیام‌های شخصی‌سازی‌شده مختص آن‌ها درگیر کند.

۱۳. کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

کمپین‌های بازاریابی اینفلوئنسر مانند کمپین‌های بازاریابی ارجاعی هستند. به‌جای اینکه شما از مشتریان خود بخواهید محصول شمارا به خانواده و دوستان خود توصیه کنند، یک اینفلوئنسر محبوب شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ نویس را برای این کار استخدام می‌کنید تا محصول شما را به دیگران توصیه کند. اگر کمپین موفقیت‌آمیز باشد، به‌طور بالقوه می‌توانید برند یا محصولات خود را به هزاران یا میلیون‌ها نفر معرفی کنید.

نمونه کمپین اینفلوئسر مارکتینگ

مثال: Chase/US Open

نمونه کمپین اینفلوئسر مارکتینگ

Chase بیش از سه دهه از مسابقات آزاد آمریکا حمایت مالی کرد، اما با شروع مسابقات ۲۰۱۶ تصمیم گرفت رویکرد متفاوتی را برای حمایت از این مسابقات امتحان کند.

برای اینکه بینندگان مسابقات تنیس تجربه‌ای متفاوت داشته باشند چیس با یکی از محبوب‌ترین تنیس‌بازان مرد در آن زمان، اندی رادیک، شریک شد. کمپین اینفلوئنسر آن ها بسیار ساده بود: رادیک طرفداران زیادی داشت و با تماشای بازی‌ها، نظر دادن زنده و میزبانی جلسات پرسش و پاسخ با طرفداران، آن‌ها را درگیر می‌کرد و یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین موفق رقم خورد.

۱۴. کمپین بازاریابی ویدئویی

با توجه به اینکه ۲ میلیارد نفر هرماه ویدیوها را در YouTube تماشا می‌کنند، کمپین‌های بازاریابی ویدیویی ابزار قدرتمندی هستند که هر بازاریاب باید از آن استفاده کند.

مانند بسیاری از کمپین‌های دیگر در این لیست، بازاریابی ویدئویی می‌تواند برای چندین هدف، از ایجاد آگاهی از برند گرفته تا فروش محصولات، مورداستفاده قرار گیرد. بااین‌حال، مهم‌ترین ویژگی کمپین‌های بازاریابی ویدیویی سادگی آن‌ها است: این کمپین به مخاطب شما کمک می‌کنند که با کمترین تلاش و فقط با نگاه کردن به ویدیوهای شما، محتوا و اهداف شما را درک کنند و درعین‌حال تبدیل انجام دهند.

نمونه کمپین تبلیغات آنلاین ویدئویی

مثال: Million Dollar Shave Club

نمونه کمپین تبلیغات آنلاین ویدئویی

این کمپین تبلیغاتی ویدئویی برای معرفی یک محصول با یک ویدیو راه‌اندازی شد. این شرکت این کمپین را راه‌اندازی کرد ریش تراش ایده آل خود رەا با هزینه کم و مناسب به مردان بفروشد. آن‌ها تصمیم گرفتند تبلیغات خود را در یک کلیپ ۹۰  ثانیه‌ای جذاب به مخاطب برسانند.

کدام نوع از کمپین تبلیغات آنلاین بهتر است؟

انتخاب نوع مناسب کمپین بازاریابی برای کسب‌وکار شما می‌تواند تحولی عظیم در سازمان یا شرکت شما ایجاد کند. شما باید واقعا تعریف روشنی از اهداف کمپین خود داشته باشید. آیا می‌خواهید محصولات بیشتری بفروشید یا می‌خواهید فقط آگهی از برند خود را افزایش دهید.

هر کمپین بازاریابی موجود در لیست بالا نقاط قوت خودشان رادارند. برخی از این کمپین‌ها ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب‌سایت شما می‌آورند، برخی دیگر می‌توانند فروش محصولات شما را افزایش دهند، آگهی از برند را بهبود ببخشند و… . بهترین کاری که با آن به یک نمونه کمپین تبلیغات آنلاین برای کسب‌وکار خود پی ببرید این است که چند تا از آن‌ها را امتحان کنید.

سؤالات متداول

کمپین بازاریابی چیست؟

کمپین‌های بازاریابی محصولات را از طریق انواع مختلف رسانه‌ها مانند تلویزیون، رادیو و پلتفرم‌های آنلاین تبلیغ می‌کنند. کمپین‌ها صرفا متکی به تبلیغات نیستند و می‌توانند شامل نمایش، کنفرانس ویدیویی و سایر تکنیک‌های تعاملی باشند.

انواع کمپین‌های بازاریابی چیست؟

انواع مختلف کمپین‌های بازاریابی عبارت‌اند از:

  • کمپین آگاهی از برند
  • کمپین تغییر نام برند
  • کمپین بازاریابی موتورهای جستجو
  • کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
  • کمپین بازاریابی محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC).
  • کمپین بازاریابی ایمیلی
  • کمپین روابط عمومی
  • کمپین معرفی محصول
  • و…

چرا کمپین بازاریابی مهم است؟

کمپین‌های بازاریابی راهی عالی برای دستیابی به مشتریان و سرنخ‌های جدید برای کشف مشتریان جدید و افزایش تعامل و فروش هستند. کمپین تبلیغاتی به شما امکان می‌دهد خدمات خود را برای کاربران توضیح دهید و برند خود را بیشتر و بهتر تبلیغ کنید.

منبع: www.ziflow.com

برچسب ها

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید