نمونه موردی کمپین تبلیغات همسان فرادرس

نمونه کمپین تبلیغات همسان (بومی)

معرفی برند فرادرس

فرادرس، یکی از بزرگترین پلتفرم آموزش ویدئویی آنلاین در ایران می باشد که ابتدا با تمرکز بر آموزش هوش مصنوعی و برنامه نویسی در سال ۱۳۸۷ شروع به کار کرده است. آموزش های این پلتفرم با گذشت چند سال گستردگی فراوانی پیدا کرده است و امروزه تقریبا در همه حوزه های آکادمیک و تخصصی آموزش های کاربردی دارد؛ که هر کسی از پایه ترین علوم تا پیشرفته ترین مهارت ها را میتواند در آن بیاموزد.

هدف مشتری از اجرای کمپین های تبلیغاتی

همان‌طور که می‌دانید هر کسب‌وکاری برای اجرای کمپین‌های تبلیغلاتی اهداف مشخصی دارد که این اهداف می‌تواند شامل افزایش آگاهی از برند، ایجاد لید، افزایش فروش یا وفادارسازی مشتریان باشد. (درباره معیارها و ابزارهای اندازه‌گیری آگاهی از برند یا ‌Brand Awareness بیشتر بخوانید)

فرادرس ابتدا با تمرکز بر افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness)، کمپین‌های تبلیغاتی خود را آغاز کرد و در ادامه، بر هدف جذب لید و فروش محصولات آموزشی تمرکز داشت. در ادامه مطلب کمپین تبلیغات همسان فرادرس بررسی شده‌است.

نحوه برگزاری و چالش های کمپین تبلیغات همسان فرادرس

برای شروع کمپین ابتدا با بررسی KPI های تبلیغاتی و استراتژی‌های کلی فرادرس ، پرسونای مخاطب فرادرس طراحی شد. مخاطبین فرادرس به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شدند: بیشتر مخاطبین فرادرس در محدوده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال هستند و رسانه‌های مناسب برای این قشر وب‌سایت‌هایی مثل ورزش ۳ و دانلودها است. دومین دسته‌ی مخاطبین فرادرس در محدوده سنی ۳۶ تا ۴۶ هستند که بیشتر مدیران را تشکیل می‌دهند. رسانه های مناسب برای این دسته رسانه‌هایی مثل دنیای اقتصاد، اقتصاد نیوز ، جام جم آنلاین و تابناک می باشد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  پرفورمنس مارکتینگ و بازاریابی برند در عصر جدید

در مرحله بعد محتوای مرتبط با رسانه ها تولید شد و کمپین‌های تبلیغاتی اجرا شدند. پس از ایجاد و انتشار این محتواها در رسانه‌های مد نظر، به سراغ آنالیز و بازخورد مشتریان بر اساس داده‌های گوگل آنالیتیکس رفتیم. این پروسه به طور منظم در بازه‌های زمانی کوتاه مدت بر روی فرادرس انجام می‌شود.

نتایج کمپین تبلیغات همسان فرادرس در مدیااد

با توجه به اطلاعاتی که از بخش آنالیز پلتفرم مدیااد و داده‌های گوگل آنالیتیکس به دست آوردیم و تحلیل‌هایی که بر روی نتایج انجام دادیم، مشخص شد که نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری (Conversion Rate) برای این پلتفرم در بهمن سال ۹۸ نسبت به بهمن سال ۹۷، دو و نیم برابر شده است.

در این قسمت، تغییرات نتایج کمپین تبلیغات همسان فرادرس در پلتفرم مدیااد بین دو بازه ۶ ماهه ارائه شده است:

افزایش ۵۰ درصدی سفارش (Order)

افزایش ۲۰ درصدی نرخ تبدیل (Conversion Rate)

افزایش ۲۰ درصدی متوسط نرخ ماندن در صفحه (Time On Page)

افزایش ۸۰ درصدی سشن (Session)

 

بهترین محتوای کمپین تبلیغانی فرادرس در مدیااد

تصویر بالا بهترین محتوای مربوط به کمپین تبلیغات همسان فرادرس را نشان می‌دهد. در این کمپین که نام آن «با نوسان‌گیری در بورس، با اطمینان سهام بخرید» بود، استفاده از تصویر رئال نحوه نوسان‌گیری در بورس و همخوانی متن و تصویر با لندینگ باعث بالا رفتن نرخ کلیک شد.

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

    بدون نظر نظر دهید

نظر دهید