مایکروسافت Clarity؛ یک ابزار رایگان برای آنالیز وبسایت

مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ

مایکروسافت دارای یک ابزار رایگان است که با حفظ حریم خصوصی کاربران، به شما می‌گوید که آن‌ها دقیقا در سایت شما چه می‌کنند. این ابزار رایگان تجزیه و تحلیل رفتار کاربر، با GDPR سازگار است. ابزارهای تجزیه‌وتحلیل به ناشران کمک می‌کنند تا نحوه استفاده کاربران از سایت را بفهمند و زمینه‌های بهبود سایت را شناسایی کنند. یکی از این موارد، به‌دست آوردن اطلاعات درباره معیار rage click در سایت است.

آنالیزی که سرعت سایت را کاهش نمی‌دهد

مایکروسافت Clarity ابزاری رایگان برای تجزیه‌وتحلیل است که درباره نحوه ارتباط کاربران با سایت، بینشی به صاحب سایت ارائه می‌دهد. کسب اطلاعات درباره معیارهای تعامل، داده‌های عملکرد وب‌سایت و اطلاعات اشکال‌زدایی در راه بهبود صفحات وب‌سایت به صاحب آن کمک می‌کند. این ابزار هیچ خللی در ترافیک سایت ایجاد نمی‌کند. مضاف بر آن این ابزار طوری بهینه‌سازی شده که سرعت سایت را کاهش ندهد.

مایکروسافت:

«طراحی Clarity به‌گونه‌ای است که اثر زیادی بر روی زمان بارگذاری سایت ندارد، بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید کاربرانی که از سایت شما بازدید می‌کنند منتظر بارگذاری صفحه نخواهند ماند. علاوه بر این این ابزار محدودیتی بر ترافیک سایت اعمال نمی‌کند. چه ۱۰ نفر بازدیدکننده در روز داشته باشید و چه ۱ میلیون نفر از سایتتان بازدید کنند، clarity قادر خواهد بود بدون هزینه اضافی، وضعیت ترافیک را برای شما کنترل کند.»

تجزیه‌وتحلیل با حفظ حریم خصوصی

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، Clarity بر حفظ حریم خصوصی تاکید دارد و با این ویژگی به ناشران کمک می‌کند بدون نقض حریم خصوصی بازدیدکنندگان خود، داده‌هایی کاربردی به‌دست بیاورند.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  مدل RFM در تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان

طبق گفته مایکروسافت:

«ما با GDPR به عنوان کنترل‌کننده داده برای بازدیدکنندگان سایت و پردازنده داده‌های جمع‌آوری شده با اسکریپت clarity در سایت شما سازگار هستیم.»

ویژگی‌های اصلی مایکروسافت clarity 

مایکروسافت Clarity

ابزار تجزیه‌وتحلیل clarity در سه ویژگی سطح بالا دسته‌بندی می‌شود:

  • امکان بازپخش مراحل بازدید از سایت
  • نقشه کلیک در سایت (heatmaps)
  • داشبورد داده‌های سایت (Insights)

امکان بازپخش مراحل بازدید از سایت

امکان بازپخش مراحل بازدید از سایت به ناشران کمک می‌کند بتوانند دوباره مشاهده کنند که بازدیدکنندگان در سایت چه کرده‌اند، مکان‌نمای آنان کجا کلیک کرده، از کدام بخش‌ها بازدید کرده و کجا مکث کرده‌اند و همچنین کلیک‌های بعدی در صفحات دیگر را نشان می‌دهد.

بخش میانی این پنل جایی است که جدول زمان‌بندی مراحل وجود دارد و فیلم عملکرد بازدیدکنندگان از صفحات و عناصری که با آن تعامل داشته‌اند نمایش داده می‌شود. این پنل امکان فیلتر کردن داد‌ه‌ها را نیز برای ناشر فراهم می‌کند تا بتواند در میان طیف گسترده‌ای از داده‌ها، انواع آن‌ها را از یکدیگر جدا کند.

نقشه کلیک در سایت (heatmap)

heatmap یک ویژگی در تجزیه‌وتحلیل است که نشان می‌دهد بازدیدکننده سایت کجا کلیک کرده است. این ویژگی از آن جهت مفید و کمک‌کننده است که نشان می‌دهد روی کدام عناصر سایت کلیک می‌شود. این موضوع می‌تواند بیانگر این نکته باشد که بیشتر کاربرها در چه صفحه‌ای قرار دارند و دلیل آن چیست.

به‌عنوان مثال اگر عمده کلیک‌ها در بالای صفحه رخ داده باشد نشان می‌دهد که افراد زودتر صفحه را ترک کرده‌اند و اگر کلیک‌ها نزدیک به انتهای مقاله باشد به این معناست که خواننده با مطلب تعامل خوبی برقرار کرده است.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  ۱۰ سرویس کاربردی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی در سال نو

داشبورد داده‌های سایت (Insights)

این ویژگی نمایی کلی از عملکرد و معیارهای رفتاری کاربران در سایت را ارائه می‌دهد.

توصیف مایکروسافت درباره این ویژگی:

«ما داشبوردی از مجموع معیارهایی فراهم کردیم که در زمینه به‌دست آوردن درک کلی از ترافیک وب‌سایتتان به شما کمک می‌کند. در این قسمت با یک نگاه خواهید دید که چه تعداد کاربر بر روی لینک‌های ناموجود کلیک می‌کنند و یا چند نفر صفحه را در جستجوی چیزی که به راحتی در دسترس نیست، بالا و پایین می‌کنند.

در این داشبورد همچنین می‌توانید به مواردی مانند این‌که هنگام استفاده مشتری‌ها از سایت چند خطای همزمان جاوااسکریپت اتفاق می‌افتد یا مدت‌زمانی که کاربر در سایت شما صرف می‌کند چقدر است، دست پیدا کنید.»

به منظور تمرکز و بررسی برخی داده‌های ویژه، امکان فیلتر کردن در این داشبورد تعبیه شده است.

تجزیه‌وتحلیل با clarity مایکروسافت

Clarity مایکروسافت همچنان به ارتقای ابزار کاربردی خود برای ناشرین و فعالین حیطه سئو، ادامه می‌دهد. این ابزار طوری طراحی شده که در حین قدرتمند بودن، به آسانی بتوان از آن استفاده کرد.

اگر تاکنون با این ابزار آشنا نبوده‌اید، توصیه می‌شود که استفاده از آن را شروع کنید و به آسانی به داده‌های مورد نیاز برای بهبود سایت خود دست یابید. اگر هم در زمینه استفاده از آن تجربه دارید، در بخش کامنت‌ها آن را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

نظر دهید.

برچسب ها

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید