۴ نمونه از کمپین‌های تیزر اینترنتی

مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ

همه ما ذاتا کنجکاو هستیم و دوست داریم که بدانیم در اطرافمان چه می‌گذرد و همیشه دوست داریم در جریان همه‌چیز باشیم. یا اگر چیزی وجود دارد که ما را کنجکاو می‌کند، دوست داریم که بدانیم چه چیزی پشت پرده است و آن را کشف کنیم. به همین دلیل است که کمپین‌های تبلیغات تیزری در اینترنت یا کمپین‌هایی که کاربران را کنجکاو می‌کنند هم برای جذب کاربران جدید و هم برای عرضه محصولات جدید بسیار گزینه ایده آلی به‌حساب می‌آیند.

هدف اصلی یک کمپین تیزر تبلیغاتی ایجاد کنجکاوی در کاربر است. بیشتر اوقات، این نوع کمپین‌ها محصولات و خدمات یک شرکت را آشکار نمی‌کنند، اما همیشه کاربران را مشتاق نگه می‌دارند تا بفهمند چه چیزی در پشت پرده تیزر وجود دارد.

بنابراین، می‌توان کمپین‌های تبلیغات تیزری را به‌عنوان یک قطعه تبلیغاتی تعریف کرد که اغلب به‌عنوان پیش‌نمایشی از یک کمپین اصلی استفاده می‌شود و معمولا حداقل اطلاعات را باهدف بازی با ذهن و احساسات ارائه می‌دهد و درنتیجه حس کنجکاوی کاربران را تحریک می‌کند. پیش‌تر در این بلاگ با کمپین تبلیغات آنلاین و نمونه‌های آن آشنا شده‌اید، در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی تیزرهای اینترنتی و چند نمونه کمپین تبلیغات تیزری جذاب آشنا کنیم.

کمپین تیزر تبلیغاتی

کمپین‌های تبلیغات تیزری چگونه کار می‌کنند؟

همان‌طور که گفتیم تبلیغات تیزری نوعی از تبلیغات هستند که یک پیش‌نمایش از یک محصول یا خدمات را به کاربر ارائه می‌دهند. این تبلیغات طوری ساخته می‌شود که حس کنجکاوی کاربر را برمی‌انگیزد و کاربران را همیشه مشتاق نگه می‌دارد. خوبی کمپین‌های تیزر اینترنتی این است که می‌توانند با هر نوع بستر ارتباطی سازگار شوند. اگر بودجه زیادی برای راه‌اندازی کمپین‌های دیگر ندارید، شبکه‌های اجتماعی یک کانال بسیار محبوب و همچنین بسیار ارزان برای این نوع کمپین هستند.

کمپین‌های تیزری اساسا کمپین‌هایی عالی برای محصولات یا خدمات جدید هستند، زیرا به شما امکان می‌دهند توجه مشتری را به خود جلب کنید و از او دعوت کنید محصولات و خدمات جدید شرکت شما را امتحان کند. علاوه بر این، اگر یک نمونه کمپین تبلیغات تیزری خوب باشد و سطح خوبی از کنجکاوی ایجاد کند، در کمترین زمان با سرعت فوق‌العاده‌ای بین کاربران گسترش میابد.

 

مراحل ایجاد یک کمپین تبلیغاتی تیزری

هنگامی‌که قصد دارید یک نمونه کمپین تبلیغات تیزری موفق بسازید به نکات زیر در ساخت آن دقت کنید.

  • محصول جدید: همیشه بهتر است زمانی که محصول یا خدمات جدیدی را راه‌اندازی می‌کنید از یک کمپین تبلیغاتی تیزری استفاده کنید. البته برای این کار اجباری نیست و کمپین‌های تبلیغاتی دیگری نیز در اینترنت وجود دارد که در آن محصول جدید را معرفی می‌کند.
  • پیام جذاب: پیامی که استفاده می‌کنید ماهیت کمپین تبلیغاتی شماست، زیرا اگر بتواند کنجکاوی آن‌ها را برانگیزد، تعداد زیادی از مردم را به خود جذب می‌کند. سعی کنید سرنخی از آنچه قرار است راه‌اندازی شود ارائه دهید و همه‌چیز را در رابطه با محصول یا خدمات خود فاش نکنید، در غیر این صورت، از همان ابتدا کنجکاوی کاربران را از بین خواهید برد. جزئیات جالب محصول را برای پایان کار بگذارید، اما به‌اندازه کافی برای ایجاد علاقه کاربران روی تیز تبلیغاتی خودکار کنید. به‌صورت کلی یک تعادل برای این کار ایجاد کنید تا یک نمونه تیزر تبلیغاتی جذاب بسازید.
  • انتخاب کانال‌های انتشار: همچنین این نکته مهم است که تیزر تبلیغاتی شما از طریق کدام رسانه انتشار پخش شود. در گذشته، استفاده از رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون یا کاغذ برای این کار معمول بود که در بسیاری از موارد از بیلبوردهای تبلیغاتی پشتیبانی می‌شد. امروزه شبکه‌های اجتماعی به بهترین کانال برای کمپین‌های تیزر تبلیغات اینترنتی تبدیل‌شده‌اند. اکثر مردم از نوعی پلتفرم استفاده می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی این توانایی را دارند که همه‌چیز را به‌راحتی و با سرعت زیاد پخش کنند.
  • تعیین تاریخ: همیشه باید آگهی تاریخی برای ارائه اطلاعات به کاربران در مورد زمان عرضه محصول، خدمات یا کمپینی که تبلیغ می‌کنید، تعیین کنید. نکته‌ای که در اینجا مهم است این است که بازه زمانی را زیاد طولانی نکنید، زیرا اگر زمان زیادی کاربران منتظر بمانند، سطح کنجکاوی آن‌ها کاهش می‌یابد و دیگر علاقه‌ای نشان نمی‌دهد. یک دوره یک تا سه‌هفته‌ای زمان ایده آلی برای این کار است. در غیر این صورت، خطر فراموشی تبلیغ شما وجود دارد. همچنین، اگر آن را خیلی سریع در دسترس قرار دهید، ممکن است شگفتی کاربران را خراب کنید.
  • انتخاب یک نام جذاب: یکی از نکاتی که باید در اجرای کمپین تبلیغات تیزری به آن توجه کنید انتخاب یک نام جذاب است. همیشه به دنبال نامی باشید که به‌راحتی به خاطر سپرده شود و درعین‌حال جذاب باشد. به‌این‌ترتیب کمپین شما بیشتر گسترش می‌یابد و امکان ایجاد هشتگ با نام خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • فعال ماندن: پس از تنظیم همه‌چیز در کمپین خود و پس از راه‌اندازی آن، حتما فعال بمانید. همه‌چیزهایی را که کاربران در مورد آن بحث می‌کنند بررسی کنید و تأثیر تبلیغات تیزری خودرا اندازه‌گیری کنید. به‌طور خلاصه، هرگز کمپین خود را رها نکنید. همیشه با کاربران تعامل داشته باشید و سعی کنید کنجکاوی بیشتری را برانگیزید. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود، تسلیم نشوید و کمپین تیزر تبلیغاتی خود را رها کنید، زیرا این به معنای ضرر برای برند شما خواهد بود و همچنین صبر کاربرانی را که قبلا جذب کرده‌اید لبریز می‌کند. علاوه بر این، این کار شما تصویر بدی از برند را ایجاد خواهد کرد.

چگونه یک تیزر تبلیغاتی جذاب بسازیم؟

یک تیزر تبلیغاتی جذاب باید باعث شود مردم روی آن کلیک کنند و درباره تبلیغ شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. قانون اصلی برای این‌گونه تبلیغات این است که به وعده‌های خود پایبند باشید. انتظارات برآورده نشده بدترین چیزی است که می‌تواند در رابطه با این کمپین‌ها اتفاق بیفتد؛ بنابراین، همیشه به قول خود پایبند باشید.

شما می‌توانید با ایجاد رمز و راز در مورد برند و محصول خود کاربران را مجذوب خود کنید. با انجام کارهای حدس زدن و فاش کردن اطلاعات در بخش‌های کوچک تبلیغات تیزری، آن‌ها را درگیر و مشتاق نگه‌دارید. همچنین اطمینان حاصل کنید که محصول یا خدمات شما ارزش انتظار کشیدن مشتری را دارد. از اغراق کردن، استفاده از پیام‌ها و اظهارات تکان‌دهنده و فریبنده که قابل‌تأیید نیستند، در تبلیغات تیزری خودداری کنید.

قالب‌های زیادی برای تبلیغات تیزر موجود است. می‌توانید این تبلیغات دیجیتالی را با قرار دادن بنرها در وب‌سایت‌های مرتبط اجرا کنید، اعلامیه‌های ایمیلی ارسال کنید، کمپین خود را در تلویزیون راه‌اندازی کنید، تیزرهای ویدیویی منتشر کنید و غیره. مهم‌ترین نکته در رابطه  این است که مخاطبان درست را هدف قرار دهید. هیچ فایده‌ای ندارد که تبلیغات تیزر خود را به همه کاربران نشان دهید زیرا این کار فقط برای شما هزینه اضافی در پی خواهد داشت.

نمونه‌هایی از تیزرهای تبلیغاتی جذاب اینترنتی

شرکت‌های زیادی وجود دارند که از کمپین‌های تیزر تبلیغاتی به‌درستی استفاده کرده‌اند و به هدف اصلی خود یعنی ایجاد حس کنجکاوی و انتظار در بین کاربران دست‌یافته‌اند. در اینجا، ما در مورد چهار نمونه تیزر تبلیغاتی جذاب اینترنتی باهم به گفتگو می‌پردازیم.

۱) نمونه تیزر تبلیغاتی شرکت Naughty Dog

این شرکت می‌خواست یک کمپین تبلیغاتی ویروسی برای معرفی آخرین بازی ویدیویی Playstation 4 خود با نام Uncharted برای اولین بار ایجاد کند. برای این کار، آن‌ها ویدیویی را ساختند که باعث ایجاد هیجان در بین کاربران شد و آن‌ها از محبوبیتی که Playstation 4 قبلا داشت، استفاده کردند.

این شرکت چیزی نوآورانه را انتخاب کرد. تبلیغات سنتی بازی‌های ویدیویی را کنار گذاشت و با استفاده از صحنه‌هایی از خود بازی یک تبلیغ ایجاد کرد. این اعلامیه به‌صورت اول‌شخص از دید قهرمان داستان روایت می‌شود. صدای قهرمان داستان و موسیقی همراه با او باعث می‌شود که کاربر احساس کند بخشی از بازی است. این کار آن‌ها حس کنجکاوی کاربران را تشدید می‌کرد و باعث شد یک نمونه تیزر تبلیغاتی موفق به‌حساب بیاید.

***

۲) نمونه تیزر تبلیغاتی Ultra Music Festival

نمونه تیزر تبلیغاتی Ultra Music Festival

جشنواره موسیقی اولترا یک جشنواره موسیقی است که هرساله در چندین کشور جهان برگزار می‌شود. آن‌ها هرسال یک کمپین تیزر ایجاد می‌کنند که اعلام می‌کند، این جشنواره در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

این آگهی از تصاویر خارق‌العاده‌ای از مناظر کشورهایی که قرار است در آن جشنواره برگزار شود و همچنین صحنه‌هایی از جشنواره‌های قبلی استفاده می‌کند که کاربران را به این رویداد مشتاق می‌کند و یک نمونه تیزر تبلیغاتی بسیار جذاب به‌حساب می‌آید. در حین تبلیغ صدای خانمی را می‌شنوید که اعلام می‌کند جشنواره در چه زمانی برگزار می‌شود.

همچنین در ویدئوی تبلیغاتی آن‌ها از عبارت «به‌زودی» استفاده ‌شده است که باعث ایجاد انتظار در کاربر و کنجکاوی او و تمایل به دانستن بیشتر در مورد جشنواره می‌شود.

***

۳) تیزر تبلیغاتی شرکت مرسدس Mercedes

به‌طورکلی، کمپانی‌های خودروسازی مشهور تبلیغاتی را می‌سازند که معمولا خودرویی که آن‌ها تبلیغ می‌کنند در این تبلیغات و تیزرها ظاهر می‌شود؛ اما در این‌یکی مورد شرکت مرسدس، بدون نشان دادن چیزی از خودرویی که هدف کمپین است، کاربران را کنجکاو و مشتاق نگه داشت.

همچنین در این آگهی دو مرد جوان در حال صحبت درباره ماشینی هستند که یکی از آن‌ها قصد خرید دارد. او چیزی در مورد وسیله نقلیه مشخص نمی‌کند، اما سعی می‌کند باعث حسادت دوستش شود که می‌گوید ماشینی است که هنوز کسی نخریده است. به‌این‌ترتیب این نمونه تیزر تبلیغاتی جذاب باعث ایجاد انتظارات و کنجکاوی در کاربر شد که این دو ویژگی دو محور اساسی کمپین‌های تیزر اینترنتی هستند.

***

۴) تیزر تبلیغاتی شرکت NIKE

تیزر تبلیغاتی شرکت NIKE

شرکت مد و لباس نایک یک تبلیغ کوتاه را با استفاده چهره‌های فوتبالی معروف ارائه می‌دهد. این آگهی هیچ سرنخ مستقیمی از محصولی که ارائه می‌دهد ارائه نمی‌دهد، اما انتخاب بازیکنان فوتبال و ورزشکاران به کاربران اجازه می‌دهد بدانند که این محصول مربوط به فوتبال است و طرفداران فوتبال را آن‌چنان ذوق زدن نگه داشت که تا روز عرصه محصول همچنان شگفت‌زده منتظر ماندند و یک نمونه تیزر تبلیغاتی بسیار موفق و جذاب به‌حساب آمد.

 

نتیجه‌گیری

همان‌طور که مشاهده کردید، کمپین‌های تبلیغات تیزر اینترنتی ابزاری عالی برای هر شرکتی هستند، زیرا کمپین‌هایی هستند که باعث ایجاد علاقه می‌شوند. آن‌ها بیننده و کاربر را برای اعلام نهایی محصول و خدمات آماده می‌کنند که بعدا نمایان می‌شوند. در طول زمان بین کمپین و خود تبلیغات، آن‌ها کاربر را منتظر و مشتاق نگه می‌دارند.

این‌گونه تبلیغات مربوط به تحریک مردم است و اگر بتوانید آن‌ها را تحریک کنید، این کمپین می‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی ویروسی شود و با سرعت بالا میان کاربران گسترش یابد. در بالا چند نمونه تبلیغات تیزری جذاب را مثال زدیم که می‌تواند ایده خوبی برای تبلیغات تیزری شما باشد.

 

سولات متداول:

هدف از کمپین تیزر چیست؟

کمپین تیزر نوعی کمپین تبلیغاتی است که برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات کافی در مورد یک رویداد یا معرفی محصول یا نوع دیگری از اخبار شرکت برای جلب‌توجه مخاطب طراحی‌شده است.

تیزر در تبلیغات چیست؟

تیزر یک ویدیوی کوتاه است که هدف آن جلب علاقه بینندگان است تا در مورد آنچه بعدا اتفاق می‌افتد، هیجان ایجاد کند.

یک کمپین تیزر تبلیغاتی خوب چیست؟

کمپین‌های تبلیغاتی اغلب به این دلیل کار می‌کنند که به‌اندازه کافی مبهم هستند تا کاربران در مورد همه احتمالات مرتبط با تبلیغات فکر کنند، اما نه‌چندان مبهم که علاقه خود را از دست بدهند. به‌صورت کلی یک کمپین تیزری در رابطه با رویدادی یک سری اطلاعات سطحی به کاربر می‌دهد و آن‌ها را برای روز وعده مشتاق نگه می‌دارد.

 

منابع:

sendpulse.com

antevenio.com

برچسب ها

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

نظر دهید