۲۹ راهکار برای افزایش بازدید وب سایت

مطالب آموزشی و اخبار مرتبط با ناشران (صاحبان وبسایت)

در این پست از بلاگ مدیااد به ۳۰ راهکار برای افزایش بازدید و ترافیک سایت اشاره میکنم.نکاتی که در این مطالب اشاره شده را تک تک به صورت تجربی استفاده و نتایج خوبی را مشاهده کردم.این نکات به افزایش بازدید وبسایت و بهبود رتبه الکسای وبسایت شما کمک کرده و در نهایت منجر به افزایش فروش و ایجاد آگاهی از برند می‌شود.اگر در هر موضوع ابهامی دارید حتما در بخش دیدگاه با من درمیان بگذارید.

معرفی ۲۹ راهکار برای افزایش بازدید وب سایتتان

۱- مطالب قدیمی سایت تان را زنده کنید!

آپدیت مطالب سایت

خیلی از مواقع اتفاق میفتد که ما بعد از تولید محتوا در صفحات مختلف سایت، نتیجه خوبی از بازدید آن صفحه نمی‌گیریم و بعد به سراغ تولید محتوای جدید می‌رویم.این نکته مهم را در نظر داشته باشید که گوگل به آپدیت بودن مطالب شما توجه دارد. قطعا مطالب بسیاری در سایت شما هستند که می‌توانند از نظر کیفیت محتوا بهبود پیدا کنند.

به مطالب قدیمی برگردید، پاراگراف های جدیدی در همان موضوع به مطلب اضافه کنید، اگر مطالب قدیمی شما تصاویر خوبی ندارند یا تصاویر کمی دارند، تصاویر جدید اضافه کرده و مطلب خود را به طور اساسی آپدیت کنید. پس قبل از نوشتن محتوای جدید به مطالب قدیمی سایت‌تان برسید و آن‌ها را بهبود دهید.

 

۲-با تبدیل محتوا پست جدیدی داشته باشید (یکی یا چند پست را به یک ایبوک تبدیل کنید)

ایبوک

یکی از بهترین راه هایی که برای جذب لید(سرنخ) از کاربران و افزایش بازدید سایت می‌شود تبدیل چند محتوای مفید و مرتبط به یک ایبوک خواهد بود.احتمالا مطالب مفید و مرتبط زیادی در بلاگ شما وجود داشته باشد که بازدیدکنندگان سایت شما تمامی مطالب را نخوانده اند! چندین مطلب را به یک ایبوک جامع تبدیل کنید و برای دریافت آن از بازدیدکنندگان سایت ایمیل دریافت کنید (یک سرنخ خیلی خوب از مخاطبان برای ایمیل مارکتینگ) تولید ایبوک به افزایش بازدید وبسایت کمک میکند. میتوانید در میان مطالبی که در ایبوک قرارداده اید به صورت خلاصه محصول یا خدمت تان را معرفی کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که قرار نیست یک ایبوک تبلیغاتی تولید کنید!

۳-با پادکست محتوای سایت تان را تکمیل کنید

پادکست

یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید سایت استفاده از پادکست می باشد.امروزه استفاده از فایل صوتی و پادکست در تلگرام و سایت های اشتراک گذاری فایل صوتی بسیار افزایش پیدا کرده و همچنان روند رو به رشدی را دارد.پیشنهاد و تجربه شخصی من این است که مطالبی که در بلاگ تان منتشر میکنید را به پادکست تبدیل کنید و علاوه بر سایت تان در کانال تلگرام و سایت های اشتراک گذاری فایل صوتی مثل شنوتو قرار دهید. میتوانید در بین مطالب از پادکست همان مطلب استفاده کنید تا بازدیدکنندگانی که فرصت مطالعه مطلب ندارند آن را گوش دهند. با این روش میتوانید از تلگرام و سایت های اشتراک گذاری ترافیک قابل توجهی به سایت خود داشته باشید.

۴-آسمان خراش (skyscraper) بسازید

آسمان خراش

سعی کنید درمورد یک موضوع که چند کلیدواژه مهم را به همراه دارد کامل تر از مطالب سایت های رقیب بنویسید طوری که اگر کاربر به سایت شما سر میزند و مطلب طولانی و کامل شمارا میخواند ا دیگر قصد مطالعه مطلب دیگری به سرش نزند. اصطلاحا به مطالب طولانی مطالب آسمان خراش(sky scraper) گفته می شود که تاثیر خوبی در افزایش بازدید سایت و سئو دارد.

۵-استفاده از دکمه های به اشتراک گذاری مطلب

با این وجود که در ایران کمتر مطالب به اشتراک گذاشته می شود اما استفاده از دکمه های انتشار در شبکه های اجتماعی خالی از لطف نیست سعی کنید حتما در بین دکمه ها از اشتراک گذاری در تلگرام هم استفاده کنید احتمالا در ایران بیشتر از بقیه استفاده می شود.

۶- CTR صفحات را افزایش دهید

افزایش نرخ کلیک

احتمالا مطالب و صفحات بسیاری در سایت شما هستند که ورودی خوبی از گوگل ندارند چون با کلیدواژه های مرتبط در آن مطلب در نتایج گوگل نیستند. یکی از مهم ترین دلایل آن، عدم استفاده از عناوین جذاب و مرتبط در متای عنوان می باشد. قبل از اینکه کاربر با سایت شما آشنا شود کلیدواژه خود را در گوگل جستجو میکند و مهم است که عناوین شما جذاب باشد.

۷-ویدئو مارکتینگ را جدی بگیرید!

ویدئو مارکتینگ

هرساله شاهد روند رو به رشدی در ویدئو مارکتینگ هستیم. در ایران این روند به سرعت در حال رشد است. سعی کنید ویدئوهای باکیفیت آموزشی تولید کنید سعی کنید در ویدئو  اشاره غیر مستقیم به خدمت و محصول یا برند خودتان بکنید. ویدئوهارا در سایت های بزرگ اشتراک گذاری ویدئو در ایران و خارج از ایران (یوتیوب) قراردهید. اگر ویدئو مشابه مطالب تان در سایت است در آن مطلب هم به طور مشخص آن را قرار دهید. ویدئو مارکتینگ نکات ریز و قابل توجهی دارند که باید به آن ها توجه کنید یکی از مهم ترین نکات در ویدئو مارکتینگ استفاده از کال تو اکشن می باشد. سعی کنید آدرس سایت تان را در انتهای ویدئو یا به صورت ثابت در پایین ویدئو قرار دهید.

۸-پست مهمان بنویسید!

پست مهمان

اگر مهارت نوشتن دارید و در بلاگ خود نیز مطلب مینویسید سعی کنید ماهانه مطالبی برای دیگر سایت ها بنویسید که اصطلاحا به آن پست مهمان می‌گویند و در پست مهمان به سایت خود نیز لینک دهید. حتما به این نکته اشاره داشته باشید که در پست مهمان نام و بیوگرافی شما درج شود. پست مهمان علاوه بر افزایش بازدید وبسایت به پرسونال برندینگ نیز کمک میکند.

۹-از shop اینستاگرام استفاده کنید!

اینستاشاپ

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید حتما یک پیج اینستاگرام هم دارید پیشنهاد این است که از قابلیت جدید اینستاگرام یعنی ایجاد shop در پیج اینستاگرام استفاده کنید، محصولات خود را در اینستاگرام قرار دهید و با تگ کردن محصولات و پست کردن آن در اینستاگرام فالوئرهای خود را به سمت فروشگاه خود هدایت کنید.

۱۰-با استوری اینستاگرام کاربران را به سایت خود هدایت کنید!

استوری اینستاگرام

اگر پیج اینستاگرام شما بیش از ۱۰k فالوئر دارد میتوانید در استوری های خود از لینک استفاده کنید و کاربران را به سایت خود برای دیدن محصولات یا خدمات تان دعوت کنید.حتی میتوانید در کمپین های مختلف خود به کمک استوری افزایش بازدید داشته باشید.

۱۱-بانس ریت یا نرخ پرش خود را بهبود دهید!

همانطور که میدانید بانس ریت بالا به سایت و سئو شما ضربه میزند و باید سعی کنید بانس ریت صفحات سایت تان را بهبود دهید. برای بهبود بانس ریت پیشنهاد میکنم مطلبی که آرزو احمدی در بلاگ مدیااد نوشته را بخوانید

در بلاگ مدیااد بخوانید:  مفهوم نرخ خروج و ۶ راهکار کاهش بانس ریت یا نرخ پرش

۱۲-در انجمن ها یا تالار های گفتگوی مرتبط با کسب و کارتان فعال باشید!

یکی از راه های دعوت کاربران به سایت میتواند فعالیت در تالارهای گفتگوی پربازدید در حوزه کاری شما باشد. بهترین تالارهای گفتگو را بیابید به سوال های کاربران در حوزه خودتان صحبت کنید و گاهی اوقات با قرار دادن لینک در انجمن ها به سایت خود اشاره کنید.

۱۳-لینک سازی داخلی خود را تقویت کنید

لینک سازی داخلی

یکی از روش های مهم در سئو ایجاد لینک سازی داخلی در صفحات می باشد اگر صفحات یا مطالب جدیدی دارید که در مطالب و صفحات قدیمی به آن اشاره نکردید به سراغ آن مطالب بروید و به مطالب جدید لینک بدهید این تکنیک باعث میشود که هم مطالب جدید شما اعتبار زیادی کسب کنند و هم اینکه لینک سازی داخلی شما تقویت شود.

۱۴-با outbound marketing ترافیک و رتبه الکسای خود را افزایش دهید.

یکی از تکنیک های افزایش بازدید و ایجاد آگاهی از برند شما شروع کمپین های تبلیغات آنلاین است. با این روش میتوانید محصولات، مطالب و خدمات خود را در بزرگترین سایت های ایرانی باروش های تبلیغات آنلاین معرفی کنید و علاوه بر افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه الکسای خود، افزایش فروش کسب و کارتان را نیز تقویت کنید. در تصویر زیر به یکی از نمونه بنرهای تبلیغات همسان در پلتفرم مدیااد اشاره شده است.

تبلیغات همسان ورزش 3

۱۵-مشاوره آنلاین و رایگان دهید!

اگر در مبحثی تخصص دارید و میتواند به کاربران مشاوره دهید، حتما در سایت تان یک صفحه ایجاد کنید و از کاربران بخواهید تا سوالات شان را در این صفحه به صورت دیدگاه با شما درمیان بگذارند و شما به صورت رایگان به سوال شان پاسخ دهید این کار منجر به تعامل بیشتر کاربر با شما و برندتان میشود و کاربر قطعا برای دریافت پاسخ خود به سایت شما باز میگردد. حتی میتوانید پس از پاسخ به دیدگاه کاربران به کمک ایمیل به آنان خبر دهید که پاسخ را در سایت شما مشاهده کنند.

۱۶-صفحه سوالات متداول برای کاربران ایجاد کنید

باتوجه به نکاتی که در شماره ۱۵ گفته شد احتمالا بعد از مدتی سوالات تکراری و متداول از کاربران دریافت میکنید برای همین بهتر است بعد از مدتی یک صفحه سوالات متداول ایجاد کنید و همیشه آن را بروز نگه دارید مطمئن باشید این صفحه یکی از پربازدیدترین صفحات شما در سایت خواهد شد.

۱۷- با ایمیل مارکتینگ کاربران را به سایت خود بازگردانید

ایمیل مارکتینگ

روش های بسیاری وجود دارد که میتوانید از بازدیدکنندگان سایت تان ایمیل دریافت کنید. برای مثال خبرنامه ایمیلی، دانلود ایبوک، ساخت حساب کاربری و… که بازدیدکننده با رضایت خود ایمیل را وارد کرده و میتواند با توجه به علایق کاربر ایمیل مارکتینگ کنید و مجدد به سایت خود بازگردانید.

۱۸- وبینار برگزار کنید

وبینار

یکی از بهترین روش ها برای جذب کاربر برگزاری وبینار است وبینار یا سمینار آنلاین به کاربران این اجازه را میدهد که بدون نیاز به حضور در یک فضا و کمک خبر در اینترنت به صورت آنلاین مطالبی را در موضوعات مختلف مشاهده کنند برگزاری وبینار یکی از متداول ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است و بزرگترین مزیت آن شرکت در ورکشاپ یا کارگاه به صورت آنلاین از سراسرجهان می باشد با برگزاری وبینار خدمت، محصول و وبسایت خود را معرفی کنید. در وبینار کاربران را به وبسایت تان دعوت کنید اگر محصول یا خدمتی دارید به صورت ویژه برای شرکت کنندگان وبینار کدتخفیف ارائه دهید.

۱۹- اسلاید آموزشی را به کمک slideshare معرفی کنید

یکی از نیازمندی های وبینار داشتن اسلاید است پیشنهادمن این است که بعد از اتمام وبینار اسلاید ها را در وبسایت خوب slideshare به اشتراک بگذارید تا کاربران بسیاری برای همیشه از آن استفاده کنند.

۲۰-اینفوگرافیک ویروسی تولید کنید

اینفوگرافیک یکی از انواع محتوا می‌باشد که امروزه به شدت ترند شده و در شبکه های اجتماعی به خوبی وایرال می شود پیشنهادم این است که حتما ادرس وبسایت تان را در اینفوگرافیک قرار بدید و کمی هم از واترمارک استفاده کنید. اینفوگرافیک در تلگرام خیلی خوب وایرال (ویروسی) می‌شود سعی کنید عناوین اینفوگرافیک را بروزُ جذاب و کاربردی انتخاب کنید.اگر اینفوگرافیک را در سایت منتشر میکنید حتما متن آن را به صورت نوشتاری در انتهای مطلب قرار بدید.

۲۱- از پست گذاشتن در لینکدین کمک بگیرید.

یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای جذب ترافیک لینکدین است شما هم میتوانید در لینکدین برای اشخاصی که درارتباط هستید پست قرار بدید و لینک سایت یا مطلب تان را بگذارید. میتوانید برای تمامی کاربران وب یک article در لینکدین قرار بدید که علاوه بر مخاطبان شما در لینکدین، کاربران وب در گوگل نیز به مطلب شما برسند.

 

۲۲ – سرویس همکاری در فروش ایجاد کنید

اگر یک خدمت یا سرویسی دارید که کاربران میتوانند دوستان و افراد مرتبط به حوزه شما را به سایت دعوت کنند سیستم همکاری در فروش را پیاده سازی کنید که کاربران لینک اختصاصی خود را در شبکه های اجتماعی، وبلاگ، وبسایت و …. به اشتراک بگذارند تا به ازای هر دعوت یک تخفیف یا مبلغی به حساب کاربری شان اضافه شود.

۲۳ – سرویس کامنت گذاری پیشرفته ایجاد کنید

منظورم از سرویس کامنت گذاری پیشرفته این است که کاربران بتوانند به کامنت های دیگران نیز پاسخ دهند و به محض اینکه کامنت شان پاسخ داده شد با ارسال ایمیل  به کاربر اطلاع رسانی شود. ضمن داشتن این ویژگی در انتهای مطالب سایت از کاربران دعوت کنید که نظرشان را راجع به مطلب با شما در میان بگذارند.

۲۴ – سرعت سایت تان را بهبود دهید.

در بسیاری از مواقع در بعضی از بازه های زمانی ترافیک وبسایت شما زیاد میشود و سرور سایت شما پاسخگوی کاربران نیست. برای مثال وقتی بیش از ۲۰ کاربر در لحظه وارد سایت شما میشوند سرعت لود سایت برای کاربر ۲۱ بسیار کند است و کاربر سایت را ترک میکند. درنتیجه با ترویج این اتفاق ترافیک سایت شما با کاهش رو به رو خواهد شد.پیشنهاد میشود برای ارزیابی سرعت سایت از ابزار speed insight گوگل استفاده کنید.

۲۵ -در سایت تان Top List ایجاد کنید.

اگر سایت تازه کاری دارید حتما در موضوعات مختلف top list ایجاد کنید. برای مثال اگر میخواهید چند ابزار در حوزه دیجیتال مارکتینگ معرفی کنید و در پست های مختلف هرکدام را توضیح دهید بهتر است بهترین ابزارها را در یک مطلب توضیح دهید. (این را از من بشنوید که top list را هم گوگل دوست دارد و هم کاربر)

۲۶ -گزارش موثق با دیتای ارزشمند از کسب و کارتان تولید کنید

گزارش سایت

اگر سرویس یا محصولی دارید که داده های آن برای مشتریان شما مهم است حتما یه گزارش فصلی یا سالانه داشته باشید. معمولا دیتای ارزشمندی که فقط از سمت کمپانی‌ها ارائه می‌شود بخوبی وایرال خواهد شد و درنهایت موجب افزایش بازدید شما میشود.

۲۷ – وبسایت خود را برای استفاده با موبایل بهینه کنید.

این آپدیت به این مفهوم است که گوگل اول ورژن موبایل وبسایت شما را می شمارد و حتی گاهی نسخه دسکتاپ وبسایت را در نظر نمی گیرد. بنابراین برای افزایش ترافیک وبسایت از طریق سرچ ارگانیک باید وبسایتتان را برای موبایل هم بهینه کنید.

گوگل ابزار رایگان The Mobile-Friendly Test  را در این زمینه ارائه کرده است.

یوزرفرندلی برای موبایل

این ابزار با دریافت آدرس وبسایت میزان بهینه بودن سایت برای موبایل را به شما اطلاع می دهد و همچنین پیشنهادهایی برای بهتر کردن سایت به شما می دهد.

موبایل فرندلی

۲۸ – به سئو on-page توجه کنید.

مطالب خود را با توجه به ویژگی های مطرح در سئو بهینه کنید. هنوز تکنیک های سئو تاثیر خوبی در دیده شدن توسط موتورهای جست و جو دارند. بنابراین روش های سئو را در تهیه محتوا مدنظر داشته باشید.

سئو داخلی

۲۹ –  با رهبران و افراد تاثیرگذار در حوزه خود مصاحبه کنید و در سایت خود منتشر کنید.

با ارتباط ایمیلی با افرادی که در صنعت شما صاحب نام هستند، از آنها بخواهید تا با شما هم کلام شوند. هیچ کس از مطرح شدن نام خود در رسانه ها بدش نمی آید. مصاحبه را در وبلاگ خود منتشر کنید. این کار برند شما را معتبرتر جلوه می دهد. اعتبار سایت شما را بالا می برد و ترافیک خوبی وارد سایت شما می کند.

بخشی از موارد از کالج تپسل بازنشر شده است.

نکته ۳۰ ام را شما در بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید.

 

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

برچسب ها

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

    ۱۵ نظر نظر دهید

  1. خیلی مطلب خوبی بود مخصوصا بخش ترافیک گرفتن از اینستاگرام
    ممنون میشم بیشتر از افزایش بازدید سایت بوسیله شبکه های اجتماعی صحبت کنید مرسی

    • سلام وقت بخیر
      ممنون از شما لطف دارید
      بله مطلب در حال آپدیت هست و به زودی بخش سوشال بهبود داده می‌شود

    • این قسمت که شما کامنت گذاشتید مربوط به وبلاگ مدیااد می باشد، درخواستتون رو در بخش ناشرین مطرح کنید،ممنونم

نظر دهید