۲۸ ابزاری که در بازاریابی محتوایی باید از آن‌ها استفاده کنید

مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ

برای پیش بردن اهداف بازاریابی ابزار زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما کدام یک از آن‌ها بهتر و کاربردی‌تر هستند؟ در این مطلب برخی ابزاری که از تولید محتوا و تلاش‌های شما برای تولید لید پشتیبانی می‌کنند معرفی می‌شوند. این ابزار در اندازه‌گیری میزان بازگشت سرمایه از بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کنند.

اگرچه هیچ ابزاری نمی‌تواند جایگزین یک تیم با دانش کافی در زمینه بازاریابی باشد اما انتخاب ترکیب هوشمندانه‌ای از ابزار می‌تواند تضمین‌کننده پیشرفت سریع‌تر، ساده‌تر و بهتر بازاریابی محتوایی شما باشد.

بازاریابی محتوا می‌تواند زمینه‌های زیادی را پوشش دهد؛ از مدیریت تیم، تولید محتوا، میزبانی محتوا، تولید لید، توزیع محتوا تا اندازه‌گیری موفقیت. لیست ابزاری که در ادامه این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شوید به چند گروه تقسیم می‌شوند، تا بتوانید به آسانی سراغ آن دسته از ابزاری بروید که بیشترین نیاز را به آن‌ها دارید.

ابزار مدیریت محتوایی

ابزار مدیریت محتوایی

این ابزار می‌توانند نسبت به عملکرد بازاریابی محتوای شما نمایی کلی ارائه دهند و به شما کمک کنند در یک پلتفرم ایجاد، بهینه‌سازی و اندازه‌گیری محتوا را مدیریت کنید.

۱. WordPress

WordPress مشهورترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که برای حدود ۷۵ میلیون وب‌سایت استفاده می‌شود. شما می‌توانید با ووردپرس صفحات وب، بلاگ و صفحات فرود (لندینگ پیج) خود را مدیریت کنید.

استفاده از این پلتفرم حتی برای افرادی که در زمینه تکنولوژی حرفه‌ای نیستند هم آسان است و طوری طراحی شده که برای رفع نیازهای افراد، منعطف باشد. ووردپرس هم از بک‌اند (بخشی که برای ایجاد تغییرات سایت وارد آن می‌شوید) و هم از فرانت‌اند (بخش قابل رویت و عمومی وب‌سایت) وب‌سایت‌ها پشتیبانی می‌کند.

ووردپرس دو نسخه دارد:

  • com: این نسخه میزبان وب‌سایت شماست. شما برای ووردپرس هزینه پرداخت می‌کنید تا بارگیری نرم‌افزاری، میزبانی وب و سرور را برایتان مدیریت کند.
  • org: این نسخه از نرم‌افزار ووردپرس رایگان است و شما می‌توانید آن را بر روی سرور خود دانلود و نصب کنید و با کمک آن وب‌سایت خود را راه اندازی نمایید.

شرط نسخه رایگان ووردپرس اغلب این است که نام آن (wordpress) در آدرس (URL) بلاگ شما قید شود.

۲. Contently

Contently یک پلتفرم مدیریت بازاریابی محتواست که برنامه‌ریزی، تولید، انتشار و اندازه‌گیری را در تلاش‌های بازاریابی محتوا برای شما تسهیل می‌کند. تمرکز اصلی این پلتفرم بر مقاله‌نویسی است اما از انواع محتوا – از ویدیو تا پادکست – پشتیبانی می‌کند.

۳. HubSpot

HubSpot یک سیستم پیشرو و برجسته در اتوماسیون بازاریابی است. این سیستم با هدف کمک به سازمان‌ها در اجرای استراتژی‌های بازاریابی ورودی (بیشتر با استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی محتوا) شروع به کار کرد. امروزه هاب‌اسپات، پلتفرمی کامل است که می‌توان از آن برای بازاریابی، فروش، خدمات مشتری و مدیریت منابع مشتری (CRM) استفاده کرد.

HubSpot به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد محتوا را به راحتی منتشر کنند و آن را به‌طور مستقیم به کانال فروش پیوند دهند. این پلتفرم، فرآیند بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی محتوا را آسان‌تر می‌کند.

ابزار تحقیق بازاریابی محتوایی

ابزار تحقیق بازاریابی محتوایی

وقتی در فرآیند تولید محتوا، تمامی کارهای لازم و مهم را انجام می‌دهید، ابزار تحقیق برای بررسی آن‌که آیا محتوای شما برای مشتریان بالقوه‌تان مفید و جذاب است یا خیر به کار می‌آید.

۴. Buzzsumo

این ابزار، اینفلوئنسرها را در زمینه‌های مختلف پیدا می‌کند و نویسنده‌ها و ناشران مرتبط با فضای کاری شما و محتوایی که با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید را شناسایی می‌کند. Buzzsumo منبعی عالی از ایده‌های محتوایی است که به شما کمک می‌کند خود را در مسیری که برای مصرف‌کنندگان و مشتریان بالقوه‌تان مهم است حفظ و تقویت کنید.

این ابزار کمک می‌کند که در میان افرادی که بیشتری فالوئرها را دارند، مناسب‌ترین محتوا و پرتعامل‌ترین اینفلوئنسرها را پیدا کنید. وقتی به دنبال اینفلوئنسری می‌گردید که با او همکاری کنید یا در طول فرآیند جستجو و تحقیق برای محتوا، این موارد مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که باید بدانید.

Buzzsumo نسخه رایگان ندارد اما نسخه آزمایشی را رایگان ارائه می‌دهد.

۵. Google Keyword Planner

جستجو، بزرگترین وسیله‌ای است که به شما کمک می‌کند موضوعات مورد علاقه مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. و Google Keyword Planner ابزاری مناسب برای همین کار است. مثلا با کمک این ابزار می‌توانید:

  • کلیدواژه‌های تازه را کشف کنید؛ به این صورت که کلمه کلیدی مرتبط با کار خود را وارد می‌کنید و این ابزار کلمات کلیدی مشابهی که در این زمینه به دست کاربران زیاد جستجو می‌شوند را به شما نمایش می‌دهد.
  • کلمات مورد جستجو را پیش‌بینی کنید؛ می‌توانید کلماتی که فکر می‌کنید در کار شما الهام‌بخش هستند را در این ابزار جستجو کنید و با کمک آن بفهمید که آیا مخاطبان هم آن‌ها را جستجو می‌کنند یا خیر.

Keyword planner بخش از داشبورد تبلیغات شماست؛ برای استفاده از آن نیازی به خرید تبلیغات گوگل نیست اما باید یک حساب رایگان راه‌اندازی کنید.

۶. Social Animal

 Social Animal ابزاری بسیار خوب در بازاریابی محتواست که بیش از ۱۵ بازاریاب محتوا در جهان از آن استفاده می‌کنند. برای این‌که مطمئن شوید، می‌توانید در این سایت ثبت نام کرده و خودتان آن را بررسی کنید.

این ابزار به شما کمک می‌کند محتوای خود را به بهترین شکل به‌روزرسانی کنید.

ابزار نوشتن

ابزار نوشتن

ابزار زیر، برای کمک به آن‌که مطمئن شوید متن درست و بی‌نقصی نوشته‌اید، بهترین هستند:

۷. Grammarly

Grammarly ابزاری برای نوشتن است که به‌طور خودکار انواع خطاهای نوشتاری شما را بررسی می‌کند. این ابزار مانند یک افزونه (extension) در مرورگر شما دانلود و نصب می‌شود و همه چیز، از ایمیل تا پست‌های شبکه‌های اجتماعی شما را به‌طور خودکار بررسی می‌کند.

اگر این برنامه را روی کامپیوتر خود نصب کنید می‌توانید برای بررسی نوشتار در دیگر ابزار مانند مایکروسافت آفیس، برنامه‌های ایمیل و… از آن استفاده کنید. در حقیقت می‌توانید این برنامه را در هر مکانی که در آن می‌نویسید، فعال کنید تا مطمئن شوید متن درست و بدون ایرادی نوشته‌اید.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  راهنمای مدیریت کاربران در گوگل انالیتیکس + ویدئو

 افزونه Grammarly در کروم رایگان است و علائم نگارشی را تصحیح می‌کند. اما برای داشتن نسخه پیشرفته‌تر آن که خدمات بیشتری به شما ارائه می‌دهد، باید ماهانه مبلغی پرداخت کنید. خدماتی نظیر توصیه‌هایی در مورد روان بودن متن، خوانایی و انتخاب کلمه، تشخیص سرقت ادبی، سطح رسمی بودن نوشته و به‌کارگیری اصطلاحات پیشرفته.

۸. Google Docs

یکی از ساده‌ترین ابزار مورد استفاده در پروژه‌های نوشتاری Google Docs است. در این ابزار چند نفر به‌طور همزمان می‌توانند به ویرایش یک نوشته همکاری کنند.

استفاده از این ابزار رایگان است اما باید یک حساب جی‌میل داشته باشید. علاوه بر آن برای ذخیره اسناد خود تا ۱۵ گیگابایت می‌توانید از گوگل درایو استفاده کنید اما اگر به بیشتر از این فضا نیاز داشته باشید، پرداخت ماهانه لازم است.

همکاری با اعضای تیم

همکاری با اعضای تیم

به ندرت پیش می‌آید که محتوا، تیم پشتیبان نداشته باشد. حتی اگر یک فعال تنها در بازاریابی محتوا باشید، احتمالا سرمایه‌گذارانی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ایده‌پردازی کنید یا محصول نهایی را قبل از ارسال، به سیستم وارد نمایید. ابزاری وجود دارند که روند این کار را ساده‌تر می‌کنند.

۹. G Suite

این مجموعه ابزار که Google Docs (که در بالا نام برده شد) هم یکی از آن‌هاست، به راحت‌تر شدن کار شما کمک می‌کنند. ابزاری که باعث عملکرد بهتر بازاریابی محتوا می‌شوند:

  • تقویم (Calendar): از این طریق می‌توانید پیگیری کنید چه محتوایی در چه زمانی منتشر می‌شود.
  • درایو (Drive): می‌توانید اسناد متنی، تصاویر، دارایی‌های رسانه‌ای و موارد مشابه را ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید.
  • برگه‌ها (Sheets): در این برگه‌ها آنالیتیکس تلاش‌های خود در زمینه مدیریت پروژه و تجزیه‌وتحلیل‌ها را ردیابی کنید.
  • فرم‌ها (Forms): از مخاطبان خود نظرسنجی کرده و بازخورد آنان را دریافت و بررسی کنید.

۱۰. Monday.com

Monday.com امروزه به عنوان ابزاری مهم در مدیریت پروژه شناخته می‌شود. این ابزار به خاطر تبلیغات سرگرم‌کننده، تنوع در گردش کار و آسان بودن استفاده در کار، شناخته شده و توجه بازاریابان را به خود جلب کرده است.

این ابزار به شما کمک می‌کند تولید محتوای روزمره خود و گام‌های گردش کار را که به افراد مختلف در سازمان سپرده‌اید، برای ایجاد و توزیع یکپارچه از ایده‌پردازی تا پایان کار سازماندهی کنید.

۱۱. Trello

Trello یک ابزار دیگر برای مدیریت پروژه – شبیه به Monday – است که بیش از آن‌که بر افرادی که باید پروژه را تکمیل کنند تمرکز داشته باشد، بر مراحل تکمیل پروژه تمرکز دارد. این‌که کدام ابزار برای شما مناسب‌تر است به ساختار سازمان شما بستگی دارد.

فرآیند کار ترلو به این صورت است که پروژه را به مراحل مختلف به شکل کارت، تقسیم می‌کند و از ایده‌پردازی تا انتها با انتقال این کارت‌ها پروژه را مدیریت می‌نماید. قابلیت کشیدن و رها کردن (drag & drop) کارت‌ها در بین ستون‌ها، استفاده از این برنامه را آسان و مورد پسند بازاریابان کرده است.

ابزار پیگیری کلیدواژه‌های بازاریابی محتوایی

ابزار پیگیری کلیدواژه‌های بازاریابی محتوایی

احتمالا شما محتوا تولید می‌کنید تا در رتبه‌بندی جستجوی برخی عبارات خاص به‌صورت ارگانیک عملکرد خوبی داشته باشید و با این کار با گذر زمان، ترافیک سایت خود را افزایش دهید. ابزاری وجود دارند که به شما می‌گویند کدام‌یک از محتوا در این زمینه خوب نتیجه می‌دهند و کدام‌یک مناسب نیستند و از این راه می‌توانید بهینه‌سازی محتوا را به‌طور موثر انجام دهید.

۱۲. SEMRush

SEMRush یکی از ابزار پیشرو در بازاریابی موتور جستجو (SEM) است و مجموعه‌ای از امکانات را برای بازاریاب‌های محتوا فراهم می‌کند تا بتوانند عملکرد مقالات و صفحات فرود (لندینگ پیج) را برای رتبه‌بندی برخی عبارات مورد جستجو ردیابی کنند.

این ابزار به شما امکان می‌دهد بهینه‌سازی موتور جستجو، کمپین‌های تبلیغاتی جستجو، محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت یک‌جا مدیریت کنید. اما تخصصی‌ترین بخش این ابزار بخش مربوط به «جستجو» است.

۱۳. Mozbar

Mozbar یک نوار ابزار رایگان سئو در وب است. این ابزار در صفحات نتایج موتور جستجو یا SERP، عناصر پیوند میان صفحات را به شما ارائه می‌دهد و به بهبود سئوی سایت شما کمک می‌کند.

۱۴. Ahrefs

Ahrefs نیز مثل دو گزینه قبلی یکی دیگر از رقبای قدرتمند در فضای جستجوی کلمات کلیدی در وب است. آن‌ها مجموعه‌ای از ابزار سئو به شما ارائه می‌دهند تا با کمک آن وب‌سایت خود را بهینه کنید، رقبا را تحلیل کنید، درباره آنچه مشتریان شما جستجو می‌کنند آگاه‌تر شوید و از بهترین محتواهایی که در زمینه کسب‌وکار شما وجود دارد بیاموزید. در نهایت هم می‌توانید با کمک این ابزار، پیشرفت سایت خود را در رتبه‌بندی وب پیگیری کنید.

ابزار بازاریابی ایمیلی

ابزار بازاریابی ایمیلی

۱۵. MailChimp

MailChimp ابزاری برای بازاریابی ایمیلی است که امروزه به عنوان ابزار مهم اتوماسیون بازاریابی بسیار شناخته شده است و برای کسانی که می‌خواهند فقط با ایمیل مارکتینگ کار خود را شروع کنند، گزینه بسیار مناسبی است.

شما می‌توانید به‌طور رایگان از این ابزار استفاده کنید اما اگر ویژگی‌های پیشرفته‌تر آن را بخواهید، یا اگر لیست کانتکت‌هایی که می‌خواهید مدیریت کنید بسیار گسترده است، نیاز است که ماهانه مبلغی را به آن‌ها بپردازید.

۱۶. Constant Contact

Constant Contact از ابزار قدیمی در زمینه بازاریابی ایمیلی است و امروزه به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد کارهایی نظیر میزبانی وب‌سایت‌ها، فروش آنلاین محصولات به‌صورت تجارت الکترونیکی و مدیریت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را با کمک این ابزار انجام دهند.

۱۷. SendinBlue

SendinBlue هم از ابزار مربوط به فروش و بازاریابی است که شامل ایمیل هم می‌شود. فعالیت ‌آن‌ها بر میزان لیست کانتکت‌های شما و ایمیل‌هایی که می‌خواهید ماهانه ارسال کنید متمرکز است.

۱۸. GetResponse

GetResponse ابزاری برای بازاریاب‌هاست که به وسیله آن ایمیل ارسال کنند، صفحات وب ایجاد کرده و بازاریابی را به‌صورت خودکار دربیاروند. آن‌ها همچنین می‌توانند به شما در مدیریت قیف‌های کانورژن (تبدیل) کمک کنند.

این ابزار بازاریابی ایمیلی شامل خدمات ارسال خبرنامه، ارسال پاسخ خودکار، ارسال ایمیل‌های خودکار به مشتریان، بخش‌بندی لیست‌های تماس و خلاصه‌سازی خودکار بلاگ‌هاست.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  8 تعریف بازاریابی و اینفوگرافیک تاریخچه آن

ابزار تجزیه‌وتحلیل بازاریابی محتوایی

ابزار تجزیه‌وتحلیل بازاریابی محتوایی

بسیاری از ابزاری که تا این بخش از مطلب از آن‌ها نام برده شد دارای قسمت آنالیز و تجزیه‌وتحلیل هستند اما تلاش برای مقایسه بین پلتفرم‌های مختلف ممکن است دقیق نباشد. بنابراین در ادامه بهترین ابزار برای کمک به شما در پیگیری تلاش‌هایتان معرفی خواهند شد.

۱۹. Google Analytics

گوگل آنالیتیکس مهم‌ترین ابزار ردیابی عملکرد وب‌سایت‌هاست. چه در مورد وب‌سایت ثابت، صفحات فرود، یک بلاگ و یا سایت تجارت الکترونیکی… در همه این موارد گوگل آنالیتیکس می‌تواند مقادیر مرتبط با وب‌سایت نظیر تعداد بازدیدکنندگان، کانورژن، منابع ترافیک سایت، هزینه به‌دست آوردن مشتری‌های جدید و بسیاری موارد دیگر را برای شما مشخص کند.

۲۰. Google Search Console

این ابزار درباره این‌که عملکرد محتوایتان چگونه بوده است به شما اطلاعات می‌دهد. به کمک سرچ کنسول می‌توانید بفهمید چه تعدادی از افراد مقاله شما را دیده و روی لینک کلیک کرده‌اند.

Google Search Console ابزاری رایگان است و به شما کمک می‌کند بر حضور سایت خود در نتایج جستجوی گوگل نظارت کنید و عیب‌های آن را برطرف نمایید. برای بودن در نتایج جستجوی گوگل نیازی به ثبت نام نیست. کنسول به شما کمک می‌کند درک کنید از دید گوگل چگونه هستید و بتوانید آن را بهبود ببخشید.

۲۱. Hootsuite

 Hootsuite یکی از ابزار پیشرو در مدیریت رسانه‌های اجتماعی است که می‌تواند در انتشار، نظارت و ردیابی تلاش‌های شما در شبکه‌های اجتماعی همیار شما باشد. شما می‌توانید از کمپین‌ آن‌ها برای اندازه‌گیری عملکرد محتوای شبکه‌های اجتماعیتان استفاده کنید. همچنین این ابزار به شما می‌گوید کدام محتوا بیشترین ترافیک را به سایت شما آورده و باعث ایجاد بحث و تبادل نظر در کانال‌های رسانه اجتماعی شما شده است.

۲۲. Mention

اگر می‌خواهید بر نظر مخاطبان در مورد برند خود نظارت و بررسی انجام دهید و ببینید افراد در فضای آنلاین چگونه درباره برند شما صحبت می‌کنند، Mention بهترین ابزار در بازار است. آن‌ها وب‌سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی را با هدف دیدن جدیدترین اخبار بررسی می‌کنند. همچنین انجمن‌ها را نظارت می‌کنند تا هرجا نامی از برند شما برده شده را پیدا کرده و نظرات را تجزیه‌وتحلیل کنند.

از این ابزار می‌توانید برای تهیه و برنامه‌ریزی برای انتشار پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنید.

ابزار بهینه‌سازی محتوا

ابزار بهینه‌سازی محتوا

بهینه‌سازی محتوا اغلب برای این دو مورد انجام می‌شود؛ میزان جستجو، و نرخ کانورژن (تبدیل) در قیف بازاریابی محتوا. البته شما می‌توانید با هدف دستیابی به موارد دیگری مثل تعامل با لایک، اشتراک‌گذاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی و… هم محتوا را بهینه‌سازی کنید. حال با ابزار مناسب این کار آشنا شوید:

۲۳. ClickFunnels

ClickFunnels ابزاری برای بازاریاب‌هاست که به وسیله آن می‌توانند صفحات خرود را طوری بسازند که مشتری‌ها موثرتر و آسان‌تر در قیف پیش بروند. شما می‌توانید با کمک این ابزار کاربران را مرحله به مرحله در فرآیند فروش راهنمایی کنید و افرادی که در نهایت خریدی انجام نداده‌اند را ردیابی کنید تا بتوانید موانع را بهتر برطرف کنید. این تلاش‌ها در تمام طول قیف انجام می‌شود و اگر هدف شما کانورژن (تبدیل) باشد، این ابزار در بهینه‌سازی محتوا مطابق با هدفتان به شما کمک می‌کند.

این سرویس رایگان نیست.

۲۴. Yoast

در زمینه بهینه‌سازی موتور جستجو، ابزاری بهتر از Yoast پیدا نمی‌کنید. این یک افزونه معروف در ووردپرس است که به شما امکان می‌دهد مواردی نظیر داده‌های متای صفحه وب و قسمت‌های قابل اشتراک در مطالب رسانه‌های اجتماعی خود را مشخص کنید.

۲۵. Trendemon

Trendemon ابزاری است که تاثیر بازاریابی محتوا را بر میزان فروش اندازه‌گیری می‌کند و به‌طور خودکار موثرترین محتوا را در اختیار کاربران سایت شما قرار می‌دهد. این برنامه با اتوماسیون بازاریابی و CRM شما یکپارچه می‌شود تا سفر مشتری را از سایت شما به اهداف عمیق تجاری مانند فرصت‌های فروش و درآمد هدایت کند.

ابزار تبلیغات آنلاین

ابزار تبلیغات آنلاین

ابزاری که از آن‌ها نام برده شد برای توزیع محتوای تبلیغاتی پرداختی بهترین هستند. ابزاری که باید برای آن‌ها هزینه کنید تا در راه دستیابی به مشتریان بیشترین به شما کمک کنند. هزینه این ابزار برابر نیست، باید مطابق با نیاز و بودجه‌ای که می‌خواهید برای تبلیغات هزینه کنید، از بین آن‌ها انتخاب کنید تا به‌صورت بهینه، بیشترین تعداد مصرف‌کننده را با کمترین هزینه جذب نمایید.

۲۶. Taboola

Taboola ابزار مهمی است که شرکت‌ها برای دسترسی به مشتریان خود از طریق سایت‌های برتر جهان از آن استفاده می‌کنند. تبلیغ‌کنندگان با کمک Taboola کمپین‌هایی ایجاد می‌کنند که در صفحات مقالات سایت‌های ناشر قرار می‌گیرند.

داشبورد تبلیغاتی این سایت این امکان را برای تبلیغ‌کنندگان فراهم می‌کند تا جزییات مربوط به مخاطبان، سایت، کمپین، پلتفرم و غیره را مشاهده کنند.

۲۷. Facebook for Business

با استفاده از پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک و نمایش پست‌ها در فیدهای رسانه‌های اجتماعی مخاطبان، یعنی فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، می‌توانید به مصرف‌کنندگان و مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

۲۸. Google Ads

پیش از این در مورد سئو صحبت شد اما شما می‌توانید در سایت‌های جستجو تبلیغات خود را به نمایش بگذارید تا به مشتریان خود دست پیدا کنید. گوگل در این بازار، بزرگترین ابزار است و تبلیغات نمایش را در سراسر وب ارائه می‌دهد.

می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را در داشبوردتان مدیریت کنید. همان جایی که می‌توانید در آن به Keyword Planner (که در بالا به آن اشاره شد) هم دسترسی داشته باشید.

سخن نهایی

این ۲۸ ابزار برای شروع بازاریابی محتوا مناسب هستند. با استفاده از این ابزار و تنظیم و پیگیری اهدافتان، خود را برای موفقیت آماده کنید.

آیا تجربه استفاده از این ابزار را داشته‌اید؟ از کدام‌یک از آن‌ها استفاده کرده و چه نتایجی به‌دست آورده‌اید؟ اگر بخواهید برای کسی که به تازگی کمپین بازاریابی محتوایی خود را شروع کرده، توصیه‌ای داشته باشید کدام یک از این ابزار را پیشنهاد می‌دهید؟

نظر دهید.

منبع: وبسایت Taboola

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید