آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی به‌صورت گام به گام به همراه مزایای آن

مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ

با گسترش فضای دیجیتال و استقبال از کسب‌وکارهای اینترنتی، راهکارهای زیادی برای جذب کاربران و بالا بردن میزان بازدید از سایت‌ها به‌وجود آمده است که یکی از تاثیرگذارترین این روش‌ها، طراحی کمپین تبلیغات کلیکی است. مشاغل اینترنتی و سایت‌ها برای پیشرفت، نیاز به دیده‌شدن دارند و این عمل از طریق تبلیغات و تشویق مخاطبین به بازدید از سایت مهیا می‌شود. آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی کمک می‌کند تا ترافیک سایت و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهید و در نتیجه میزان موفقیت و سودآوری شما زیاد خواهد شد.

طراحی کمپین تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی چیست؟

منظور از تبلیغات کلیکی یا PPC (مخفف Pay Per Click)، پرداخت پول به ازای هر یک کلیک توسط کاربران با آی‌پی‌های متفاوت است. به عبارت ساده‌تر شما به ازای هر فردی که از روی آگهی شما در اپلیکیشن و یا سایت‌های دیگر، به‌طور مستقیم وارد صفحه فرود شما می‌شود، مبلغی را به ناشر تبلیغات آن می‌پردازید. (صفحه فرود، صفحه‌ای مجزا در وب‌سایت است که کاربر با کلیک کردن روی لینک وارد آن می‌شود و در اصطلاح محل فرود کاربر به سایت است و از این لحاظ اهمیت خاصی دارد.)

 از معتبرترین تبلیغات کلیکی می‌توان به سیستم هوشمند گوگل ادوردز اشاره کرد. برای فهمیدن عملکرد این سیستم به این مثال توجه کنید:

فرض کنید می‌خواهید یک کفش ورزشی با برند خاصی را تبلیغ کنید و مخاطب را به صفحه هدف خود هدایت کنید. برای این کار باید کلمه کلیدی خود که در اینجا می‌تواند «کفش ورزشی» باشد را به گوگل ادوردز اعلام و مثلا برای تعداد ۱۰۰ کلیک هزینه پرداخت کنید. بنابراین هر زمان کاربران کفش ورزشی یا کلمات مشابه آن را سرچ کنند، موتور جستجوی هوشمند گوگل آگهی شما را نمایش می‌دهد و این روند تا هنگامی که ۱۰۰ نفر با آی‌پی‌های مختلف از این طریق وارد وب‌سایت شما شوند، ادامه پیدا می‌کند و سپس حذف می‌شود.

البته در این مسیر لازم است آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی را گذارنده باشید تا به درستی این نوع آگهی را اجرا کنید.

تبلیغات کلیکی

آموزش گام به گام طراحی کمپین تبلیغات کلیکی

حال که با مفهموم تبلیغات کلیکی آشنا شدید، آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی، مسئله‌ای مهم برای پیشرفت در کسب‌وکارهای آنلاین محسوب می‌شود.

کسب درآمد از فعالیت‌های اینترنتی به دلیل وجود رقبا و همچنین تعداد زیاد مخاطبین با سلایق مختلف، کار مشکل و دشواری است. پس باید به دنبال راه‌حلی برای جذب کاربران و ایجاد تمایز و برتری بین سایر رقبا باشید که این امر با استفاده از تبلیغات هدفمند، شناخت نیاز مخاطب و برطرف کردن آن محقق می‌شود.

برای طراحی کمپین تبلیغات کلیکی ابتدا باید از خود سوال کنید که

  • هدف شما از ایجاد کمپین چیست؟
  • مخاطبین شما چه کسانی هستند و چه نیازی دارند؟
  • چگونه می‌خواهید نتیجه‌ای که از کمپین گرفتید را ارزیابی کنید؟
  • اجرای چه نوع کمپینی برای کسب‌وکار و نوع فعالیت شما مناسب‌تر است؟

پس در ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال ممکن است انگیزه شما از ایجاد کمپین تبلیغات کلیکی، افزایش ترافیک سایت، فروش محصولات، آشنایی و ایجاد اعتبار از برند و… باشد.

سپس باید مخاطبین هدف را که شامل افراد عادی، شرکت‌ها، سیستم‌های دولتی و… می‌شود را تعیین و متناسب با نیاز آن‌ها محتوای آگهی را ایجاد کنید.

در مرحله‌ی بعد، ارزیابی و میزان موفقیت کمپین مطرح می‌شود که با توجه به نوع هدفی که دارید این مورد تغییر می‌کند. برای مثال وقتی مقصود شما از تبلیغ کلیکی آگاهی از برند است، موفقیت و یا شکست را می‌توانید از طریق میزان تعامل اجتماعی، ایجاد نظرسنجی و مقایسه تعداد بازدید از سایت نسبت به قبل، متوجه شوید. یا اگر قصد دارید کمپین تبلیغاتی خود را با هدف فروش اجرا کنید، وجود یک سیستم مدیریت محتوا مانند CMS برای ثبت اطلاعات و گزارش‌گیری به‌منظور پیگیری فروش، مفید و کاربردی است.

آخرین مرحله آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی، انتخاب نوع آن است که متناسب با زمینه فعالیت مشخص می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که کجا و از چه طریقی با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید.

آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی

کمپین تبلیغاتی به چهار روش امکان پذیر است:

تبلیغات جستجویی یا سرچ ادز

در این روش یک یا چند کلمه کلیدی را انتخاب می‌کنید و کاربران با سرچ آن‌ها یا کلمات مشابه، آگهی شما را در لیست اولین نتایج جستجوی مرورگر خود مشاهده می‌کنند.

تبلیغات نمایشی

اغلب این تبلیغات به صورت درج تصویر و بنر در سایت‌هایی با ترافیک بالا و معتبر استفاده می‌شود و شما به ازای بازدید و ورود کاربران به صفحه فرودتان، باید هزینه پرداخت کنید. یکی از مهم‌ترین انواع تبلیغات نمایشی، GDN است که بیش از ۲میلیون وب‌سایت را تحت پوشش قرار می‌دهد و شما می‌توانید محتوای تصویری خود را در تمامی سایت‌های مرتبط با زمینه فعالیتتان به نمایش بگذارید.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی از جمله موثرترین و پربازده‌ترین انواع تبلیغات کلیکی است و با توجه به محبوبیت بین اقشار مختلف جامعه، نتیجه بسیار خوبی دارد. فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر با امکانات مختلفی که در اختیار شما قرار می‌دهند، جزو معروف‌ترین رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات هستند.

تبلیغات ریمارکتینگ

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد همانطور که از نامش پیداست افرادی را مورد هدف قرار می‌دهد که در گذشته حداقل یکبار با خدمات و صفحه شما تعامل داشتند اما به دلایل مختلف، بدون خرید یا انجام call to action (اقدام به عمل) از آن خارج شدند. در این روش با استفاده از قطعه کدهایی به‌نام کوکی، مسیر فعالیت کاربران رصد و  تبلیغات متناسب با نیاز مشتری در سایت‌های مشابه به نمایش گذاشته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مفهوم و مزایای بازایابی مجدد از شما دعوت می‌کنیم به مقاله ریمارکتینگ مراجعه کنید.

پس آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی به این صورت است و شما می‌توانید با هر یک از کمپین‌ها و یا ادغام آن‌ها باهم، بستگی به هدف و همچنین حوزه‌ی فعالیتی که دارید، از آن‌ها استفاده کنید. گاهی لازم است برای گرفتن نتیجه مطلوب، تمام این روش‌ها را امتحان کنید و سپس با توجه به میزان تاثیرگذاری هر یک، به انتخاب نهایی برسید.

کمپین تبلیغات کلیکی

مزایا و معایب تبلیغات کلیکی

  • مقرون به صرفه: شما دقیقا به میزان کلیکی که می‌خواهید هزینه می‌کنید.
  • قابل اندازه‌گیری و کنترل: می‌توانید میزان رشد و تغییرات حضور کاربران در سایت را به راحتی پیگیری کنید.
  • هدفمند: امکان انتخاب لوکیشن، زبان مخاطب و… وجود دارد که دقیقا مخاطب هدف را تارگت کنید.
  • قابل شخصی سازی: زمانی که کمپین را راه اندازی می‌کنید می‌توانید با تغییر در جزئیات آن را به شخصی سازی شده‌ترین حالت ممکن نشر دهید.
  • قابل یادگیری: پلتفرم‌های زیادی آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی دارند که شما را به سرعت راهنمایی کنند.
  • سریع: نتایج کمپین تبلیغات کلیکی به سرعت بر روی سئوی سایتتان اثر می‌گذارد.
  • کلیک و هدایت مخاطب به سایت لزوما سبب فروش نمی‌شود.
  • برای طراحی کمپین‌ها نیاز به مهارت دارید برای همین بسیاری به متخصصان طراحی کمپین تبلیغات کلیکی روی می‌آورند یا به تهیه دوره‌ های آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی می‌پردازند.
  • سرعت تمام شدن کمپین بالاست، در حالی که پیاده‌سازی متدهای سئو روی وبسایت، ماندگارتر هستند.
  • باید برای بررسی نتایج آن وقت بگذارید.

کلام آخر

به طور کلی شاید طراحی این کمپین در نگاه اول ساده به نظر بیاید اما اگر آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی را به درستی پشت سر نگذاشته باشید، هر چقدر در این مسیر هزینه کنید، ممکن است سودی برایتان به همراه نداشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم یا از جایی معتبر مثل کالج تپسل اقدام به گذراندن آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی کنید، یا اگر زمان کافی برای آموزش ندارید، آن را به متخصصان بسپارید.

سوالات متداول

آیا خودم می‌توانم کمپین تبلیغات کلیکی طراحی کنم؟

در صورتیکه دوره های آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی را پشت سر گذاشته باشید و مفهوم و روند آن را به درستی درک کرده باشید بله این امکان وجود دارد.

طراحی کمپین تبلیغات کلیکی چقدر زمان می‌برد؟

پاسخ به این سوال ارتباط نزدیکی به هدف شما دارد. اینکه مدت کمپین چقدر باشد، جامعه هدف شما چه کسانی هستند و از چه طریقی اقدام به نشر این کمپین دارید همه و همه بر زمان طراحی کمپین نقش مستقیم دارند.

بهترین پلفترم انتشار تبلیغات کلیکی و آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی چیست؟

مدیااد یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌ها هم در زمینه آموزش طراحی کمپین تبلیغات کلیکی هم در زمینه انتشار و کمک به متقاضیان برای جذب مخاطب بیشتر است.

نظر دهید.

برچسب ها

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید