۱۰ منبع و ابزار رایگان برای ساخت محتوای بصری جذاب برای سایت

مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ

اگر دو محتوا در برابر شما قرار دهند که یکی با تصویر و دیگری بدون تصویر باشد و از شما بخواهند یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، آیا مطلبی که حاوی تصویر باشد را بیشتر نمی‌پسندید؟ به‌طور حتم همینطور است. تصاویر به نوشتار روح می‌بخشند. شکی در این نیست که برای رشد و بهتر دیده شدن محتوایی که منتشر می‌کنید به تصاویر خوب نیاز دارید. اما مساله اینجاست که چطور باید با روش‌هایی مقرون‌به‌صرفه و بدون دردسر به آن دست پیدا کنید؟ اهمیت ابزار و منابع رایگان در این‌جا آشکار می‌شود. خوشبختانه برای ناشرانی که نیاز دارند پست‌های بلاگ خود را با کمک تصاویر، ویدئوها و گیف‌ها (GIF) تقویت کنند، در سراسر وب ابزار فراوانی وجود دارد.

در این مطلب، اهمیت وجود تصاویر برای سایت رو به رشد شما شرح داده می‌شود  و ۱۰ منبع و ابزار رایگان برای این کار که می‌توانید هم‌اکنون استفاده از آن‌ها را شروع کنید، معرفی خواهند شد.

دلیل اهمیت تصاویر در مطالب

محتوای بصری

محتوای متنی می‌تواند خواننده را سرگرم کند و یا چیزی را به او آموزش دهد، محتوای تصویری نیز می‌تواند همین کار را انجام دهد با این مزیت که محتوای تصویری می‌تواند چشمگیرتر باشد، توجه خواننده را بیشتر جلب کند و به اشتراک‌گذاری آن نیز آسان‌تر است.

با توجه به رسانه‌های اجتماعی می‌توان گفت خواندن ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه حدود ۶۰ ثانیه زمان می‌برد اما برای بررسی یک تصویر تنها به یک دهم ثانیه زمان نیاز است. نرخ کلیک در وب‌سایت‌هایی که حاوی تصاویر هستند، ۴۷٪ بیشتر از آن‌هایی است که تصویر ندارند.

هاب‌اسپات می‌گوید بیشترین محتوایی که مشتریان انتظار دارند از برندها ببینند ویدئوها، خبرنامه‌ها و تصاویر اجتماعی است. و با توجه به آمار سیسکو، تا پایان سال ۲۰۲۱ ویدئوها ۸۲٪ از ترافیک جهانی اینترنت را تسخیر می‌کنند.

تصاویر فقط جنبه جلب توجه ندارند، آن‌ها ابزار قدرتمندی در بهینه‌سازی تعامل مخاطبان با محتوا هستند.

 

۱۰ منبع و ابزار رایگان برای ساخت تصاویر جذاب

محتوای بصری

از این ۱۰ ابزار رایگان برای ساختن تصاویری استفاده کنید که مخاطبان را به وب‌سایت شما جذب کرده و آن‌ها را در سایت نگه می‌دارد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  خلاقیت چگونه می‌تواند یک کمپین پرفورمنس مارکتینگ را بهبود دهد؟

۱. Canva

Canva یکی از مشهورترین پلتفرم‌های رایگان طراحی است که امکان ایجاد انواع طرح‌های گرافیکی در آن فراهم است. از اینفوگرافیک‌‌ها و اسلایدهای معرفی یوتیوب تا خبرنامه‌های ایمیل و بنرهای وب‌سایت تمپلیت‌های آماده در این سایت موجود است که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. حتی می‌توانید از آرشیو این سایت تصاویر آماده انتخاب کنید.

۲. Piktochart

پلتفرم طراحی مشترک Piktochart به شما امکان می‌دهد با اعضای تیم در زمینه ساخت طرح‌های مورد نیاز برند، ارائه‌ها و گرافیک‌های اجتماعی همراه شوید. آن‌ها حتی به‌طور ویژه برای بازاریابی برندها، منابع انسانی، بهداشت و درمان و امور مالی طرح‌ها و راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهند.

۳. Adobe Spark

Adobe Spark منبع رایگانی برای ایجاد گرافیک‌هایی چشمگیر با کیفیت بالا، صفحات وب و ویدئوهای چند دقیقه‌ای است. پلتفرم‌های Spark در قالب اپلیکیشن‌های آیفون و اندروید نیز در دسترس هستند؛ بنابراین می‌توانید به وسیله دستگاه‌های تلفن همراه خود نیز تصویر بسازید و ادیت کنید.

۴. PicMonkey

PicMonkey ابزاری برای ویرایش تصویر، طراحی گرافیک و کلاژ است که باعث تقویت خلاقیت‌های شما در ساخت تصاویر می‌شود. این پلتفرم بیش از ۸ هزار گرافیک مختلف، صدها فونت، هزاران تمپلیت و میلیون‌ها تصویر برای سفارشی‌سازی خلاقیت‌های دیجیتالی شما ارائه می‌دهد.

۵. Animoto

Animoto یک پلتفرم ساخت ویدئو است که به وسیله یک سیستم ساده (drag & drop) امکان ساخت ویدئوهای کوچک و انیمیشن را برای همه فراهم می‌کند. کافی است یک تمپلیت استوری‌بورد انتخاب کرده و تصاویر و کلیپ‌ها را به آن اضافه کنید. سپس آن را با علائم مرتبط با برند خود شخصی‌سازی کرده و ویدئو را با دیگران به اشتراک بگذارید.

۶. Pixlr

 Pixlr یک ویرایشگر تصویرِ الهام‌گرفته از فوتوشاپ است که با استفاده از ابزار مجهز به هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند ویرایش‌های حرفه‌ای انجام دهید. Pixlr با فرمت‌های مختلف فایل نظیر PSD، JPEG، WebP و PNG سازگار است.

۷. Lumen5

Lumen5 یک ابزار اجتماعی ساخت ویدئو است که می‌تواند تصاویر و عناصر شنیداری موجود شما را به ویدئوهایی جالب و جذاب تبدیل کند. اگر در ابتدای این راه هستید، می‌توانید از آرشیو رسانه‌های موجود در Lumen5  از قبیل کلیپ‌ها، تصاویر، موسیقی، فونت‌ها و تم‌های مختلف، در روایت داستانی خود کمک بگیرید.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  نمونه کمپین تبلیغات آنلاین

۸. GIFها

با این ابزار می‌توانید با کوتاه کردن و برش کلیپ‌های ویدئویی، استفاده از انیمیشن‌ها و زیرنویس‌ها و اضافه کردن فیلترها، GIF بسازید. الگوریتم موجود در این ابزار بهترین قسمت ویدئوی شما را پیدا می‌کند و شما متوجه می‌شوید که برای ساختن محتوای تصویری خود باید از کدام فریم‌ها استفاده کنید.

۹. Visme

Visme پلتفرم ایجاد محتوای تصویری مبتنی بر فضای ذخیره‌سازی ابری (cloud) است که برای کمک به کسب‌وکارها در طراحی ارائه‌ها، گرافیک‌ها و ویدئوها به صورت رایگان ساخته شده. چه تازه‌کار باشید و چه یک طراح باتجربه، می‌توانید برای خلق، مدیریت و اشتراک محتوای بصری خود از ابزار Visme استفاده کنید.

۱۰. Venngage

Venngage یک سازنده اینفوگرافیک رایگان است که به شما امکان می‌دهد داده‌ها و اطلاعات خود را در سه مرحله آسان به گرافیک‌های روان و ملموس تبدیل کنید. فقط کافی است یک تمپلیت اینفوگرافیک انتخاب کنید و نمودارها، آیکون‌ها و متن را به آن اضافه نمایید. سپس طرح ساخته شده را به وسیله فونت‌ها و رنگ‌های مربوط به برند خود، شخصی‌سازی کنید.

هنگام شروع ساخت محتوای بصری برای یک کسب‌وکار، دو اولیت اصلی وجود دارد: درآمدزایی و رشد جامعه مخاطبین مورد تعامل. در چنین موقعیتی، شما برای ساختن اینفوگرافیک‌هایی با کیفیت بالا فرصتِ زیاد و یا برای پرداخت دستمزد یک فیلم‌ساز برای ساختن یک ویدئوی حرفه‌ای بازاریابی بودجه کافی ندارید. ابزار و منابع رایگان می‌توانند در این کار به شما کمک کنند. این پلتفرم‌ها برای شما امکاناتی فراهم می‌کنند که وب‌سایت خود را با محتوای بصری جذاب و باکیفیت پر کنید و به مخاطبان خود برای بازدید و به اشتراک گذاشتن این محتواها با دیگران، انگیزه بدهید. در این صورت برای رسیدگی به مراحل مورد نیاز دیگر در رشد و پیشرفت کسب‌وکار خود، فرصت کافی خواهید داشت.

نظر دهید

برچسب ها

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید