۵ استراتژی بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی که اثربخشی تبلیغات شما را افزایش می‌دهد

مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ

بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی یا ppc optimization به چه معنا است؟ چطوری می‌توانیم از تبلیغات کلیکی خود حداکثر سود را ببریم؟ تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) می‌تواند به شما کمک کند در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی که بیشترین اهمیت را برای کسب‌وکار شما دارند در رتبه‌های برتر ظاهر شود.

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد این استراتژی وجود دارد این است که دیدن اثرات کمپین شما به‌هیچ‌وجه زمان‌بر نیست و به‌محض اینکه تبلیغی را برای یک کلمه کلیدی اجرا کنید شاهد افزایش ترافیک سایت خود خواهید بود. بااین‌حال بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی به شما کمک می‌کند بیشترین بهره‌وری را از این کمپین داشته باشید.

در این مقاله، در مورد بهینه‌سازی PPC و پنج استراتژی که می‌توانید برای افزایش تبدیل برای باارزش‌ترین تبلیغات خود استفاده کنید، صحبت خواهیم کرد. پس تا آخر این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی

بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی به چه معناست؟

بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی یا بهینه‌سازی PPC، عملی برای تجزیه‌وتحلیل و بهبود کمپین‌های PPC در سطح کمپین و گروه تبلیغاتی است، مانند به‌روزرسانی صفحات فرود (لندینگ پیج) یا اصلاح پیشنهادات کلمه کلیدی و… . اعمال بهینه‌سازی روی کمپین‌های تبلیغات کلیکی به کسب‌وکار کمک خواهد کرد سرمایه‌های خود را به‌درستی و با بیشینه بهره‌وری خرج کند.

بهینه‌سازی PPC شامل چه چیزی است؟

بهینه‌سازی تبلیغات PPC آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد مبهم و سخت نیست. بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی صرفا تمرین بهبود عناصر مختلف تبلیغات شما است تا آن‌ها به بهترین شکل در نتایج جستجو ظاهر شوند و کلیک‌های بیشتری کسب کنند. چیزهای زیادی در کمپین تبلیغاتی وجود دارد، بنابراین عناصر زیادی نیز برای بهینه‌سازی وجود دارد.

اگر تبلیغ شما بهینه نشده باشد اساسا کار کمپین شما بیهوده خواهد بود. به همین دلیل است که بهینه‌سازی برای هر استراتژی کمپین PPC بسیار مهم است. هنگامی‌که می‌خواهید تبلیغات PPC خود را بهینه کنید، فاکتورهای زیر را حتما در نظر بگیرید:

  • خود تبلیغات – متن، عکس، طرح، رنگ و غیره.
  • صفحات فرود آگهی
  • هدف‌گذاری کلمات کلیدی

این سه فاکتور برای بهینه‌سازی PPC مهم‌ترین عوامل هستند. برای موفقیت بیشتر در کمپین‌های تبلیغات کلیکی باید جداگانه به صورت تخصصی روی هر سه موردی که ذکر شد، کار شود.

چک‌لیست ۵ مرحله‌ای بهینه‌سازی تبلیغات PPC برای تبلیغات موفق

بهینه‌سازی تبلیغات PPC

پنج اقدام زیر مهم‌ترین کارهایی است که در بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی خود باید انجام دهید. این کارها عبارت‌اند از:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی منفی
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • آزمایش کردن کمپین
  • ایجاد صفحات فرود ارزشمند

۱. تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

قبل از راه‌اندازی یک کمپین PPC، باید در مورد مفیدترین کلمات کلیدی برای تجارت خود تحقیق کنید. وقتی می‌گوییم «مفیدترین»، به کلمات کلیدی اشاره می‌کنیم که بیشترین کلیک را برای تبلیغات شما به ارمغان می‌آورند.

ابتدا کلمات کلیدی عمومی و کلی مرتبط با محصولات و خدمات اصلی خود را انتخاب کنید. این کلمات کلیدی به‌خودی‌خود بهترین گزینه برای هدف نخواهند بود زیرا رقابت آن‌ها بسیار بالا است.

برای مثال، «کفش مردانه»، (یک اصطلاح عمومی) حجم جستجوی بسیار بیشتری نسبت به «کفش اسپورت مردانه آدیداس»، (یک عبارت جستجوی بسیار خاص) دارد.

این مثال تا حدی نشان می‌دهد که چرا تحقیق کلمات کلیدی بسیار ضروری است. شناسایی کلمات کلیدی عمومی مهم است، اما یافتن کلمات کلیدی طولانی یا دم‌دراز (Long-tail) نیز بسیار مهم است.

ابزارها و روش‌های متفاوتی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد. شما باید آگاهانه و با استفاده از ابزارهای مختلف تحقیق کلمات کلیدی را برای بهینه سازی تبلیغات کلیکی خود انجام دهید. این کار به‌شدت شما را به مخاطبین هدف نزدیک می‌کند و احتمال کلیک کاربر را بالا می‌برد.

بهترین کلمات کلیدی دارای حجم جستجوی بالا و رقابت کم خواهند بود. تحقیق درست کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی را انتخاب کنید که برای کمپین شما ارزشمندترین هستند.

۲. فهرستی از کلمات کلیدی منفی ایجاد کنید

درست همان‌طور که هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب ضروری است، ایجاد فهرست کلمات کلیدی غیر ضروری نیز بخش مهمی از بهینه‌سازی PPC است که شما تصمیم بگیرید چه چیزی را هدف قرار ندهید. این کار اساسا برای این مفید است که شما بیهوده‌کاری نخواهید کرد و سرمایه خود را بیهوده خرج نمی‌کنید.

وقتی از کلمات کلیدی منفی استفاده می‌کنید، اساسا کلمات کلیدی خاصی را از کمپین خود حذف می‌کنید که ممکن است به نظر برسند با پیشنهادات محصول شما مطابقت دارند، اما این‌طور نیست.

۳. شناسایی مخاطبین هدف

یکی از چیزهایی که PPC را بسیار موفق می‌کند این واقعیت است که شما می‌توانید بر اساس آمار جمعیتی دقیقا تصمیم بگیرید که تبلیغاتتان به چه کسی ارائه شود. درواقع شناسایی مخاطبان گام بسیار مهمی در بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی است.

در چند سال گذشته، Google Ads گزینه‌های هدف خود را حتی دقیق‌تر کرده است و اکنون گزینه‌های هدف‌گیری بیشتری از همیشه ارائه می‌دهد.

روش‌های زیر برای شناسایی مخاطبین هدف شما می‌تواند مفید باشد و به بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی شما کمک کند.

  • سن: اگر محصولاتی را بفروشید که برای گروه سنی خاصی هستند در نظر گرفتن سن آن‌ها بسیار مفید خواهد بود.
  • جنسیت: این گزینه هدف‌گذاری برای شرکت‌هایی کار می‌کند که محصولی را می‌فروشند که برای خانم‌ها و یا آقایان ساخته‌شده است.
  • سطح درآمد: اگر شرکت شما محصولات یا خدمات را با قیمت کم عرضه می‌کند می‌توانید از میان مخاطبان آن‌هایی را که سطح درآمد پایین‌تری دارند، هدف قرار دهید. از سوی دیگر، اگر محصولاتی گران‌قیمت ارائه می‌کنید، این گزینه را دارید که سطح درآمد بالاتری را هدف قرار دهید.
  • موقعیت جغرافیایی: یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای هدف قرار دادن مخاطبان، موقعیت جغرافیایی است. می‌توانید بر اساس کشور، شهر، استان یا مرزهای خاصی که ایجاد می‌کنید، به آن‌ها تبلیغات ارائه دهید.
  • وضعیت رابطه: Google به شما این امکان را می‌دهد که مجردها، زوج‌های متأهل یا افراد خاصی را هدف قرار دهید.
  • سطح تحصیلات: یکی دیگر از راه‌های شناسایی مخاطبین هدف متناسب با خدمات و محصولات، شناسایی آن‌ها و ایجاد کمپین تبلیغات کلیکی بر اساس میزان سواد آن‌ها است.

انتخاب افرادی که می‌خواهید با کلمات کلیدی خود هدف قرار دهید یک تصمیم حیاتی در بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی است و می‌تواند سطح موفقیت کمپین را تعیین کند، بنابراین هدف‌گذاری را به‌عنوان بخشی از بهینه‌سازی کمپین PPC خود مورد مطالعه و بررسی قرار دهید.

۴. آزمایش کردن نسخه تبلیغاتی

برای فرآیند بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی شما ضروری است که نسخه خود را آزمایش و تجزیه‌وتحلیل کنید. برای آزمایش نسخه تبلیغاتی خود، باید یک تست A/B راه‌اندازی کنید. این نوع تست به شما امکان می‌دهد دو تبلیغ را با متن‌های مختلف ارزیابی کنید تا مشخص کنید کدام‌یک بیشترین کلیک را دریافت می‌کند. به خاطر داشته باشید که کپی تبلیغات تنها چیزی نیست که می‌توانید با تبلیغات A/B آن را آزمایش کنید – همچنین می‌توانید رنگ‌ها، صفحات فرود و فراخوان‌ها (کال تو اکشن) را آزمایش کنید.

وقتی یک تست A/B برای تبلیغات PPC خود راه‌اندازی می‌کنید، گوگل دو آگهی شما را به‌صورت تصادفی در اختیار کاربران مختلف قرار می‌دهد. در پایان دوره آزمایشی، ایده خوبی خواهید داشت که چه تبلیغی کلیک بیشتری داشته است و بنابراین این تصمیم برای شما آسان‌تر است که از کدام تبلیغ برای حرکت روبه‌جلو استفاده کنید.

۵. ساخت صفحه فرود باارزش تبدیل در بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی

صفحه فرود جایی است که کاربران با کلیک بر روی تبلیغ شما به نتیجه می‌رسند و اساسا عامل تعیین‌کننده در خرید یا عدم خرید کاربر است.

به همین دلیل است که توجه به طراحی این صفحات یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بهینه‌سازی PPC است. طراحی صفحه فرود در بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی باید به‌صورت کاملا کارشناسانه انجام‌شده باشد. صفحه فرود شما به‌طور کلی باید آن‌ها را متقاعد کند که می‌خواهند محصول شما را بخرند.

چک‌لیست زیر به شما کمک می‌کند تا بهترین صفحات فرود یا لندینگ پیج را برای کمپین‌های تبلیغاتی خود بسازید.

تبلیغات کلیکی

تصویری از محصول در آگهی شما

هیچ‌چیز به‌اندازه یک صفحه فرود به تبلیغی که کاربر روی آن کلیک کرده مربوط نمی‌شود. وقتی کاربر روی یک تبلیغ کلیک می‌کند، به آن محصول علاقه‌مند ‌می‌شود، به این معنی که صفحه فرود شما باید در مورد آن محصول باشد. پس صفحه فرود شما باید حتما حاوی تصاویر مرتبط با محصول و خدمات شما باشد.

قیمت محصول

ارتباط هزینه با یک محصول یک عامل تعیین‌کننده بزرگ در خرید یا عدم خرید است. باید مطمئن باشید که قیمت محصول در صفحات شما به‌صورت برجسته نشان داده شده است.

اطلاعات در مورد محصول

باید به صفحه فرود خود به‌عنوان آخرین گام در بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی خود فکر کنید. این صفحات آخرین فرصت در کمپین‌های تبلیغاتی هستند که می‌توانند برای شما خرید به ارمغان بیاورند.

برای انجام این کار، باید توضیحات مفصلی که ابعاد محصول، مواد مورد استفاده، دستورالعمل‌های استفاده، رنگ‌های موجود و اندازه‌های موجود را مشخص می‌کند، ارائه دهید.

ارائه این اطلاعات به کاربران همه اطلاعات مورد نیاز را برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اینکه آیا می‌خواهند خرید را انجام دهند یا نه به آنان می‌دهد. کمی و کاستی این اطلاعات در رابطه با محصول یا خدمات ممکن است مشتریان یا کاربران را از خرید منصرف کند. به همین دلیل توضیحات کافی در صفحات فرود یکی از نکات مهم بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی است.

دعوت به اقدام در بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی

شاید مهم‌ترین بخش یک صفحه فرود دعوت به اقدام یا call to action (CTA) باشد. این دعوت به اقدام می‌تواند دکمه‌ای حاوی یکی از عبارات «افزودن به سبد خرید»، «اکنون بخر»، «بیشتر بدانید»، «اکنون تماس بگیرید» و… باشد که کاربر را به اقدام دعوت می‌کند. نوع دعوت به اقدام شما بسته به محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید متفاوت خواهد بود و وجود آن برای بهینه‌سازی تبلیغات ضروری است.

نتیجه‌گیری

کمپین تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یکی از مؤثرترین تبلیغات در دنیای بازاریابی دیجیتال هستند که برای اهداف مختلفی از جمله افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و… طراحی می‌شوند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با تبلیغات ppc وجود دارد بهینه‌سازی آن است. بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی به ما کمک می‌کند که بیشترین بهره‌وری را از کمپین تبلیغاتی خود داشته باشیم. مهم‌ترین اقدامات برای بهینه‌سازی تبلیغات ppc مرتبط با تحقیق و استفاده از کلمات کلیدی است. همچنین شناسایی مخاطبین هدف، تست و اجرای نسخه آزمایشی کمپین و ایجاد صفحات فرود ایده‌آل اقدامات دیگری هستند که در طراحی و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی باید به آن‌ها توجه کنیم.

سوالات مرتبط:

منظور از بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی چیست؟

منظور از بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی سامان‌دهی، مدیریت و طراحی درست یک کمپین است که برای سازمان حداکثر بهره‌وری را به همراه داشته باشد.

مهم‌ترین فاکتورهای بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی کدام‌ها هستند؟

فاکتورهای زیادی برای بهینه کردن تبلیغات کلیکی باید لحاظ شود اما مهم‌ترین آن‌ها تحقیق و استفاده درست از کلمات کلیدی است. همچنین طراحی لندینگ‌پیج‌های مناسب و شناسایی مخاطبین هدف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

چگونه PPC به صنعت کمک می کند تا عملکرد خود را افزایش دهد؟

امروزه، کسب‌وکارها برای ایجاد یک خط مستقیم برای مخاطبان هدف خود به‌صورت آنلاین تبلیغات ایجاد می‌کنند. کمپین‌های تبلیغاتی PPC، زمانی که بهینه‌شده و با یک هدف مشخص طراحی شوند، می‌توانند آگاهی از برند را بهبود بخشند، سرنخ ایجاد کنند و فروش را افزایش دهند.

 

منبع: webfx.com/blog

 

 

برچسب ها

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید