استفاده از ایموجی در تبلیغات آنلاین

تبلیغات دیجیتال

در عصر اطلاعات و ارتباطات به‌سر می‌بریم و کاربران اینترنت از همه طرف در وبسایت‌ها، در شبکه‌های اجتماعی،  در میان ایمیل‌ها و…  با تبلیغات احاطه شده‌اند. طبق آخرین مطالعات، کاربران گفته‌اند حس می‌کنیم در دریای تبلیغات غرق شده‌ایم. پس تبلیغ‌دهنده‌ها باید چه کنند که تلاش‌هایشان نتیجه دهد و در میان هجوم اطلاعات دیده شوند؟ در این پست می‌خواهیم یکی از راه حل‌های این مشکل، یعنی استفاده از ایموجی در تبلیغات را توضیح دهیم.

تصویر زیر، اتفاقاتی که تنها در ۶۰ ثانیه در دنیای دیجیتال سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاده است را به صورت خلاصه بیان می‌کند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، کاربران آنلاین با حجم زیادی از پیام‌های دیجیتال روبه‌رو هستند و وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، نجات دادن کمپین خود از هرج و مرج بازار شلوغ تبلیغات و نمایش تبلیغ برندتان به مخاطب درست در مناسب‌ترین رسانه‌ها و بهترین زمان است.

در ۶۰ ثانیه از سال ۲۰۱۹، چه اتفاقاتی در دنیای دیجیتال افتاده است؟

۶۰ ثانیه از دنیای دیجیتال

آیا از اهمیت ایموجی در تبلیغات آنلاین آگاهید؟

شما روزانه از ایموجی‌ها استفاده می‌کنید اما آیا تابه‌حال در بازاریابی آن‌ها را به‌کار برده‌اید؟ البته نمی‌توان صرف استفاده از ایموجی انتظار بالا رفتن نرخ تعامل مشتریان را داشت، بلکه باید تاکتیک‌هایی بدین منظور به کار برد. قطعاً استفاده از ایموجی در تبلیغات آنلاین، در همراه کردن نسل‌های جوان‌تر و برانگیختن هیجان آن‌ها به سوی کلیک و تعامل تاثیر شایانی دارد.

به گفته وبسایت Emogi ، نود و دو درصد از جمعیت دنیای آنلاین از ایموجی‌ها استفاده می‌کنند. در نمودار زیر آماری از این گفته را مشاهده می‌کنیم. تعداد افرادی که به طور مکرر از ایموجی استفاده می‌کنند تفاوت قابل ملاحظه‌ای با تعداد افرادی دارد که به ندرت از آن استفاده می‌کنند.

اهمیت ایموجی در تبلیغات آنلاین

تاثیر ایموجی‌ها بر بالا بردن نرخ کلیک

یکی از معیارهای مهم در درک این موضوع که آیا تلاش‌هایمان در بازاریابی به موفقیت منجر شده است یا نه، دانستن نرخ کلیک کاربران است. نرخ کلیک یعنی نسبت تعداد افرادی که روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند به تعداد افرادی که تبلیغ شما را می‌بینند (ایمپرشن). نرخ کلیک معمولاً به صورت درصد بیان می‌شود.

استفاده از ایموجی در تبلیغات آنلاین به جای کلمات، می‌تواند سریع‌تر مفهوم را برساند و اشتیاق مخاطبان را در تعامل با مطالب شما افزایش دهد. بر اساس یک مطالعه در مورد ایموجی‌ها، ۶۸ درصد از نسل اول کاربران دنیای دیجیتال (millennials) گفته‌اند که برای نشان دادن احساسات خود راحت‌ترند از تصاویر و ایموجی‌ها استفاده کنند. اما از کدام ایموجی استفاده کنیم؟ از سال ۲۰۱۷ حدود ۲۶۶۶ ایموجی در کدهای کامپیوتری ساخته شد. از چه طریقی از آن‌ها استفاده کنیم تا نرخ کلیک را بالا ببریم؟ در ادامه این مطلب پاسخ را خواهید دید.

 

۱۰ ایموجی‌ که جذابیت بیشتری برای کاربران دارند:

۱۰ ایموجی در تبلیغات آنلاین که بالاترین نرخ کلیک را داشتند

این لیست در ابتدا یک لیست تصادفی به نظر می‌رسد اما بین تمام آن‌ها یک ویژگی مشترک وجود دارد: هیچ‌کدام ایموجی صورت نیستند. ممکن است فکر کنید برندها برای بالا بردن نرخ کلیک از ایموجی صورت استفاده می‌کنند اما نتایج خلاف این نظر را نشان می‌دهد. شاید به این دلیل که ایموجی‌های بالا به‌طور معمول کمتر دیده می‌شوند و چشم‌ها به دیدنشان عادت ندارد و جدید به نظر می‌رسند. حالا که با برخی از ایموجی‌هایی که در کمپین‌های بازاریابی نرخ کلیک را بالا بردند آشنا شدید، نوبت آن است که بدانید چگونه باید از آن‌ها استفاده کنید.

ایموجی در کدام بخش‌های محتوا قابل استفاده است؟

۱) استفاده از ایموجی در بخش عنوان و متن ایمیل‌ کمپین‌ها

کاربران اینترنت روزانه حدود ۲۶۹ میلیارد ایمیل ارسال یا دریافت می‌کنند. این یعنی رقابت شدیدی در ایمیل مارکتینگ وجود دارد. آیا راه حل این است که استراتژی بازاریابی ایمیلی را به خاطر چنین شرایطی به کل کنار بگذارید؟ پاسخ منفی است. در حدود ۴۴ درصد از مشتری‌ها ایمیل را یکی از پلتفرم‌های مهم بازاریابی دیجیتال در راه تعامل با برند می‌دانند. اما به دلیل حجم زیاد این ایمیل‌ها ممکن است در رقابت میان کسانی که این روش را انتخاب کرده‌اند شکست بخورید. یا از آن بدتر، اینکه بتوانید مشتری را به خواندن ایمیل جذب کنید اما خواندن توسط کاربران به هیچ نوعی از تعامل و واکنش منجر نشود! در یک تحقیق، واکنش مشتریان پس از دریافت ایمیل مورد بررسی قرار گرفت. نتایج شگفت‌انگیز بود؛ بیش از نیمی از افراد هیچ واکنشی نشان ندادند!

در تصویر زیر درصد کسانی که ایمیل تبلیغاتی به خرید غیرحضوری آن‌ها منجر می‌شود و درصد کسانی که هیچ واکنشی به ایمیل‌های تبلیغاتی نشان نمی‌دهند محاسبه شده است.

واکنش کاربران مختلف به دریافت ایمیل تبلیغاتی و تاثیر آن بر خرید

واکنش‌ها به دریافت ایمیل تبلیغاتی

اگر تا به حال وقت، سرمایه و انرژی خود را پای یک کمپین ایمیل مارکتینگ گذاشتید اما هیچ پاسخ مثبتی از آن دریافت نکردید، یک راه ساده را امتحان کنید: استفاده از ایموجی در تبلیغات آنلاین.

برای اطمینان از تاثیر فعالیت‌هایی که انجام دادید، باید نسبت به مفاهیم مربوط به نرخ بازگشایی ایمیل‌ها (open rate) و نرخ کلیک آگاهی داشته باشید تا بتوانید میزان پیشرفت خود را محک بزنید. دانستن این نکته الزامیست؛ آمار و ارقام مربوط به نرخ کلیک یا نرخ بازگشایی ایمیل یک مقدار مشخص و ثابت ندارد و برای هر صنعتی متفاوت است.

جدول زیر، میانگین نرخ بازگشایی و نرخ کلیک ایمیل‌ها در صنایع و حوزه‌های مختلف را نشان می‌دهد.

میان بازگشایی و نرخ کلیک ایمیل‌های تبلیغاتی

با توجه به جدول بالا، آیا نرخ بازگشایی و نرخ کلیک ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید، کمتر از مقدار میانگین است؟ اگر پاسخ مثبت است، نگران نباشید. اگر شروع به رصد و بررسی میزان CTR خود کنید، می‌توانید آن را ارتقا دهید. استراتژی درست استفاده از ایموجی‌ در تبلیغات آنلاین را در پیش بگیرید تا این ارقام افزایش پیدا کنند.

تحقیقات نشان می‌دهند که ایموجی نه تنها بر نرخ بازگشایی ایمیل تاثیر می‌گذارد، بلکه بر نرخ کلیک نیز اثرگذار است. فقط در هنگام استفاده از ایموجی حواستان باشد که برخی از سرویس‌های ایمیلی، ایموجی‌ها را درست نمایش نمی‌دهند.

ایموجی در ایمیل تبلیغاتی

استفاده از ایموجی در تبلیغات آنلاین خوب است اما پیش‌شرط فرستادن آن، بررسی مخاطبان هدف است. اینکه از چه ایموجی‌ای استفاده کنید ممکن است برای شما سوال‌برانگیز باشد. البته این برای هر برندی متفاوت است. کاری که شما باید انجام دهید تست و بهینه‌سازی مداوم است تا سرانجام راه بهتر را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید تست A/B انجام دهید. مثلا یک ایمیل را با دو موضوع متفاوت با ایموجی‌های مختلف یا با دو متن متفاوت به عنوان نمونه برای لیست مخاطبان خود بفرستید و ببینید کدام‌یک نتیجه بهتری دارد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق در سال 2020

 مثال: یک کمپانی ورزشی در یکی از کمپین‌های ایمیلی خود، از تمام ظرفیت مجاز کاراکتر در قسمت عنوان ایمیل از ایموجی‌های ورزشی مثل ایموجی بسکتبال، ساکر، فوتبال، هاکی، بیسبال و… استفاده کرد تا جایی که دیگر در بخش عنوان جایی برای اضافه کردن هیچ کاراکتری نبود. هدف از این کار به اشتراک‌گذاری سریع مفاهیمی بود که اگر می‌خواست در قالب کلمات بیان شود، محدودیت کاراکتر اجازه نمی‌داد. مضاف بر آن تصویر همیشه بهتر در ذهن مخاطب جای می‌گیرد.

ایموجی در تبلیغات آنلاین و ایمیلی

نکته: در این مثال با هدفی خاص از تعداد زیادی ایموجی استفاده شده اما توجه کنید استفاده از  ایموجی‌های زیاد اگر بی‌هدف باشد به ضررتان خواهد بود.

۲) استفاده از ایموجی در تیتر و متن محتوای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از رسانه‌هایی که می‌توان در آن از پتانسیل استفاده از ایموجی در تبلیغات آنلاین به منظور جذب مخاطب استفاده کرد، رسانه‌های اجتماعی است. ایموجی‌ها می‌توانند عواطف و احساسات را بهتر نشان بدهند. تحقیقات نشان می‌دهند که محتوای عاطفی می‌تواند در بازاریابی به تعامل بیشتر با کاربران کمک کند. کاربران فیسبوک روزانه ۶۰ میلیون ایموجی به کار می‌برند. فیسبوک حتی در قسمت واکنش به پست‌ها، چند حالت عاطفی دیگر به‌جز لایک اضافه کرد؛ مثل غم، خشم، تشویق، تعجب و خنده. وجود این امکانات در بازاریابی در این رسانه نیز قدرت تحلیل بیشتری به شما می‌دهد.

مثل تمام پلتفرم‌ها، در شبکه‌های اجتماعی هم باید تاکتیک استفاده از ایموجی را رعایت کنید. همچنین باید پیش از آن‌که اهداف خود را مشخص کنید، درک درستی از میانگین نرخ کلیک داشته باشید.

نمودار زیر درک درستی از میانگین نرخ کلیک را در رابطه با صنایع مختلف در فیسبوک ارائه می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌کنید، صنایع حقوقی و خرده‌فروشی دارای بالاترین نرخ کلیک هستند و صنعت استخدام و آموزش شغلی، کمترین نرخ کلیک را دارند.

میانگین نرخ کلیک در تبلیغات فیسبوکی

همچنین تحقیق دیگری درباره این موضوع انجام شد که نشان می‌داد استفاده از ایموجی نرخ به‌اشتراک‌گذاری پست شما را تا ۳۳٪ نرخ کامنت را تا ۳۳٪ و نرخ لایک را تا ۵۷٪ بالا می‌برد.

تصویر زیر، نمونه‌ای از استفاده برند برگرکینگ از ایموجی در تبلیغات آنلاین را نشان می‌دهد.

ایموجی‌های برگرکینگ در کمپین‌های تبلیغات آنلاین

ایموجی در تبلیغات آنلاین

نمودار دیگری که به درک بهتر اکوسیستم رسانه‌های اجتماعی و انتخاب ایموجی در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند، میانگین نرخ کلیک در کانال‌های اجتماعی مختلف است. نمودار زیر به شما کمک می‌کند انتظار واقع‌بینانه‌ای از نرخ کلیک محتواهای خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف داشته باشید.

میانگین CTR در شبکه‌های اجتماعی

میانگین CTR در شبکه‌های اجتماعی

حالا بهتر می‌توانید استراتژی خود را در استفاده از ایموجی در تبلیغات آنلاین در محتوای رسانه‌های اجتماعی تعیین کنید. به عنوان نمونه، کمپین تبلیغاتی زیر را ببینید. در هدلاین این پست از تست A/B استفاده شده. آن‌ها دو تبلیغ را با یک تغییر جزئی تست کردند. دومی کاملا شبیه اولی بود با این تفاوت که ایموجی کوچک یک پرچم در تیتر آن گذاشته شده بود. طوری که در نگاه اول حتی ممکن است متوجه آن نشوید اما بسیاری از مردم متوجه آن ایموجی شدند.

استفاده از ایموجی در تبلیغات آنلاین

نتیجه: نرخ کلیک وبسایت از روی تیتری که ایموجی داشت، ۲۴۱ درصد بیشتر بود!

 

استراتژی‌های افزایش تعامل با مشتری و فروش با کمک ایموجی‌ها در اینستاگرام مارکتینگ

رشد اینستاگرام خود را با رعایت این نکات، چند برابر کنید:

نمودار زیر افزایش میزان ایموجی‌ها در اینستاگرام را نشان می‌دهد. این اتفاق ابتدا پس از ارتقای صفحه‌کلید IOS افتاد و پس از آن با پشتیبانی اندروید از ایموجی‌ها.

استفاده از ایموجی در اینستاگرام در گذر زمان

ایموجی در اینستاگرام

شما حتی می‌توانید با انتخاب چند ایموجی میوه‌، از طریق اینستاگرام، نوشیدنی سفارش دهید. این امکان پس از تلاش بازاریابان یک شرکت فراهم شد. از سال ۲۰۱۵، نیمی از محتوای اینستاگرام به استفاده از ایموجی‌ها اختصاص یافت.

۱- بررسی کنید که مخاطبانتان با کدام ایموجی‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. آیا شما در دنیای ایموجی‌ها تازه‌کار هستید و از آن‌ها به روش شخصی خود استفاده می‌کنید؟ اگر پاسخ مثبت است، باید روشتان را تغییر دهید. به عنوان بازاریاب این وظیفه شماست که درکی از مخاطبان خود به‌دست آورید و به فراخور اینکه آن‌ها از چه ایموجی‌هایی استفاده می‌کنند، از نسخه‌های رنگی این شکلک‌های پرطرفدار استفاده کنید. در این صورت است که استراتژی بازاریابی شما در اینستاگرام نتیجه مثبت می‌دهد.

در این ۳ موقعیت از ایموجی‌ها استفاده کنید:

  • بیو: برای برجسته کردن کلیدواژه‌ها و راهنمایی قدم به قدم مخاطبان از بخشی به بخش دیگر از ایموجی استفاده کنید.
  • CTA: برای اینکه به مخاطبان بگویید روی لینکی کلیک کنند، فرمی را پر کنند یا به‌طور کلی با دکمه CTA تعامل برقرار کنند، از ایموجی استفاده کنید.
  • کامنت‌ها: برای برجسته کردن نظرات خود و جذب توجه‌ها به سوی آن از ایموجی استفاده کنید.

۲- با یک تجزیه و تحلیل ساده پست‌های اینستاگرام می‌توان دریافت که ایموجی قلب بر تمامی ایموجی‌ها پیروز است. در سال ۲۰۱۴ در بررسی‌های زبان جهانی، ایموجی قلب، «کلمه سال» شد. ❤️

۳- در استفاده از ایموجی‌ها، فرهنگ منطقه خود را نیز مد نظر قرار دهید. مخاطبان هدف شما از دسته‌های گوناگونی هستند. مثلا فنلاندی‌ها عاشق ایموجی‌ها هستند و ۶۰٪ از متن‌های اینستاگرامی آن‌ها را ایموجی‌ها تشکیل می‌دهند. در مقابل، کاربران تانزانیا ایموجی‌ها را چندان نمی‌پسندند و تنها ۱۰٪ از متون اینستاگرام آن‌ها شامل این اَشکال می‌شود. در آن‌جا هنوز استفاده از ایموجی در تبلیغات آنلاین چندان مرسوم نیست.

۴- با استفاده از ایموجی‌ها، قدرت تصویرسازی ذهنی را در مخاطبانتان تقویت کرده و آن‌ها را تگ کنید. با کمک ایموجی در استراتژی‌های بازاریابی می‌توانید تعامل کاربران با اینستاگرام خود را چند برابر کنید. مثلا یک بازاریاب در پستی در صفحه اینستاگرام برند خود از ایموجی برای ایجاد یک بازی حدس و گمان استفاده کرد تا مخاطبان را برای تعامل بیشتر جذب محتوای خود کند. بله، بازاریابی ایموجی به تعامل کمک می‌کند.

 

چند نکته مهم درباره استفاده از ایموجی در شبکه‌های اجتماعی

  • در مجموع بررسی‌ها نشان داده که میانگین نرخ کلیک بر روی پست‌هایی از شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها ایموجی به‌کار رفته از آن‌هایی که ایموجی ندارند بیشتر است.
  • از نکات جالب درباره توییتر این است که در یکی از آپدیت‌های سرچ پیشرفته خود امکان جستجوی ایموجی را برای کاربران فراهم کرد.
  • اگر در یک شبکه اجتماعی قسمت ایموجی وجود نداشت می‌توانید از تاکتیک کپی و پیست این شکلک‌ها از وبسایت‌هایی نظیر getemoji استفاده کنید.
  • حتی رنگ ایموجی مورد استفاده شما می‌تواند بر میزان جلب توجه مخاطبتان اثر متفاوتی داشته باشد.
  • استفاده از ایموجی در تبلیغات آنلاین به محتوا حس زنده و طبیعی‌تری می‌دهد.
در بلاگ مدیااد بخوانید:  ترندهای تبلیغاتی 2022

۳) استفاده از ایموجی در متن توضیحات متا

پس از تلاش گوگل برای نمایش ایموجی‌ها در نتایج سرچ، اکنون ایموجی‌ها در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شوند. مخصوصا در جستجوی بخش‌های مرتبط، مفید و سرگرم‌کننده. حال گوگل هم به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید نتایج مربوط به سرچ یک ایموجی را جمع‌آوری کنید.

ایموجی در متن متا

اگر یک ایموجی خاص را در گوگل سرچ کنید متوجه می‌شوید که گوگل نتایج مختلفی که مشمول آن ایموجی است را به شما نمایش می‌دهد، نه فقط نتایجی که همان یک ایموجی خاص را دارد. به عنوان مثال در تصویر زیر که ایموجی یک سگ سرچ شده فقط نتیجه اول منحصرا همان ایموجی است و بقیه، نتایج متنوعی هستند حاوی ایموجی مورد جستجوی شما به اضافه موضوعات مشابه آن.

سرچ ایموجی در گوگل

به منظور داشتن درک بهتر از ایموجی‌هایی که اغلب در صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده می‌شوند به لیست زیر مراجعه کنید. طبق تحقیقات، فراوانی استفاده از علامت چک‌مارک یا همان تیک بیشتر بوده اما علائم رایج دیگری نیز وجود دارند:

رایج‌ترین ایموجی‌ها در سرچ گوگل 

رایج‌ترین ایموجی‌ها در سرچ گوگل

به یاد داشته باشید که تنها کاربرد ایموجی در تبلیغات آنلاین و محتوای شما، جلب‌توجه خواننده به آن پست نیست، بلکه راهی است برای فهرست‌بندی پست‌ها و در نتیجه تسهیل و تسریع امکان نمایش این محتواها به مخاطبانی که آن‌ها را جستجو می‌کنند.

۴) استفاده از ایموجی در نوتیفیکیش‌ اپلیکیشن‌های موبایل

وقتی مشغول کاری هستیم و صفحه گوشی روشن می‌شود معمولا به سرعت نگاهی به آن می‌اندازیم. اگر پیغام مهمی باشد حتما آن را می‌خوانیم، در غیر این صورت توجهی نمی‌کنیم و به ادامه کارمان مشغول می‌شویم. بنابراین چگونه می‌توانیم در میان این‌همه اعلان، توجه مخاطب را به پیامی که می‌فرستیم جلب کنیم؟ یک کمپانی با گنجاندن ایموجی در پیام‌هایی که به مخاطب ارسال می‌کرد توانست تجارت خود را سالانه تا بیش از ۱۰۰ درصد توسعه دهد.

اگر صاحب اپلکیشن موبایل هستید یا بر موبایل‌مارکتینگ متمرکزید، با استفاده از ایموجی در اعلان‌هایی که می‌فرستید می‌توانید نرخ کلیک یا زمانی که مخاطب در برنامه شما می‌گذراند را به طور محسوسی افزایش دهید.

به عنوان نمونه تجربه یک کمپانی را از تست A/B بررسی می‌کنیم. آن‌ها دو پیغام برای مخاطبینشان فرستادند که یکی دارای ایموجی بود و دیگری فاقد آن. نتیجه این بود که CTA (Call To Action) اعلان حاوی ایموجی نسبت به دیگری، ۹ درصد بیشتر بود.

جذاب‌ترین نکته این است که در میان تمام استراتژی‌های بازاریابی (ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و اعلان‌ها) ایموجی‌ها بیشترین تاثیر را در بالا بردن نرخ کلیک (CTR) به نوتیفیکیشن‌ اپلیکیشن‌ها اختصاص دارد.

مثالی از استفاده از ایموجی در تبلیغات آنلاین با نوتیفیکیشن یک برند:

یک رستوران در انتهای نوتیفیکیشن فروش پیتزا، ایموجی پیتزا را قرار داد. این ایموجی حاوی اطلاعات منحصربه‌فردی نبود، فقط باعث تاکید بیشتر بر محتوای فرستاده شده می‌شد و با اشاره به کلمه «پیتزا» در متن، توجه مخاطب را بیشتر به موضوع جلب می‌کرد.

ایموجی در تبلیغات آنلاین

بایدها و نبایدها در استفاده از ایموجی

اگر می‌خواهید به طور هدفمند از ایموجی‌ها استفاده کنید باید بدانید که چرا آن‌ها به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شده‌اند. طبق تحقیقات، این تایپوگرافی‌های چهره‌مانند (مثل ایموجی چشمک) باعث روح دادن به نوشته،‌ افزایش لذت بصری و در نتیجه ارتقای تاثیرپذیری و تعامل بیشتر با پیام‌ها می‌شوند. حتی بسیاری از افراد، دیدن صورتک خندان در دنیای آنلاین را معادل با تماشای چهره خندان در زندگی واقعی می‌دانند.

آیا با این تردید روبه‌رو هستید که در محیط حرفه‌ای مانند ایمیل، شاید به کار بردن ایموجی‌ها حرفه‌ای نبوده یا با برند شما تطابق نداشته باشد؟ اشتباه می‌کنید! حتی در یک ایمیل رسمی نیز استفاده از ایموجی می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد و لحن را صمیمانه‌تر نشان دهد. پس جای تعجب نیست که ایموجی‌ها به ابزاری قدرتمند در زندگی ما تبدیل شده‌اند. اما با تمام این تفاسیر، به خاطر داشته باشید که کجا باید و کجا نباید از این تصاویر کوچک و جذاب ژاپنی استفاده کنید.

بایدهای استفاده از ایموجی در بازاریابی

۱) برای افزایش نرخ کلیک از ایموجی استفاده کنید؛ زیرا همانطور که گفته شد، ایموجی بر جذابیت نوشته می‌افزاید و به آن لحن می‌دهد. بنابراین برقراری ارتباط را آسان‌تر می‌کند.

۲) گاهی حتی برای برتر نشان دادن خود بین رقبا اما با ظرافت، از ایموجی‌ها استفاده کنید؛ ? مثلا در میان توصیف خود از برند، نام تجاری خود را در کنار واژه بهترین قرار دهید و برای اینکه برچسب پرمدعا بودن نخورید حتما در عبارت خود از ایموجی بهره ببرید!

نبایدهای استفاده از ایموجی در بازاریابی

۱) حد و حدود را رعایت کنید؛ ممکن است استفاده بی‌هدف و بیش از اندازه ایموجی در تبلیغات آنلاین، نتیجه عکس بدهد و به ضررتان تمام شود. پس احتیاط کنید!

۲) از CTA غافل نشوید؛ یعنی اگر قرار است استفاده از ایموجی در تبلیغات آنلاین شما به کلیک بر روی دکمه کال تو اکشن (CTA) بی‌انجامد، ابتدا پیام خود را به مخاطب برسانید، بعد از ایموجی کمک بگیرید.

۳) مخاطب را غافل‌گیر نکنید؛ اجازه دهید چشم مخاطب به‌تدریج به ایموجی‌ها عادت کند نه اینکه از ابتدا آن‌ها را در حجمی از این تصاویر غرق کنید.

نتیجه‌گیری درباره استفاده از ایموجی در بازاریابی

در میان این‌همه رقیب، کدام استراتژی را برای بازاریابی خود انتخاب می‌کنید تا دیده شوید؟ پیشنهاد می‌کنم برای اینکه نتیجه خوبی بگیرید از ایموجی در تبلیغات آنلاین استفاده کنید. مطمئن باشید با این کار می‌توانید توجه بیشتری را به برند خود جذب کنید و نرخ کلیک را افزایش دهید. اما به خاطر داشته باشید که بی‌هدف از ایموجی استفاده نکنید بلکه پیش از استفاده، حتما بررسی‌های مورد نیاز برای انتخاب بهترین و تاثیرگذارترین نمونه را انجام دهید. مضاف بر آن فراموش نکنید از به کار بردن تمام ایموجی‌ها نتایج یکسانی به‌دست نمی‌آورید و این برای هر رسانه‌ای نیز متفاوت است.

نظر دهید.

اگر تا به‌حال از ایموجی در تبلیغات آنلاین خود استفاده نکرده‌اید، با رعایت نکاتی که گفته شد حتما این روش را امتحان کنید و نتایجی که به‌دست آوردید را در زیر همین پست به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید با ثبت‌‌نام و ورود به پنل مدیااد با قابلیت‌های پنل مدیااد آشنا شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را امروز شروع کنید.

پنل مدیااد

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

    بدون نظر نظر دهید

نظر دهید